Moduł GSM praca bez anteny?

Jaki efekt da próba pracy modułu GSM (konkretnie SIM900) bez podłączonej zewnętrznej anteny? Mini antenki ceramicznej na płytce nie ma, jest tylko gniazdko SMA. Czy moduł się uszkodzi, czy może jest szansa na złapanie połączenia na kawałku kabelka zamiast anteny?

pozdr TO3

Reply to
Tomasz Ozon

Na modułach, które ja miałem w ręku (różne, takie wlutowywane i takie będącymi oddzielnymi urządzeniami) brak anteny powodował totalny brak łączności, ale uszkodzenie nie. Za to spotkałem się z jakimiś dość archaicznymi modułami, które padały po uszkodzeniu anteny (zwarcie do masy przez wilgoć). Ostatnio kolega jakieś Telity testował, mają taki bajer jak wykrywanie braku anteny lub jej uszkodzenia (zwarcia).

Reply to
Jakub Rakus

Nie mialy jakiegos wzmacniacza w tej antenie ? Zasilanego przez kabel. Bo innego uszkodzenia to sobie nie wyobrazam, a i to przez wode malo prawdopodobne - woda nie zwarcie.

Antene raczej bym kupil, ze wzmacniaczem i na dlugim kablu, zeby za okno dala sie wystawic. Bo pod dachem to moze byc klopot z sygnalem, przy uruchamianiu sie przyda. Choc teraz pogoda ladna, mozna uruchamiac na dworze :-)

A proste anteny

Kupię, nie chodzi o to, że chcę przyoszczędzić parę złotych, tylko o to, że jest zamówiona i jakoś dojść nie może. A projekt trzeba robić. Dlatego się zastanawiam nad wetknięciem w gniazdko kawałka kabelka. Może na czas testów jakoś zadziała?

pozdr TO3

Reply to
Tomasz Ozon

Użytkownik "Tomasz Ozon" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1awqbcoikytvb$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Sprobowac mozna. W koncu prawidlowy unipol cwierfalowy to 48 mm - wiele nie kosztuje. Ale wyjdz na pole i czekaj spokojnie nawet z 15 minut ... jesli soft pokazuje sile sygnalu z satelitow, to warto ogladac, czy cokolwiek lapie.

No ma siłę sygnału z satelitów GSM trochę poczeka... :-)

Reply to
Marek

Ups, no to babola strzelilem. Myla mi sie te dwa skroty :-( A cos mnie zastanawiala nazwa i czemu tam SIM ....

Cofam wszystko co napisalem. Antene podlaczyc nalezy, choc prawde mowiac mam watpliwosci czy grozi nam spalenie nadajnika/wzmacniacza przy jej braku. No ale skoro nie wiemy, to przyjmijmy ze grozi.

Antena na jedno pasmo skomplikowana nie jest, ale nowszych telefonow juz nie analizowalem.

Raczej nie jest to antena aktywna, wiec kawalek drutu powinien wystarczyc.

No i problemu wychodzenia na pole nie ma.

Bez problemu, sprawdzone; kiedyś tak uruchamiałem moduły SIM900D; kawałek kabelka zamiast anteny.

jp

Reply to
jacek pozniak

Dzięki, o to chodziło.