Laptimer - Microchip PIC 18 MCU, USB, podczerwień, 3V ?

Witam, planuje zbudować laptimer w oparciu o mikrokontroler MicroChip z rodziny PIC18 z interfejsami umożliwiającymi:

- rejestrowanie wystąpienia fali podczerwonych

- komunikację przez USB z PC'tem

- wyświetlanie czasu okrążenia

Zaczynam się dopiero bawić z elektroniką i chciałbym Was prosić o kilka porad, ocenę i ewentualną krytykę (liczę na jej konstruktywną formę) mojego projektu.

Założenia funkcjonalne: laptimer ma działać w oparciu o nadajnik podczerwieni umieszczony na prostej start-meta oraz odbiornik zamontowany na motocyklu. Odbiornik (mikrokontroler z odbiornikiem podczerwieni) w trakcie przejeżdzania obok nadajnika (dioda) rejestruje sygnał i zaczyna zliczać kolejne okrążenie. Po zjechaniu do boksu wszystkie zarejestrowane czasy zgrywane są do notebooka.

problemy:

- laptimer musi działać przy V motocykla 250km/h

- laptimer musi mieć własne, niezależne zasilanie

Założenia projektowe:

- sposób komunikacji nadajnik(dioda)-odbiornik(uC+odbiornik IR): podczerwień 38kHz (w masowo produkowanych Laptimerach wykorzystuje się podczerwień

38kHz, więc zakładam, że powielenie sprawdzonego pomysłu jest właściwym rozwiązaniem)

- sposób komunikacji uC-PC: RS232/USB

- zasilanie: bateria guzikowa

Propozycja realizacji:

chciałbym skorzystać z

- gotowej płytki "PIC-MT-USB"

DIL-40,LCD 2x16,konwerter USB/RS232,złącze ICSP/ICD dla programatora PIC-PG,małe rozmiary)

- mikrokontrolera PIC 18LF4550

timer,EUSART MI2C Compatible/SPI USB 2.0)

- baterii guzikowej 3V, 165mAh

Problemy,dylematy,pytania:

- znaleziony przeze mnie odbiornik podczerwieni

ęg 8m) potrzebuje najpewniej (a może się mylę) napięcia 5V. Czy istnieją produkty zasilane 3V? (38kHz,duży zasięg, możliwość pracy z krótkimi impulsami)

- jeśli odbiornik spełniające powyższe kryteria musi być zasilany

5V napięciem, to jaką baterię można polecić (małe gabaryty)?

- proponowana przeze mnie płytka posiada konwerter USB/RS232. Jeśli dobrze rozumiem nie zapewnia on mozliwości skorzystania z interfejsu "EUSART MI2C Compatible/SPI™ USB 2.0" dostępnego w mikrokontrolerze

18LF4550, a jedynie stwarza możliwość przeniesienia komunikacji standardowo prowadzonej poprzez RS-232 na gniazdo,przewód USB
Reply to
CBRedzio