Monitoring

Witam, był tu niedawno temat o monitoringu, ale ja chciałem zapytać z nieco innej strony. Sytuacja wygląda tak. Jest spory budynek i wkrótce będziemy robić termomodernizację i nowe elewacje. Chciałbym wykorzystać te prace i położyć okablowanie pod monitoring, a potem w miarę posiadanych środków zainstalować kilka kamer. Celem monitoringu będzie przede wszystkim ochrona nowych elewacji przed zniszczeniem, czyli kamery będą skierowane wzdłuż ścian, głównie z tyłu budynku. Zakładam że kamery będą pełniły następujące funkcje:

- odstraszającą

- w przypadku jakiegoś incydentu pozwolą na identyfikacje sprawcy (czyli obraz musiałby być na tyle dobry, żeby dało się rozpoznać twarz)

Chciałbym także, żeby instalacja była chociaż trochę rozwojowa tzn. jeśli za jakiś czas znalazły by się większe środki to chciałbym tam zainstalować lepsze kamery IP (megapikselowe)

Oczywiście najlepiej byłoby zatrudnić profesjonalistów, ale niestety ze względu na mocno ograniczone środki musimy sobie poradzić sami. Ja wymyśliłem sobie to w ten sposób. Położę skrętkę i zastosuje urządzenie umożliwiające przesłanie sygnału analogowego po skrętce

a gdyby w przyszłości pojawiły się fundusze wtedy zmienimy kamery na IP. Odległości od kamery do rejestratora to maksymalnie 50m. Czy ma to szansę działać poprawnie i czy taka konwersja nie wpłynie na jakość obrazu? A może lepiej położyć od razu dwa kable tzn. koncentryk i skrętkę. Wtedy po zmianie kamer na ip mógłbym wykorzystać przewody zasilające z koncentryka do np. zasilania grzałki w obudowie kamery. Jak do tego podejść, żeby było jak najbardziej przyszłościowo?

Jeszcze jedno pytanie. Na jakiej wysokości mniej więcej montować kamery, żeby jak najlepiej było widać twarze ludzi oddalone od niej 5-15 m ?

Pozdrawiam Sławek-L

Reply to
Slawek-L

I oczywiście zapomniałem o najważniejszym. Wypatrzyłem sobie taki sprzęt.

Rejestrator BCS-0404LE-AS Kamera zewnętrzna ZDN-713SV_OSD (procesor Sony Effio-E)

Może ktoś ma go u siebie. Jak się sprawuje? W szczególności jak wygląda jakość obrazu z kamery? Da się rozpoznać twarze ludzi?

Pozdrawiam Sławek-L

Reply to
Slawek-L

Slawek-L pisze tak:

Ja go mam. Używam od dwóch lat. Jest ok. A obraz to zależy od kamery i od wielkości monitora. U mnie jest to tv 32 cale.

Z 3-5 metrów rozpoznasz twarze z 15 to już będzie tak sobie. Z 2 metrów rozpoznasz wieczorem czy pracownik ma zamknięte czy otwarte oczy ;)

Reply to
PiteR

Am 14.05.2012 13:28, schrieb Slawek-L:

Jak masz chwilowo problemy natury finansowej, to połóż wstępnie rury instalacyjne lub peszle i powieś dummy-kamery. Im większe, tym lepsze ;-). Jak będą pieniądze, to możesz w peszle wciągnąć co trzeba, a w obudowy dummies możesz wpakować prawdziwe kamery.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Waldemar Krzok snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> napisał(a):

Jeszcze jedno dorzucę od siebie. Gówniarzeria od grafiti może zasłaniać pyski kominiarkami w obawie przed kamerą (nawet nie wiedząc, że jest dummy). Warto zainstalować też mikrofony (tania sprawa). A gadać ze sobą będą na bank podczas "zabawy". A to imię jakieś padnie, a to nazwisko, a to ksywa.. A po głosie też można szczyla namierzyć.

MH

Reply to
MH

W dniu 2012-05-15 13:13, MH pisze:

. Warto

Pamiętam, że jeszcze 3 lata temu monitoring z dźwiękiem był zabroniony przez polskie prawo.

Reply to
Marek