Oscyloskop RIGOL DS1104B

Witam wszystkich. Od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu jakiejś cyfrówki. Po długich poszukiwaniach wybrałem oto taki

Wszystkie parametry by mi odpowiadały, jedyną moją obawę budzi rozdzielczość wyświetlacza (320x240). Czy jakiś użytkownik takiego sprzętu zechciał by się podzielić swoją opinią. A może polecicie mi coś innego, lepszego w podobnej cenie.

Reply to
mirosław

Takie ładne cacko i tak żenująca rozdzielczość :(

To byle Owon PDS5022S ma 4xwięcej punktów (640x480)...

W dniu 2012-02-01 20:45, mirosław pisze:

Szukaj wersji z panoramicznym ekranem. Na wysokość te 240 puntków by było znośne, ale na szerokość - jeszcze jak sie odejmnie jakieś 100pkt na menu i ramki, to jest mało. Te same oscyloskopy (tzn parametrami pozostałymi identyczne) które jednak mają ekran szerszy niż zwykłe (np

480x240) - pokazują prawie 2x więcej przebiegu na jednym ekranie...
Reply to
BartekK

Z czego korzysta z 1/4 :) Mam, i wysoka rozdzielczośc bynajmniej nie polepsza odczytu przebiegów w porównaniu z byle czym 320x240. Niestety wysoka rozdzielczośc niespecjalnie przekłada się na 4x lepszej jakości odczyt.

Reply to
Sebastian Biały

Rozciągnij zapamietany przebieg (one shot) - wtedy rozdzielczość się bardzo przydaje...

Przy normalnym odczycie Owon stosuje absurdalne nadpróbkowanie i rysuje każdą kropkę zamiast uśredniać - stąd nadmierna grubośc linii.

Takie rzeczy zazwyczaj się ustawia w menu akwizycji (peak detect/average). Czyżby owon tego nie miał?

Reply to
Zbych

Szukałem, ale niczego konkretnego nie znalazłem. Hantek ma dobrą rozdzielczość (800x480) ale niema /nie znalazłem/ wersji czterokanałowej.

Reply to
mirosław

O Owonie czytałem nienajlepsze opinie.

Reply to
mirosław

Tu nie chodzi o detekcję szczytów.

Owon wiele rzeczy nie ma - to taniutki oscyloskop. Ale z dużym ekranem o dobrej rozdzielczości. Marnowanej przez szumiący A/D.

Moim zdaniem jest wart swojej - bardzo niskiej - ceny. Ma możliwosci adekwatne do niej. Do uruchamiania przetwornic i analogówki - w zupełności wystarczający.

Nie napisałem o nim, zeby go zachwalać - bo nie ma czego - ale tylko w kontekscie, że nawet tak marna chińszczyzna ma pełny VGA zamiast ćwiartki.

Nie bardzo - jak chce się obserwować zbocza, to czasem warto mieć trochę lepszą rozdzielczość.

Jeszcze trochę i dojdziesz, że 640x480 jest akurat ;)

Jak z Niemcem. Zmiana sposobu akwizycji wpływa na sposób wyświetlania.

Reply to
Zbych
[...]

A idź w cholerę!

*PLONK!* [...]

Nawet więcej. Już pisałem w tym wątku, z czego to wynika i kiedy tego nie widać.

Podsumowując wątek, raczej nie mam co szukać innego sprzętu niż RIGOL DS1104B. Zależy mi na czterech kanałach, to jest warunek.

Reply to
mirosław

W tej cenie raczej nic lepszego nie dostaniesz.

Hello,

Tu jest ciekawe cacko ale trudno mi jej ocenić:

Ekran panoramiczny 234x480