Mikrofon różnicowy dynamiczny + Nokia 6300

Witam,

Czy różnicowy mikrofon dynamiczny, o impedancji 150 ohm da sie bezposdernio podlaczyc do nokia 6300 ? Oczywiscie jako czesc zestawu sluchawkowego, czy potrzebna bedzie jakas elektronika, lub dodatkowe zasilanie ?

Z gory dzieki za pomoc

Karol W

Reply to
KarolW

Użytkownik "KarolW" snipped-for-privacy@gmail.comWYTNIJTO napisał w wiadomości news:h32inq$3eb$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Raczej sie nie da - one maja znacznie mniejsze napiecie. No chyba ze ma w zestawie jakis transformator dopasowujacy.

No i druga kwestia - trzeba by odciac zasilanie, ktore Nokia wystawia.

Wed, 8 Jul 2009 18:50:33 +0200 "KarolW" snipped-for-privacy@gmail.comWYTNIJTO napisał:

J.F. już odpowiedział - nie da się bezpośrednio. Napięcie z mikrofonu elektretowego to kilkaset mV, a z dynamicznego max. ok. 1-2mV, zwykle mniej, bliżej kilkuset uV. Potrzebny jest wzmacniacz, zasilanie powinno być dostępne na złączu telefonu.

Jakiś profesjonalny headset podłączasz? Ja kiedyś z zestawu słuchawkowego do N6230i wywaliłem oryginallne słuchawki "pchełki" i wlutowałem gniazdo jack. Niestety po dołączeniu słuchawek DT231, okazało się że tragiczna jakość dźwięku w odtwarzanych MP3kach nie wynikała wyłącznie z tandetności oryginalnych słuchawek, tylko z tragicznej jakości sygnału audio wytwarzanego przez telefon...

Reply to
__Maciek

Chce podlaczyc zestaw słuchawkowy + mikrofon z kasku lotniczego do telefonu. Czy ktos moze podrzucic jakis schemat wzmacniacza ktory byby w stanie wzmocnic sygnal z mikrofonu dynamicznego do poziomu sygnalu z ekektreta ? Bo chyba takie sa w zestawach Nokii ?

Pozdr Karol

Użytkownik "__Maciek" snipped-for-privacy@cyberspace.org napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
KarolW

Thu, 9 Jul 2009 22:21:59 +0200 "KarolW" snipped-for-privacy@gmail.comWYTNIJTO napisał:

Kolego, przede wszystkim:

  1. Odpisujemy POD a nie nad cytatem
  2. Przycinamy cytaty, zostawiając tylko tekst do którego się odnosimy

Co do pytań: Tak, w zestwach Nokii są mikrofony elektretowe.

Co do przedwzmacniaczy to temat przecież wałkowano już na setki sposobów:

?q=przedwzmacniacz%20mikrofonowy%20schemat%20dynamiczny&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=pl&tab=wi

Reply to
__Maciek