Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić...?

    Witam Wszystkich... Posiadam moduły z diodami LED SMD. Każdy z nich
składa się z 3 białych ledów smd, połączonych szeregowo, moduły wg.
producenta są przystosowane do zasilania napięciem 9V, prąd 10mA. Potrzebuję
podłączyć do jednego źródła zasilania około 100 takich modułów... Pytanie
brzmi jak najlepiej to zrobić? Do każdego opornik i zasilać z 12V, czy
połączyć równolegle i zasilacz 9V? Czy może jakiś specjalny zasilacz do
ledów? Nigdy nie łączyłem takich ilości LEDów proszę o pomoc. Zależy mi
oczywiście na jednakowej jasności świecenia wszystkich modułów...

Maciej C.

Re: Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić...?
Jeśli w skład modułów wchodzą TYLKO diody LED (nie ma rezystorów czy
innych elementów ograniczających prąd) nie można takiego modułu zasilać
"wprost z 9V"... Rozsądnym wyjściem będzie 12V i rezystor (ok. 300ohm,
najlepiej sprawdzić). Jednak wówczas całość pobierze ok 1A. W sumie nie
jest to duży prąd, więc może tak być. Możesz też rozważyć łączenie 2
modułów szeregowo i zasilanie z 19..24V. Albo nawet więcej. Niestety nie
możesz połączyć wszystkich modułów szeregowo, bo napięcia rzędu 900V nie
są polecane do amatorskich zastosowań ;).. Co do jednakowej jasności -
wiele zależy od samych diodek. Jeśli są w miarę jednakowe - to nie
będzie problemu.

Pozdrawiam
Konop

Re: Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić...?
Szeregowo bEA%dB1% B6%wieciE6% rF3%wno, ale rF3%wnolegle nie. Diody zazwycz=
aj
steruje siEA% ze BC%rF3%dB3%a prB1%dowego. ByB3% taki scalak z rodziny LM, =
ma 10
wyjB6%E6 regulowane jednym rezystorem. MoBF%na byE6% moBF%e dodaE6% do teg=
tranzystor, bo 1A to trochEA% duBF%o. Nie wiem co powiedzB1% inni o tym, bo
ja nie mam zbyt duBF%ego doB6%wiadczenia z elektronikB1%.

Re: Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić ...?
Powitanko,

Roznie to bywa, bardzo czesto spadki napiecia na poszczegolnych diodach sa
rozne, co powoduje, ze czasem niektore w linijce dostaja za bardzo w kosc
i sie upalaja. W efekcie cala linijka nie swieci. Ledy biale maja wieksze
napiecia "rozruchu", ale z czerwonymi i zoltymi mam kiepskie wrazenia przy
zasilaniu szeregowym. Kingbright, nie zadne skosnookie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić...?

"...Kingbright, nie zadne skosnookie... "

Upewnij siEA% gdzie Kingbright ma caB3%B1 produkcjEA%.

#..Kingbright Corporation is a leading manufacturer of LED Lamps,
Displays, SMD
 Lamps, and other LED-related products. With over 27 years of
consistent hard work.
Kingbright operates four manufacturing plants in Shenzhen, China..#

Re: Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić ...?
Powitanko,

Ja to wiem, ostatnio dochodze do wniosku, ze z tego co mnie otacza tylko
moje dziecko nie zostalo zrobione w Chinach;-) Mialem na mysli produkcje
no-name, jak wiekszosc okreslen typu "Chiny". Kingbright uchodzi jednak za
firme solidna i znana.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Moduły LED SMD... Jak to najlepiej zasilić...?

jesli zalezy ci na wydajnosci to zasilacz impulsowy jako zrodlo pradowe, na
allegro sa jako 'drivery' do power led. trzeba wybrac taki ktorym mozna
zasilac kilka led'ow szeregowo (w twoim przypadku 3) i najlepiej znalezc
model ktory umozliwia regulacje pradu.
sa drivery zasilane z 12V i sa takie na 230V , do wyboru do koloru.
sprawnosc okolo 80-90% , w zaleznosci od wykonania.

jesli zalezy ci na prostocie to kupic 100 opornikow i zasilac z 12V .
w tym przypadku jednak tracisz 3W na grzanie tych opornikow.