Kamera video, a obraz z urządzenia zewnętrznego...

Mam dość nietypowe pytanie, chciałbym przerobić starą kamerę video tak, aby mogła zapisywać na kasecie obraz i dźwięk z jakiegoś zewnętrznego źródła... Z dźwiękiem nie ma żadnego problemu oczywiście, jednak z obrazem jest i to spory... Otóż czy jest to w ogóle możliwe, aby kamera rejestrowała na kasecie obraz nie ze swojego czujnika CCD, ale z jakiegoś podłączonego źródła ncz... Mówiąc krótko, chciałbym przerobić kamerkę na malutki odtwarzacz z możliwością nagrywania z zewnętrznego źródła... Czy ktoś próbował kiedyś czegoś takiego? Generalnie chodzi mi o to jak wpiąć źródło obrazu ncz między elektronikę kamery a jej CCD? Mam nadzieję, że w odpowiedziach na tego posta otrzymam w miarę wyraźny obraz mojego pomysłu i będę wiedział czy sprzedać kamerkę i dać sobie spokój czy brać się do pracy :))

Reply to
Maciek C

Maciek C:

to zależy od kamery. Pic polega na tym, że większość camkorderów ma wejście video, tylko jest ono nie wyprowadzone/zablokowane elektrycznie/zablokowane programowo. A jest to dlatego, że na magnetowidy (a takim staje się kamera z dodatkowym wejściem) obowiązują opłaty na rzecz artystów (pl ZAIKS, de GEMA...). U nas chyba importer musi uiścić 10 czy 20 EUR od sztuki. Na "czyste" camcordery tego ni ma. W sieci są opisy przeróbek określonych typów kamer.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Na "czyste"

Hmm, a gdzie tego szukac? Może jakieś linki?

Reply to
Maciek C

wstukaj imię i nazwisko twojej kamery do googla.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Witam z analogowych kamer to bardzo nieliczne mialy opcje wejscia video. O ile pamieta to jakis jeden z osattnich modeli hi8 sony. W cyfrowkach to mniej wiecej tak jak pisze Waldemor. Tak wogole to polcam alt.pl.rec.videokamery ;) Pozdro PanAdol

Reply to
PanAdol

Czesc! Koniecznie dodaj do typu kamery wyrazenie "Video In". Kazda kamera ma mozliwosc wpuszczenia sygnalu przez wyjscie, bo to ulatwia naprawę. Nie trzeba nic dolutowywac. To jest tylko kwestia programowa. Dla Australii producent nie blokuje a w Europie musi. Ten sam model. Pomoze rowniez instrukcja serwisowa kamery. Jest taki dopisek, zeby po skonczonej naprawie przywrocic stan poprzedni - akurat! Ja przerobilem Sony CCD TR750E. Potrzebowalem rowniez pilota serwisowego do tej sztuczki. Jedyny klopot moze byc z kamerami cyfrowymi, bo moga nie posiadac przetwornika AC. Moga miec tylko i wylacznie mozliwosc nagrywania z zewnetrznego zrodla cyfrowego. Pozdrawiam Maciek

Reply to
Maciek