Papier rastrowy

Witam wszystkich grupowiczĂłw
Mam takie zapytanie o papier a raczej folię rastrową 2,54mm do
projektowania obwodów drukowanych. Wiem to się projektuje na komputerze,
ale mam takie małe układziki, że nie warto bawić się na kompie. Czy taki
papier lub folię można gdzieś na necie zamówić.
pozdrawiam

Re: Papier rastrowy

A nie możesz sobie tego na papierze, albo folii wydrukować?

Re: Papier rastrowy
Ja kratki drukuje tym :)

http://hubcap.clemson.edu/~jwfoltz/help/pcstuff/software/paper1.gif
GPAPER.EXE
Folia do kupienia  w marketach, allegro, papierniczych itp.

Re: Papier rastrowy
Hello mbut,

Absurd: w CorelDraw sobie zrób i wydrukuj.

Re: Papier rastrowy

A czemu uważasz, że każdy ma na kompie Corela?

Re: Papier rastrowy

Bardzo słuszne pytanie. A dla tych, co nie mają:

%PS-Adobe-3.0
%%BoundingBox 0 0 595 842
0.4 setlinewidth
0 7.2 842 {0 exch moveto 595 0 rlineto stroke} for
0 7.2 595 {0 moveto 0 842 rlineto stroke} for
showpage
%%EOF

Re: Papier rastrowy
UBF%ytkownik JarosB3%aw SokoB3%owski napisaB3%:
 siEA%

A potem przemierzyE6%, wprowadziE6% poprawkEA% na dB3%ugoB6%ci bo taka np=
2E%20
drukarka laserowa B6%wietnie trzyma dokB3%adnoB6%E6 w poprzek kartki (cz=
yli20%
3D%wzdB3%uBF% linii naB6%wietlania bEA%bna) ale juBF% znacznie gorzej wzd=
B3%uBF% kartki20%
- jak siEA% chce mieE6% precyzyjny wymiarowo wydruk to warto sprawdziE6% =
czy20%
kwadrat jest kwadratem i ewentualnie poprawki wprowadziE6%.

--20%
Darek

Re: Papier rastrowy

Jak drukuje na folii, to obróci jedną o 90°, przyłoży do drugiej i zobaczy,
czy się zgadza. Jeśli nie, to instrument pomiarowy ma już wydrukowany,
wystarczy policzyć kratki. Co skorygować w pliku postscriptowym, każdy
chyba sie domyśli, nawet jak nie zna tego języka.

Re: Papier rastrowy
Hello Mario,

   ^^^^^^

Czy mam tłumaczyć o ironii i dupie?

Re: Papier rastrowy

mnie się wydaje, że nawet 3 oporniki na krzyż łatwiej w komputerze...

Re: Papier rastrowy

A nawet łatwiej zrobić projekt tak, by nie trzeba było montować
oporników na krzyż.

Re: Papier rastrowy
Tak, więc niestety nie posiadam Corela i drukarki. Po za tym nie
posiadam oprogramowania do projektowania obwodów drukowanych, bo mój
komp to Aple Mac. Jak miałem Windowsa to miałem na dysku Protela, a na
Aple podobno nie ma takiego oprogramowania, a emulatora nie opłaca się
wstawiać dla paru projektów. Nie tak dawno projektowałem na Protelu
zawodowo, ale się skończyło:)

Re: Papier rastrowy

http://www.cadsoftusa.com/downloads /

Re: Papier rastrowy
Ad maiorem Zbych gloriam :
Oraz KiCad, choć jeszcze w wersji testowej :
< http://kicad.sourceforge.net/wiki/Downloads >

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ 244. Jak kazdy sukces nasza praca ma wielu ojcow.
Próbowałem zainstalować to oprogramowanie, ale niestety nie powiodło
się, wystąpił błąd: instalator napotkał nieznany błąd, który
uniemożliwił instalację.
Chyba to jest licencyjny program? nie jest za friko;)

Re: Papier rastrowy

A co ma jedno do drugiego? Programy za friko na ogół są licencyjne.

Re: Papier rastrowy

Ze tak niesmialo zapytam to na cholere kupiles tego MAC'a ? Zeby ladnie
wygladal na stoliku ?

Re: Papier rastrowy
A ja Ci nieśmiało odpowiem, że tym komputerem pracuję zawodowo, nie musi
wyglądać ładnie ważne, żeby nigdy się nie zawieszał tak jak PC'et
Takie uwagi są nie na miejscu.

Re: Papier rastrowy

Też miałem swego czasu jako stary makowiec (hłe)  ten sam problem.
Niestety jakieś w miarę sensowne programy EDA są (poza tymi wskazanymi przez
kolegów) na PC.
I dlatego mam i PC i Apple... (znaczy nie chcę obrażać użytkowników Eagle na
maku, ja jakoś nie przekonałem się...).

Teraz to o tyle mniejszy kłopot, że jeśli masz maka na intelu, to przecież
możesz sobie tam zapodać Paralels i założyć (tfu) Windows.
O ile nie posiadasz PC faktycznie.

Ja niestety jak mam coś zrobić w elektronice, to używam pc. No co zrobić. A
maka mam do prac pozostałych i odstresowania
po durnym Microsofcie :)

Poza Eagle i KiCAd sa jeszcze wynalazki w rodzaju
http://maceda.epicentertech.com/index.html
Nie znam, nie używałem.
Chyba też Cadence coś tam kombinował z Apple, ale co z tego wyszło - nie mam
pojęcia.

Swoją drogą to ciekawostka - tak jakoś zawsze było. Wszystko inne jest na
OSX, tylko EDA nie ma.
Ciekawe dlaczego. Czyżby 99% inżynierów kochało swoje PC,  i źle się czuło z
komputerem, który działa bez ciągłego
wsparcia z ich strony  ? ;)

Re: Papier rastrowy
(ciap)

Taa,
żeby nie Microsoft to z maka byłaby dupa.

--
Włodek

Site Timeline