Mikrofon różnicowy dynamiczny + Nokia 6300

Czy różnicowy mikrofon dynamiczny, o impedancji 150 ohm da sie
bezposdernio podlaczyc do nokia 6300 ? Oczywiscie jako czesc zestawu
sluchawkowego, czy potrzebna bedzie jakas elektronika, lub dodatkowe
zasilanie ?

Z gory dzieki za pomoc

Karol W

Re: Mikrofon różnicowy dynamiczny + Nokia 6300

Raczej sie nie da - one maja znacznie mniejsze napiecie. No chyba
ze ma w zestawie jakis transformator dopasowujacy.

No i druga kwestia - trzeba by odciac zasilanie, ktore Nokia
wystawia.

J.

Re: Mikrofon różnicowy dynamiczny + Nokia 6300
Wed, 8 Jul 2009 18:50:33 +0200 "KarolW"

J.F. już odpowiedział - nie da się bezpośrednio. Napięcie z mikrofonu
elektretowego to kilkaset mV, a z dynamicznego max. ok. 1-2mV, zwykle
mniej, bliżej kilkuset uV.  Potrzebny jest wzmacniacz, zasilanie
powinno być dostępne na złączu telefonu.

Jakiś profesjonalny headset podłączasz?
Ja kiedyś z zestawu słuchawkowego do N6230i wywaliłem oryginallne
słuchawki "pchełki" i wlutowałem gniazdo jack. Niestety po dołączeniu
słuchawek DT231, okazało się że tragiczna jakość dźwięku w
odtwarzanych MP3kach nie wynikała wyłącznie z tandetności oryginalnych
słuchawek, tylko z tragicznej jakości sygnału audio wytwarzanego przez
telefon...

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.

Pozdr
Karol

Re: Mikrofon różnicowy dynamiczny + Nokia 6300
Thu, 9 Jul 2009 22:21:59 +0200 "KarolW"

Kolego, przede wszystkim:

1. Odpisujemy POD a nie nad cytatem
2. Przycinamy cytaty, zostawiając tylko tekst do którego się odnosimy

Co do pytań:
Tak, w zestwach Nokii są mikrofony elektretowe.

Co do przedwzmacniaczy to temat przecież wałkowano już na setki
sposobów:
http://www.google.pl/search?q=przedwzmacniacz+mikrofonowy+schemat+dynamiczny
http://images.google.pl/images?q=przedwzmacniacz%20mikrofonowy%20schemat%20dynamiczny&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=pl&tab=wi