[NTG] Ratunku! Chc? mnie od Was odci?? :-(

Mamy stron? firmow? i poczt? na home.pl wi?c i z serwera news na home
korzystam od lat.
A tu mi napisali, ?e wsparcie dla tego rozwi?zania zosta?o zako?czone i za
kilka dni wyci?gn? zawleczk? ;-).

Czy tak pi?kna rzecz jak news to ju? do lamusa ma by? wys?ana.
Mo?e ktoœ uzna?, ?e za ma?o kontroli nad tym jest.

Co polecacie. Na co powinienem si? prze??czy??
P.G.

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Zające ćwierkają, że tu jest dobrze:

--
[ Marcin Kulas                       jid: snipped-for-privacy@jabber.kropka.net ]
[ ?Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

Nie tyle kontrolowac co s?a? reklamy !

Re: [NTG] Ratunku! Chc? mnie od Was o dci?? :-(

news.atman.pl
--
Grzexs

Re: [NTG] Ratunku! Chc? mnie od Was o dci?? :-(

news.eternal-september.org

Trzeba si? bezp?atnie zarejestrowa? na www.eternal-september.org
U?ywam ju? od ponad pól roku, jak wy??czyli news.onet.pl
O dziwo, jak wrzesie? si? sko?czy?, nie przesta?o dzia?a? :)

Pozdrowienia,
MKi

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Z eternal-semptember posty nie dochodzą na niektóre serwery.

Geneza nazwy jest ciekawa :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wieczny_wrzesie%C5%84
http://en.wikipedia.org/wiki/Eternal_September

--
"Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Admini tną OIMW. Rzeczony HomeNet także tnie kilka anonymizerów.

Hmm... to już wtedy zaczęło się psuć? :))

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Ja też ciąłem eternal-september i aioe, jak było więcej serwerów. Teraz
z anonymizerów piszą też normalni ludzie, z braku alternatywy, więc już
nie tnę.

Widzisz, jacy starzy jesteśmy ;)

--
"Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Raczej z braku informacji. Są przecież news.tpi.pl, news.task.gda.pl,
news.atman.pl -- serwery dostępne dla wszystkic z *.pl. Jeśli któryś
nie przyjmuje z jakiejś mniejszej sieci, to raczej jest przeoczenie,
można to zgłosić i zmienić. Z anonymizerami odwrotnie -- przyjmowanie
ruchu od nich jest wyjątkiem, więc tacy "normalni ludzie" później są
zdziwieni, że tyle czasu pisali sobie a muzom i mało kto ich czytał.

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Nie wiedziałem, że atman się otworzył.

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

To też piszę, że z braku informacji. I trochę się dziwię, że ktoś prędzej
znajduje jakieś egzotyczne serwery niż sprawdzi miejscowe, znane od lat.

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w

Chyba jednak nie.
Z  neostrada.pl  nie przyjmuje :-)

Poza tym wyjade za granice i co ?
Podobal mi sie onet, gdzie trzeba bylo zalozyc konto, ale za to
dzialal potem wszedzie.

news-admini beda bronili swoich serwerow jak niepodleglosci ... do
czasu likwidacji przez kierownictwo :-)

J.

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Może wychodzą z założenia, że ci z neostrada.pl mają swój news.tpi.pl
i więcej im nie potrzeba. Próbowałem news.atman.pl i news.task.gda.pl
z różnych małych sieci w *.pl -- zawsze przyjmowały.

I zaloguję się na domowy komputer przez SSH, a dalej już jak zwykle.
Owszem, zdarza mi się.

Likwidacji adminów, czy serwerów?

    Morze, nasze morze
    wiernie ciebie będziem strzec
Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odc iąć :-(

No to taki przykład dla news.task.gda.pl z sieci 91.231.23.0 (mój operator):
Wystąpił błąd protokołu NNTP: You have no permission to talk.  Goodbye.

Admini to tacy przestępcy, że trzeba ich likwidować? ;)

--
Michał

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(
Hello Michał,

Popros swojego operatora, żeby zadbał o revDNS dla swojej sieci...

 RoMan
Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

$ host 91.231.23.0
Host 0.23.231.91.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)

Jest *dokładnie* tak, jak napisałem -- polskość sieci określana jest na
podstawie przynależności do domeny *.pl wpisanej w rev-DNS. Oznacza to,
że z serwera można korzystać choćby z sieci na Madagaskarze, o ile nasz
admin zadba o to, o co powinien.

Ja tego nie powiedziałem, ja tylko pytam.

Kiedy admin dupa, to i śmiechu kupa.

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Chcesz postawić bramkę netową na radiu? Bardzo zły pomysł. Kto odpowie
za nadużycia z takiej bramki?

--
"Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Ale to by była bramka tylko dla licencjonowanych, do łączenia się z innymi
bramkami, nie próbowałeś np. telnetować się po ampr-necie np. do Australii?
:) Pierwsze moje próby to już chyba w '93 roku były, choć na nieco innej
zasadzie (bramka symulowała DIGI), robiłem to przez radio, na modemie wg
Krzysztofa SP5MXH. W '94 często na nocnej zmianie modemowałem sobie tu i
tam, modem był do obsługi serwera czasu w Denver, używanego do ustawiania
urządzenia zegarynki. Tylko 2400, ale z reguły wystarczało. WX3K, taki
serwer FBB w Usiech, dziś, jeśli istnieje, to chyba na JNOSie jest, bądź
analogicznym.
Oczywiście, temat byłby pod nadzorem, a sama bramka nie była by dostępna
wprost, każdy użytkownik otrzymywałby indywidualne uprawnienia. FBB jest w
tym względzie całkiem przyzwoicie konfigurowalny, prawie każdą oferowaną
usługę można przydzielić indywidualnie, może być np. kilku tzw. "sysopów", a
każdy może mieć inne uprawnienia. Fakt, że nie jest to program stricte
przewidziany do obsługi ruchu via internet, ale umie np. sam zatelnetować
się do danej bramki i wymienić z nią pocztę. Także z innym FBB gdzieś w
świecie. Dziś jest normalnie Internet, więc myślę że skala ryzyka (zawsze
obecnego) była by mniejsza.

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Próbowałem, nawet łączności na PR robiłem z Tobą w roku 2001... Ale to były
inne czasy...

Zadbałbyś o uniemożliwienie podszywania się pod użytkowników? Poufność
transmisji to osobna sprawa, kojarzy mi się, że praca z szyfrowaniem
nie jest dozwolona w amatorskich pasmach (chociaż pewności nie mam)...

Albo właśnie większa. Taka bramka to łakomy kąsek dla abuserów.

--
"Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(

Dziś nawet bandplan się zmienił.

Podwójne ohasłowanie, z MD5, osobno wejście, osobno do bramki. W FBB każdą
funkcję można inaczej uprawnić każdemu użytkownikowi, są też uprawnienia
globalne. Z takim kombajnem program staje się całkiem elastyczny.

Zależy, jak to rozumieć - jeśli kompresuję transmisję celem oszczędzenia
pasma, to zwykle już wystarcza, aby postronni mieli problem z rozkminieniem.
Także program SP, czyli SuperPacket miał coś w temacie (nie rozkminiałem
szerzej), ohba chyba oparte o algorytm Huffmana. Nie podciągałbym wtedy pod
szfrowanie w sensie tego, co nie wolno.

Z pewnością należało by być bardzo ostrożnym. Myślę jednak, że manipulując
uprawnieniami indywidualnymi i globalnymi, można by to w miarę bezpiecznie
rozwiązać. Na sprawnym sprzęcie - FBB jak jasna cholera nie lubi
niesprawnego sprzętu - lubi wtedy na potęgę wywalać się, wieszać... Można
też w trakcie udostępniania własnoocznie monitorować czynione akcje, a jedną
komendą w razie czego takieggo użytkownika zrzucić. Choć ja znam sztuczę
polegającą na wejściu i czerpaniu z dostępnych zasobów, mimo ustawienia
znaku jako bezwzględnie odrzucany. Oczywiście, wyłączenie opcji dzięki
której jest ta sztuczka możliwa, da się zrobić - uprawnieniami. Z wiadomego
powodu nie podam tego publicznie JTZ :) Może kiedyś, przy jakimś browarku (o
ile lekarz ze względu na zdrowie, nie zakaże mi całkiem picia C2H5OH), czy
oranżadzie?