ochrona PE a masa urządzenia

Witam,

mam klopot i nie do końca jestem pewien co zrobić. Mam urządzenie zasilane z zasilacza do którego podłączany jest monitor LCD. Wszytko wsadzone w metalową obudowę - podłączoną do zacisku ochronnego PE. Niestety podpięcie monitora do urządzenia powoduje podłączenie do PE masy urządzenia - monitor ma zwarty zacisk PE z GND. Zwarcie plusa zasilania do obudowy połączonej z PE powoduje zamknięcie się obwodu przez monitor , urządzenie i do GND - urządzenie zostaje uszkodzone. Czy mogę przy zasilaczu zacisk ochronny PE polączyć z minusem zasilania aby zamknąć obwód w mocniejszy sposób?

pozdrawiam Krzysztof

Reply to
Krzysztof

Krzysztof pisze:

W automatyce przemysłowej jest to praktycznie zawsze stosowane. Rzadko spotkasz maszynę w której "-" zasilacza sterowania nie jest połączony z PE.

Pozdrawiam

Reply to
Andrzej

Akurat to sterowanie automatyką przemysłową, ale nie byłem pewien czy tak sie praktykuje. Dziekuję za pomoc.

pozdrawiam Krzysztof

Reply to
Krzysztof

Użytkownik "Krzysztof" <osiemk snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:hgr6d4$kl4$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

OIDP to nawet obowiązek wynikający z normy PN-EN 60204-1 (zharmonizowana z dyrektywa LVD). Czy ktoś to może potwierdzić?

Reply to
Szymon

Szymon pisze:

Każdy komputer ma GND z PE połączone