Kamera video - przesiadka z D8 na HDD - parę pytań

Posiadam kamerę video Sony Digital 8 DCR-TRV 740. Jest to wysoki model, na
rezie sprawna, nie narzekam. Nakręcone na kasetach D8 filmy przegrywam do
komputera po złączu FireWire. Na dysku kompa otrzymuję plik AVI. Do obróbki
używam programu Pinnacle Studio. Za pomocą tego programu wycinam, składam
sceny, dokładam napisy, dokładam podkłady muzyczne, renderuję i tworzę obraz
płyty DVD, który następnie wypalam na płytkach za pomocą Nero.

Załóżmy jednak że ta moja fajna kamerka niedługo odejdzie do krainy
wieczności i będę musiał kupić coś nowszego. Stwierdziłem, że najbardziej
odpowiadają mi modele z twardym dyskiem (HDD). I tu pojawiają się pytania:

1. W jakim formacie film jest nagrywany na wewnętrznym HDD w kamerze?

2. Jak przerzucić ten film do kompa - zauważyłem, że kamery HDD nie mają
FireWire?

3. Chciałbym aby od momentu pliku AVI na dysku komptera do płyty DVD nie
zmieniać nic w procesie obróbki, nauczyłem się, podoba mi się to i jestem
konserwatywny, zanaczy nie chcę NIC w tym zmieniać.

Re: Kamera video - przesiadka z D8 na HDD - parę pytań

M2TS

Maja USB.

Wiec nic nie zmieniaj:)

Re: Kamera video - przesiadka z D8 na HDD - parę pytań

Są też z FireWire.