Lupa nagłowna - Page 2

Re: Lupa nagłowna
Dnia 18-04-2012 o 22:19:25  napisaC5%82(a):

Dobre C5%BCeby coC5%9B obejrzeC4%87 ale do montarzu siC4%99 nie nada=
je, ja kupiC5%82em sobie  =

takC4%85 lampkC4%99
http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mode3D%opis&nr3D%56436 &=
Lupa%20war.z%20pod%B6w.%20SJ-082%20%20-%3E5927%20IVOR&nadkat3D%&kat3D%NA=
RZ%CADZIA&nazwa3D%Lupy
ktC3%B3a ma caC5%82kiem niezC5%82C4%85 soczewkC4%99 a C5%BCe jest =
duC5%BCa to i pole widzenia spore,  =

dzieki pantografowi
nie blokuje ruchC3%B3w przy pC5%82ytce, no i cena znoC5%9Bna.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Lupa nagłowna

UĹźytkownik "janusz_kk1"

http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mode=opis&nr56%436&Lupa%20war.z%20pod%B6w.%20SJ-082%20%20-%3E5927%20IVOR&nadkat=&kat=NARZ%CADZIA&nazwa=Lupy
któa ma całkiem niezłą soczewkę

Moja ręczna lupa ma ponad 100 mm średnicy. Nie da się patrzeć obuocznie.

Robert

Re: Lupa nagłowna
ja kupiłem sobie
http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mode=opis&nr56%436&Lupa%20war.z%20pod%B6w.%20SJ-082%20%20-%3E5927%20IVOR&nadkat=&kat=NARZ%CADZIA&nazwa=Lupy

Ta ma soczewke 95mm, w pracy miałem lampę z soczewką ok. 15cm i ta
jeszcze nie była za wygodna do patrzenia obojgiem oczu. To wynika wprost
z podstaw optyki, oko patrzy nierĂłwnolegle do osi optycznej soczewki i
na dodatek drugie oko tez skosem ale z przeciwnej strony tak Ĺźe obrazy z
obu oczu nie bardzo chcą się w mózgownicy na siebie nałożyć.

Re: Lupa nagłowna

NARZ%CADZIA&nazwa3D%Lupy

82%oC5%BCyC4%87.
To dziwne, bo ja ustawiam jC4%85 tak 10-15cm nad pC5%82ytkC4%85 i wid=
zC4%99 dobrze
oboma oczami :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Lupa nagłowna

Kwestia tolerancji oka i przyzwyczajenia no i jakości soczewki.

Re: Lupa nagłowna
http://allegro.pl/lupa-naglowna-2xled-1-2x-1-8x-2-5x-3-5x-lekka-i2253460596.html

Używam podobnej do okularów - plusów. Tak jest szybciej jeśli lutuję
małe smd, a często trzeba przenieść wzrok na inne - dalsze miejsce. Po
podniesieniu lupy musiałbym zakładać okulary żeby coś zobaczyć  sięgając
po kolejne elementy z pudełka. Wadą jest konieczność zbliżenia twarzy do
płytki i trochę to męczy. Gdy lutuję dłuższy czas jakieś większe
elementy np złącza, to lutuję tylko w lupce nie musząc mieć silnego
powiększenia i zachowując większą odległość .

Re: Lupa nagłowna
Na allegro w dziale rupieci:) antyki sa rozne stare kamery analogowe,
projektory i inne temu podobne duperele. Soczewki pierwsza klasa stare,duze
ruskie dobre. Za cene tych "okularow" mam takie soczewki jak w sprzecie hitech
:) Powierzchnia uzyteczna niemal 100% tj utrata ostrosci 0,5cm od krawedzi
soczewki a nie od jej srodka. Dorobic 10 ledow do podswietlenia i mamy pseudo
mikroskop, oczywiscie jak ktos ma wiecej do wydania do kupuje mikroskop
stereoskopowy.

Re: Lupa nagłowna

Zamiast zawracać sobie głowę gównem idź do normalnego okulisty i na badaniu
powiedz że potrzebujesz okulary co będą powiększały. Dobierze Ci soczewki, jak
masz jakieś inne wady typu astygmatyzm to skoryguje, dobierze do rozstawu
oczu. Stówkę za takie rowery w najtańszej oprawce zapłaciłem. Jak Ci szkoda
kasy a nie nosisz okularów to w marketach i na rynkach mają chińskie w kilku
rozmiarach i kilku " mocach". 15 złotych takie bryle kosztują.

Re: Lupa nagłowna

A mnie jędza powiedziała że tak się nie da! :(
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Bo to nie chodzi się na rejon :-)

Re: Lupa nagłowna

Jak ktoś ma dalekowzroczność (starczowzroczność) to nie ma szans za
stówkę zrobić takich okularów. Gdy będę miał na nosie okulary +5 zeby
dobrze widzieć małe smd w zasięgu 20 cm tonie dam rady przenieść wzrok
na odległość 35 cm. Musiałbym zmienić okulary na inne a to zajmuje dużo
czasu. Rozwiązaniem byłyby porządne progresy a to już z 600 pln. Lepiej
mieć na nosie okulary do patrzenia w zasięgu 30 -60 cm a dla małych
elementów dokładać lupę nagłowną  +3 DP albo patrzyć przez dużą lupę
stołową. dożyjesz wieku 45+ zmieni ci się perspektywa (i ostrość widzenia).

Re: Lupa nagłowna
Hello Mario,

Nie miaszaj tych dwóch pojęć - starczowzroczność to wada soczewki -
brak elastyczności uniemożliwiająe wyostrzenie widzenia w szerszym
zakresie odleglości. Nadwzroczność to wada bydowy całej gałki ocznej,
podobnie jak krótkowzroczność. Jestem krótkowidzem ze
starczowzrocznoscią i tez potrzebuję dwóch par okularów :(
Ale nie mam problemów z lupami ;)

Re: Lupa nagłowna

Wymieniłeś nadwzroczność a ja napisałem dalekowzroczność. Tak się
zazwyczaj popularnie nazywa pojawiające się z wiekiem problemy z
widzeniem z bliska. Ale mnie kiedyś okulistka oświeciła, że to się
nazywa "starczowzroczność". Cóż za okropna nazwa.

Re: Lupa nagłowna
Hello Mario,

nadwzroczność == dalekowzroczność - to synonimy.

Błąd, bo starczowzroczność dotyka również krótkowidzów, czego jestem
doskonałym przykładem.

Re: Lupa nagłowna
soczewki,

OK. Nie wiedziałem.

A z tego zdaje sobie sprawę, ale nie wiedziałem, że dalekowzroczność to
inny problem medyczny.

Re: Lupa nagłowna
Hello Mario,

Jest związek - większość przypadków starczowzroczności jest związana z
dalekowzrocznością. Przyznam, że jakiś czas temu liczyłem na to, że
zmniejszy mi się moja wada ale tak się nie stało :(

Re: Lupa nagłowna

Po pięćdziesiątce jestem. 1206 mi się rozjeżdżało w oczach. Spora lupa
pomagała. Potem okulary z rynku 2,5. W korygujących astygmatyzm okularach mi
się nie rozjeżdża i subiektywnie stwierdzam że mam jeszcze zapas na o połowę
mniejsze elementy. I to w szkłach co nawet +1 nie mają.

Re: Lupa nagłowna

Ja też 50+. Czytam ( w zasięgu rąk) w +2 D, na monitor patrzę z +1,2.
Ale do smd 0603 potrzebuję sobie powiększyć dokładając ze +3 D. Przy
0402 dodaję mocniejsze. I nie mam astygmatyzmu.

Re: Lupa nagłowna

Normalnie nie używam okularów. Ekran 14 cali też bez rowerów. Może dlatego
potrzebujesz silniejsze niż ja. Poniżej 1206 nie schodzę. Nie mam takiej
potrzeby. Staram się na przewlekanych elementach robić. U mnie miejsce się
teraz nie liczy tak jak pobór prądu.

Re: Lupa nagłowna

Próbowałem z kamerą przemysłową na stojaku. O ile bawiąc się optyką obraz
można dobrać, to problem jest z wyczuciem odległości narzędzia od płytki.
Drugim problemem jest stabilność kamery, trzęsie obrazem jak ktoś przechodzi
w pobliżu. Oczywiście koledzy mieli wielką radochę :) Po ostatnich mękach z
lupami chyba wrócę do testowania kamery, tylko to wyczucie odległości :(
Wojtek