Obudowy z tworzywa - czym to kleic

Witam.

Czym mozna dobrze kleic popularne czarne obudowy z tworzywa, chodzi o cos tego typu

? Najprawdopodobniej jest to polistyren, ale kto go wie co oni tam laduja do srodka, szczegolnie kiedy producent nie jest znany.

W obudowie chce zrobic szczelne przegrody, wiec najlepiej gdyby ow klej laczyl nadtapiajac ten plastik.

Macie jakis sprawdzony klej do takiego celu?

pozdrawiam Tmek

Reply to
Tmek

Kup sobie tubkę kleju do rur z PCV.

Reply to
Tomek

Powitanko,

Rozcienczalnik nitro dosc dobrze to rozpuszcza.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Hmm, niby tak, ale klej to chyba zawsze cos wiecej..

Kiedys widzialem tabelke z wyszczegolnionymi rodzajami kleju w zaleznosci od zastosowania, niestety strona na ktorej to bylo nie istnieje. Mimo wszystko, dla zainteresowanych, jest jeszcze kopia:

pozdrawiam Tmek

Reply to
Tmek

Ale to jednak raczej PS a nie PCV.

Dnia Sun, 24 Feb 2008 16:20:27 +0100, Tmek napisał(a):

Trudno wyczuć z obrazka z czego to robione, ale IMO większość różniastych obudów to ABS czyli kopolimer. Nie rozpuszcza się to pratycznie w niczym. Pytałem ostatnio na pl.sci.chemia, odpowiedzi mnie dosyć zniechęciły :) W praktyce kropelka albo distal.

Reply to
Jacek Maciejewski

Alez padlo ze rozpuszcza sie prawie we wszystkim :-)

Epoksydy do PS nie sa najlepsze, a kleic powinien prawie kazdy klej "uniwersalny do plastikow". Czyli zapewne PS rozpuszczone w acetonie, nitro, tri.

J.F. napisał(a):

Distal i inne żywice to oczywiście nadają się do przedmiotów porowatych, a nie gładkich. Do ABS jak do polistyrenu nada się prawie każdy klej rozpuszczalnikowy a najprościej i najszybciej tani cyjanoakryl z kiosku za rogiem.

Reply to
A. Grodecki

Całkowicie błędny pogląd.

Cyjanoakryl rozpuszcza polistyren i marnie żeluje. To fatalny klej do polistyrenu. Świetnie się to klei trichloroetylenem lub benzenem, niestety, te rozpuszczalniki są ostatnio "słabo dostępne".

Pozdrawiam, Paweł

Paweł Pawłowicz napisał(a):

Distalem ani Poxipolem ABS-u nie skleisz porządnie.

No i dobrze że rozpuszcza, O TO CHODZI! Sa różne cyjanoakryle. Ja bez problemu uzyskiwałem wytrzymałośc połaczenia lepszą od samego materiału (przy próbach pękało zawsze obok). Może być tylko problem z białym nalotem obok klejenia, jeśli nie ma ruchu powietrza a kleju byo za dużo.

W Castoramie nie ma???

Reply to
A. Grodecki

Przy klejeniu polistyrenu lub ABSu?

:-)

Pozdawiam, P.P.

Paweł Pawłowicz napisał(a):

Owszem.

Oczywiście nie tri :) Ale benzen i toluen powinien być bz problemu.

Reply to
A. Grodecki

ABS, Jarku, ABS czyli akrylo - butadieno-styren, sam polistyren jest ciut kruchy i ma marną udarność, mieszanka typu ABS znacznie lepiej się sprawdza mechanicznie i większość typowych obudów właśnie z tego tworzywa jest robiona. Klei się podobnie rozpuszczalniki chlorowcopochodne lub estrowe (octan butylu)Czystego acetonu nie polecam - za szybko schnie i daje kruchą spoinę. A klej robi się z rozpuszczalnika (w najprostszej postaci - z zapachu do ciasta, tak - to w większości octan butylu...) i resztek po obróbce plastiku - wszelkie wióry, opiłki i skrawki zalać, przykryć i poczekać aż się rozpuszczą.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

A. Grodecki pisze:

Nie wierzę. Podaj szczegóły eksperymentu (jak wyglądała klejona próbka, jakiego aktywatora i jakiego kleju użyłeś itp.)

ps. Są kleje dedykowane dla ABS, ale z żadnym z którym miałem do czynienia nawet się nie zbliżyłem do tego co opisujesz.

Reply to
mk

Benzen jest zakazany ze względu na właściwości rakotwórcze. Nie kupisz go bez koncesji. Toluen można kupić w sklepie z odczynnikami, nie w Castoramie.

W kwestii postu Kolegi, też jestem niedowiarkiem :-)

Pozarawiam, P.P.