konwersja danych mc68020

witajcie

tak sie zastanawiam,jak procek odczytuje program z pamieci ROM 8 bitowej.Czy wtedy konieczna jest konwersja danych na jakis bufer 32 bitowy.Jak to jest w PCtach realizowane?

seba

Reply to
sebastian

Bajtami?

Odczytujesz dokładne oznaczenie procesora. Patrzysz w datasheet czy ma support dla 8-bit data bus (taki mc68008 potrafi). Schemat urządzenia może wiele wyjaśnić.

Zazwyczaj cpu prosi o dane na raty, ale to _chyba_ umarło wraz z 386sx.

Reply to
Darek

a te bajty odczytywane sa w kolejnosci:

-najpierw najstarszy

-czy najpierw najmlodszy

nie doczytalem jeszcze manuala 68020,

seba

Reply to
sebastian

jeżeli jest oddzielny bufor to spodziewałbym się wszelkich opcji włącznie z pozamienianymi bitami na szynie danych - schemat!

zgraj tę pamięć i wystaw gdzieś

Reply to
Darek

niestety schematu brak,to plyta sterujaca pewnym urzadzeniem.Zgralem juz bios ale nie moge go disassemblowac bo jakies bzdury wychodza

Jak by ktos chcial moge przeslac plik mailem

seba

Reply to
sebastian

cóż za tajemniczość - zrób zdjęcia i wrzuć na imageshack

: zgraj tę pamięć i wystaw gdzieś

może tym razem się uda

Reply to
Darek

zdjecia niestety nie zrobie bo mam prblem z aparatem.plik jest ponizej.Format bin,moge zalaczyc w intel hex

seba

Reply to
sebastian

sebastian snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Disasembluje sie pod Amiga (ReSource). Problem w tym, ze nie kod nie jest pc- relative, wiec potrzebny adres spod jakiego procesor widzi kod. Probowalem podac $800000 ale to chyba nie to.

Reply to
MM

  1. siedzę na gprs-ie, szanuj moje pieniądze - spakuj ten plik
  2. rzeczywista wielkość romu wynosi 131072 bajty

puściłem disassemblację w okolicach: "MC68343 FLOATING POINT FIRMWARE (C) COPYRIGHT 1981 BY MOTOROLA INC." wygląda to na jak najbardziej poprawny kod, czyli:

- kolejność bajtów jest poprawna - nie trzeba niczego konwertować - plik wsadzony do 32-bit pamięci ruszy bez problemu

nie będę zgadywał co ten kod robi, znalazłem za to:

(c) COPYRIGHT 1992 HEWLETT-PACKARD COMPANY HP1660A V

google mówi, że to jest "logic analyzer"

nie wiem co kombinujesz, dlaczego udzielasz szczątkowych informacji, omijasz istotę problemu ewentualnie efekt, który chcesz uzyskać

w każdym razie życzę powodzenia - ja idę przejść JimPower'a

Reply to
Darek

nie udzielam szczatkowych informacji,po prostu musze odczytac kod programu w postaci mnemonikow i znalezc pewien wpis.Nie wiem dokladnie czego szukam wiec nie pisze zeby zmylki nie robic.Chodzi mi tylko zeby znalezc fragment kodujacy uklad sterowania grafika,nie wiem jednak pod jakim adresem jest ten uklad.Czy mozesz mi wyslac na maila plik w postaci mnemonikow na snipped-for-privacy@wp.pl

tak to analizator logiczny HP,na plycie glownej jest wszystkego gesto,uklady specjalizowane wiec ciezko sie polapac

dzieki seba

Reply to
sebastian

MM pisze:

Na pierwszy rzut oka widać że musi być zamapowane pod 0 (hint: wektory). Po stringach w środku można domyślić się że korzysta z psos-a. (

)

Reply to
analog

niestety, nie jest tak łatwo, kilka instrukcji obok siebie:

jsr.l $80xxx jsr.l $80xxx jsr.l $00xxx

chyba, że tablica wektorów jest w ram

Reply to
Darek

no wlasnie przez to mi sie ten plik wydal jakby byl bez sensu,za duzo instrukcji takich samych obok siebie

w systemie jest jeszcze nieulotny ram robiony przez dallasa,ale to raczej do zapamietywania ustawien i faktorow kalibracyjnych.Pozatym cala reszta systemu jest w 8 kosciach flash wlutowanych (tylko ta jedna jest inna w podstawce).Ogolnie te urzadzenia maja start jak BIOS i czekaja na system z dyskietki badz HDD,tutaj zamiast tego zainstalowano reszte systemu w tych 8 kosciach flash

czy da sie to jakos rozsadnie rozkodowac?

seba

Reply to
sebastian