liczenie elementów na taśmach ?

Taki jest problem - mam sporo elementów SMD, takich wiadomo -
kondensatory , rezystory, przeważnie 1206.

No i tych taśm różne odcinki, dłuższe, krótsze.
Co jakiś czas muszę przeliczyć ile czego mam - robię to ręcznie
niestety, co zajmuje bardzo dużo czasu.
Macie może jakieś rozwiązanie tego problemu ? Może jakieś proste
liczarki są - co to przepuścisz taśmie i licznik podaje ?

Albo coś innego ?
Myślałem o wadze liczącej - ale taka o dokładności 0.1g (chińszczyzna z
Allegro) to nie bardzo - raz, że przynajmniej te 100 szt trzeba mieć na
wzorzec (mniej jest za lekkie), dwa że niewygodne to, wyłącza się co
chwila. Tak, że nie za bardzo.

Re: liczenie elementów na taśmach ?

Ztcp na tme.pl widzialem liczarke - wkladasz i liczysz, pewnie droga jak to na
TME no a rzecz tak trywialna jak przeliczenie sztuk na 1cm i dalej metrowka czy
tasma krawiecka :)

Re: liczenie elementów na taśmach ?

ale jak to się mogło nazywać, bo nie mogę nic takiego znaleźć ?

No tak, ale to zabawa, zwłaszcza jak tych odcinków jest kilka...
Chociaż jest to jakiś pomysł...

Re: liczenie elementów na taśmach ?

Do liczenia banknotów to się nazywa liczarka ;)
"Po ichniemu" to zwyczajnie component counter z ewentualnymi dodatkami -
spokojnie idzie znaleźć.
Przez guglarkę na tme można znaleźć obrazek, ale już do urządzenia nie
idzie trafić. Może ich odpytam na tę okoliczność.
Są za to np. w ofercie Renexu (inne). Koszt - podobny rząd wielkości jak
u alibaby - człowiek zastanawia się nad rozsądkiem, no ale może tak już
musi być?

Pozdrawiam

DD

Re: liczenie elementów na taśmach ?

Jak pisałeś, że liczysz ręcznie to myślałem, że to oznacza ręczny pomiar
długości.....
P.G.

Re: liczenie elementów na taśmach ?
W dniu niedziela, 13 października 2013 20:56:10 UTC+2 użytkownik sunday

szczyzna z
na
 co

Nie pierdziel że takiej wagi jak potrzebujesz nie zrobisz.

Re: liczenie elementów na taśmach ?
W dniu niedziela, 13 października 2013 20:56:10 UTC+2 użytkownik sunday

Dzieci/wnuki/pociotki zatrudnij, powinno wyjść dość tanio, a przy o
kazji zawracać gitary nie będą ;)

L.

Re: liczenie elementów na taśmach ?

Pomysł dobry , ale nierealny.

1) młody przyspawany jest do swojego PC... jakoś mnie to nie zaskakuje...
2) logistycznie upierdliwe, bo klamoty mam w firmie a nie w domu
3) wątpię, czy osiągnąłby dokładność lepszą niż 20% :)

Ale, oglądnąwszy linki od Michała przyszło mi do łba,
że dodatkowo można by zaprząc liczarkę do odmierzenia zadanej liczby.
To by mi się też przydało, bo jak montuję ręcznie (czyli przeważnie)
, to odkładam sobie konkretną ilość elementów do ułożenia na PCB, i
potem widzę, czy mi coś nie zostało albo zabrakło, czyli jakaś dodatkowa
kontrola to jest.

Na alibaba.com jest tego sporo pod hasłem "components counter";

http://www.alibaba.com/showroom/smd-components-counter.html

ale właśnie bardziej do rolek, a ja aż tyle nie mam, zazwyczaj po
kilkaset szt, czyli takie odcinki niezbyt długie...

Re: liczenie elementów na taśmach ?

http://www.tme.eu/html/PL/liczarki-urzadzenia-do-liczenia-detali/ramka_1921_PL_pelny.html

Tylko samego urządzenia nie widzę nigdzie.

Pozdrawiam

DD

Re: liczenie elementów na taśmach ?
Takie coś jest mniej więcej OK, oczywiście z adapterem do SMD

http://www.alibaba.com/product-tp/128453539/Component_Counter_for_Taped_SMD_Components.html

W Polszcze chcą za to ok. 3000 + 700 za adapter.
Zobaczymy ile woła za to żółty producent...

Re: liczenie elementów na taśmach ?

Żółty powiadasz?

"Place of Origin:     Hampshire United Kingdom"

Re: liczenie elementów na taśmach ?

No żesz kuśwa, nie zauważyłem. To na ALIBABIE angole sprzedają żółtkom
?? Co to się porobiło na tym świecie...

No to już się przestałem spodziewać atrakcyjnej ceny...

Site Timeline