Następne pytanie do speca od plazmy - Panasonic TX-

Może ktoś pomoże gdzie szukac usterki. Po włączeniu telewizora zaczęły mi się pojawiać plamy i przekłamania kolorów, które po około 2 - 3 minutach zanikają i TV działa poprawnie. Poniżej w poście umieszczam dwa przykładowe zdjęcia. Wyczytałem chyba wszystkie fora i podobnej usterki w Panasonicu chyba nikt nie miał jeszcze. Mogę się domyślać po wyczytaniu wszystkiego, że to mogą być kondensatory. Może ktoś z kolegów miał podobną usterkę i mi pomoże. Żaden elektrolit nie jest wybrzuszony. Gdzie szukać usterki ?

Linki do zdjęć jak to wygląda:

Dzięki z góry za odpowiedź.

Reply to
atusien

Generalnie, z tego co wiem, standardem jest:

a) pomiar i ustawienie napięć z zasilacza (Va, Vs) b) pomiar i ustawienie napięć generowanych przez YSUS (Vscw, -Vy, Vsetup) c) pomiar i ustawienie czasów przebiegów z YSUS (set up, set dn) d) pomiar i ustawienie czasu na przebiegu z ZSUS

Ciężko będzie to zdiagnozować przez 2 minuty od włączenia TV... po wyłączeniu TV on musi ostygnąć, żeby problem wrócił?

Małe bardzo... bez thumb lepiej widać:

W sumie sam jestem ciekawy, co ktoś bardziej doświadczony powie.

A przy nagłym przejściu z jasnej sceny do ciemnej nie zostają jakieś piksele pozapalane przez jakiś (krótki) czas?

Reply to
Adam Wysocki

Jak już się najgorzej jest wszystko ok.

Reply to
Artur T

W dniu 2016-05-18 o 15:13, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

które po około 2 - 3 minutach zanikają i TV działa poprawnie.

nie miał jeszcze. Mogę się domyślać po wyczytaniu wszystkiego, że to mogą być kondensatory.

I nie musi być by stracić parametry, wymień duże elektrolity z zasilacza.

Reply to
janusz_k

W dniu środa, 18 maja 2016 20:51:34 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

Na razie wymieniłem ten największy (strasznie ciężko było go dostać) i dalej to samo. Spróbuję w tym tygodniu wymienić jednak wszystkie, a potem wezmę się za pomiar napięć. Przy czym jak się nagrzeje to trzeba go wyłączyć przynajmniej na pół godziny, żeby uszkodzenie się pojawiło.

Reply to
Artur T

W dniu 19.05.2016 o 08:31, Artur T pisze:

Więc to nie kondensatory, tylko coś masywnego co się grzeje i trzyma ten stan pół godziny. Aż nie chcę myśleć, co może być najdroższego w telewizorze plazmowym a wydaje się wadliwe. Może test z nagrzaniem elementów telewizora przed włączeniem by coś wykazał? Tylko nie wiem czy ostrożnie suszarką czy raczej jakimś promiennikiem podczerwieni.

Reply to
t-1

W dniu 2016-05-19 o 08:31, Artur T pisze:

Skoro po nagrzaniu to nadal mogą być kondesatory, one też się grzeją, albo jakiś tranzystor mocy np z sterowania matrycy się przegrzewa i zaczyna świrować, tylko że to będzie trudne do znalezienia.

Reply to
janusz_k

A jak wejdziesz w menu natychmiast po włączeniu to też to widać? Czy tylko na obrazie telewizyjnym?

Reply to
bat

Tak. Dzieje się tak nawet jak wejdę do menu serwisowego.

Reply to
Artur T

No tak to albo taśmy matrycy się odkleiły albo drivery matrycy. Cały wcześniejszy tor wygląda na dobry. Gdzie są te zdjęcia obrazu? Daj linka jeszcze raz.

Reply to
bat

Podaję jeszcze raz linki do obrazu:

Artur T