Kolejna prowokacja?

Hello,

Dostałem maila na służbową skrzynkę i nie wiem, jak zareagować. Jest
to mail bardzo starannie (za wyjątkiem tytułu) przepuszczony przez
korektę pisowni ale zawierający tyle błędów, które słowniki
przepuszczają, że jest to aż groteskowe. Wyrazy pisane osobno, brak
interpunkcji, brak wielkich liter i całkowite lekceważenie
elementarnych zasad budowy wypowiedzi.

Mail pochodzi ponoć od studentów, którzy coś ode mnie próbują uzyskać,
wiedząc gdzie pracuję. Ale wydaje mi się niemożliwe, żeby ktoś tak
piszący przebrnął przez przez maturę - chyba, że załapał się na maturę
giertychowską.

Tak jakby ktos pokroju Jola18 sprawdzał po raz kolejny moją
cierpliwość :(

Z jednej strony - chciałbym studentom pomóc. Z drugiej - forma maila
jest dla mnie po prostu obraźliwa. Nie wyobrażam sobie, żeby świadomie
można bylo pisać tak niechlujnie :(

 RoMan
Re: Kolejna prowokacja?

Oj zdziwiłbyś się jakie byki potrafią sadzić studenci po "starej"
maturze, nie wiem tylko czy tak sobie używają w prywatnej korespondencji
czy faktycznie na co dzień mają wyj...ne. Zresztą zajrzyj na prr.cb. Tam
"zakłucenia" są chyba w co 3 poście.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID: snipped-for-privacy@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Odpisz uprzejmie aczkolwiek nie rozwiązując ich problemu, podając swoją
opinię o pisowni i stylu i poproś o przeredagowanie przez kogoś kto to umie
zrobić. Nic nie tracisz a zyskać możesz :) Tylko starannie sprawdź swoje
literówki :)
--
Jacek

Re: Kolejna prowokacja?

Na Twoim miejscu zaproponowałbym kontakt telefoniczny na służbowy
telefon. W rozmowie wywiesz się wszystkiego.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Kolejna prowokacja?
Jak masz chwilę czasu to porównaj nagłówki maila z nagłówkami kilku
trolli z tej grupy ;)

Re: Kolejna prowokacja?
Hello Michoo,

Trolle splonkowane, musiałbym po góglach szukać a na to nie mam czasu.
Z jednej strony wyglada to poważnie - jest odnośnik do strony
projektu, nadawca się podpisuje. A z drugiej bardzo niepoważnie :(

 RoMan
Re: Kolejna prowokacja?

Jola

identyfikator cośtam:

Chociaż zdaję sobie sprawę, że w przypadku Joli IP może być dynamiczne.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID: snipped-for-privacy@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Re: Kolejna prowokacja?

masz coś do mnie, europejczyku?

Re: Kolejna prowokacja?

Ja mam... pytanie. Cycki już Ci urosły kolego?

Re: Kolejna prowokacja?

zapytaj moderatorów elektrody, europejczyku...

Re: Kolejna prowokacja?
                   /\/\/\/\/\
                                           /\/\/\/\/\

Od Joli to się odczep, bo sam się przyczepiłeś ze swoimi ideami poprawnej
pisowni a okazuje się że sam pisać poprawnie nie potrafisz, po prostu się
nie ośmieszaj ty dyslektyku i analfabeto elektroniczny!

Re: Kolejna prowokacja?

a tusk te miernoty obdarza stanowiskami kierowniczymi w podległych mu (czyli
nie oszukujmy się wszystkich odgórnie regulowanych) przedsiębiorstwach...
zgroza.

Re: Kolejna prowokacja?

snipped-for-privacy@o2.pl jeśli ci to pomaga w radzeniu sobie z
twoimi problemami psychoseksualnymi. Ale nie pisuj na grupę fachową
tylko gdzieś z sex lub trans w nazwie.

Re: Kolejna prowokacja?

Oczywiście, że można pisać takie maile świadomie, natomiast nie spodziewam
się u piszącego/piszących świadomości tego, w jakim świetle się stawiają.
Ludzie wychowani na SMSach i GG nie mają takiej świadomości. Odpisz, że
oczekujesz maila w języku polskim bo to co dostałeś, zgodne z regułami j.
polskiego nie jest.
Ostatnio popularny jest w necie wywiad z GW z jednym panem, który oświadcza,
że nie odpisuje na maile zaczynające się od "witam". Dla mnie jest to
przegięcie. Natomiast jak ktoś pisze tekst, który jest potokiem wyrazów,
swoistym strumieniem myśli, bez interpunkcji, wielkich liter oraz
jakichkolwiek śladów stylu, to to trzeba tępić.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

    Nie miej złudzeń. Obecnie na maturze z polskiego można stracić tylko 6%
punktów za błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Tak więc teoretycznie rzecz
biorąc nie ma żadnego problemu aby na maturze napisać praktycznie każdy
wyraz z błędem i mieć wynik w okolicy 90%. :)

http://www.studiowac.pl/934/matura-z-polskiego-w-pigulce-punkty-zasady /
  a.. rozwinięcie tematu -> 25 punktów = 50%
  b.. kompozycja -> 5 punktów = 10%
  c.. styl  -> 5 punktów = 10 %
  d.. język  -> 12 punktów = 24%
  e.. zapis (ortografia i interpunkcja) -> 3p = 6%

Re: Kolejna prowokacja?
Hello Marcin,

Ale ja mam zastrzeżenia do a, b, c i d również.

 RoMan