Oscyloskop RIGOL DS1104B

Witam wszystkich.
Od dB3%uBF%szego czasu przymierzam siEA% do zakupu jakiejB6% cyfrF3%wki. Po
dB3%ugich poszukiwaniach wybraB3%em oto taki
http://www.rigolna.com/products/digital-oscilloscopes/ds1000b/ds1104b /
. Wszystkie parametry by mi odpowiadaB3%y, jedynB1% mojB1% obawEA% budzi
rozdzielczoB6%E6 wyB6%wietlacza (320x240).
Czy jakiB6% uBF%ytkownik takiego sprzEA%tu zechciaB3% by siEA% podzieliE6% =
swojB1%
opiniB1%.
A moBF%e polecicie mi coB6% innego, lepszego w podobnej cenie.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello mirosław,

Takie ┼éadne cacko i tak ┼╝enuj─ůca rozdzielczo┼Ť─ç :(

To byle Owon PDS5022S ma 4xwi─Öcej punkt├│w (640x480)...

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B

Z czego korzysta z 1/4 :) Mam, i wysoka rozdzielczo┼Ťc bynajmniej nie
polepsza odczytu przebieg├│w w por├│wnaniu z byle czym 320x240. Niestety
wysoka rozdzielczo┼Ťc niespecjalnie przek┼éada si─Ö na 4x lepszej jako┼Ťci
odczyt.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello Sebastian,

Rozci─ůgnij zapamietany przebieg (one shot) - wtedy rozdzielczo┼Ť─ç si─Ö
bardzo przydaje...

Przy normalnym odczycie Owon stosuje absurdalne nadpr├│bkowanie i
rysuje ka┼╝d─ů kropk─Ö zamiast u┼Ťrednia─ç - st─ůd nadmierna grubo┼Ťc linii.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B

Takie rzeczy zazwyczaj si─Ö ustawia w menu akwizycji (peak
detect/average). Czyżby owon tego nie miał?

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello Zbych,

Tu nie chodzi o detekcj─Ö szczyt├│w.

Owon wiele rzeczy nie ma - to taniutki oscyloskop. Ale z du┼╝ym ekranem
o dobrej rozdzielczo┼Ťci. Marnowanej przez szumi─ůcy A/D.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B

Jak z Niemcem. Zmiana sposobu akwizycji wp┼éywa na spos├│b wy┼Ťwietlania.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello Zbych,

A id┼║ w choler─Ö!

*PLONK!*

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B

 O Owonie czytaB3%em nienajlepsze opinie.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello mirosław,

Moim zdaniem jest wart swojej - bardzo niskiej - ceny. Ma mo┼╝liwosci
adekwatne do niej. Do uruchamiania przetwornic i analog├│wki - w
zupe┼éno┼Ťci wystarczaj─ůcy.

Nie napisałem o nim, zeby go zachwalać - bo nie ma czego - ale tylko w
kontekscie, że nawet tak marna chińszczyzna ma pełny VGA zamiast
─çwiartki.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
U┼╝ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa┼é

Z drugiej strony ta cwiartka jak na oscloskop to chyba w zupelnosci
wystarczy.

No ... przydaloby sie miec 256 pikseli na wykres plus jeszcze troche
na menu, wiec tak powiedzmy 400x300.

J.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello J.F,

Nie bardzo - jak chce si─Ö obserwowa─ç zbocza, to czasem warto mie─ç
troch─Ö lepsz─ů rozdzielczo┼Ť─ç.

Jeszcze troch─Ö i dojdziesz, ┼╝e 640x480 jest akurat ;)

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B

Widzia┼éem Owona na ┼╝ywo i mia┼éem wra┼╝enie, ┼╝e grubo┼Ť─ç linii przebiegu to dwa
piksele.

R.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello Robbo,

Nawet wi─Öcej. Ju┼╝ pisa┼éem w tym w─ůtku, z czego to wynika i kiedy tego
nie wida─ç.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
PodsumowujB1%c wB1%tek, raczej nie mam co szukaE6% innego sprzEA%tu niBF% R=
IGOL
DS1104B. ZaleBF%y mi na czterech kanaB3%ach, to jest warunek.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B

Przerabiałem temat zakupu oscyloskopu rok temu. Wybrałem Rigola, gdyż według
mnie mia┼é dobry stosunek ceny do jako┼Ťci wykonania i parametr├│w. Nawet do
Poznania do Mery pojecha┼éem ogl─ůda─ç OWON-a. Nie ┼╝a┼éuj─Ö zakupu Rigola. Nie
jest to to, co oscyloskop za 20 tysięcy złotych, tylko, ale jestem
zadowolony.

R.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello mirosław,

W tej cenie raczej nic lepszego nie dostaniesz.

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello,

Tu jest ciekawe cacko ale trudno mi jej oceni─ç:
http://www.saelig.com/PSBE100/PSBE100004.htm

Ekran panoramiczny 234x480

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B

Jest jeszcze GW Instek np w Merazet:
http://www.merazet.pl/index.php?dzial=3&a=proid&p28%42
Sam zastanawiałem się nad 2*200MHz:
http://www.merazet.pl/index.php?dzial=3&a=proid&p18%01
Cenowo wydaje si─Ö korzystniejszy ni┼╝ odpowiadaj─ůcy mu Rigol DS1202CA:
http://www.ndn.com.pl/index.php?id_dzialu14%&id_firmy30%#1884
Mo┼╝e kto┼Ť ma sprecyzowan─ů opini─Ö o Instekach?

Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
Hello Mario,

rozdzielczo┼Ť─ç 234x320