Kabel Euro - brak kolorów na TV

Witam z drobnym problemem. Staram sie rodzicom zainstalowac odtwarzacz DVD WIWA 138. Napotykam jednak na drobny problem, jakbym jej nie podłączył (EURO, CINCH) i jakbym sie nie bawił ustawieniami z poziomu telewizora i samego odtwarzacza nie moge uzyskac kolorowego obrazu, cały czas wyswietlany jest obraz czarno biały. Kabel CINCH uzywam ten dołączony do odtwarzacza, kabel Euro mam pełny 21 zyłowy. To samo z wiwa 128. Nadmienie ze na moim TV wsio gra w kazdym trybie. Moj telewizor jest starszy od telewizora rodziców co jeszcze bardziej miesza w całej sytuacji. Czy ktos z Was ma jakis pomysł?

Acha, guglałem juz i tylko dzięki temu obraz jest czarnobiały bo odcialem

16 pin, wczesniej wcale nie było obrazu. Programy TV wyswietla w kolorze.

Prosze o pomoc Pozdrwiam

Reply to
Adam

Użytkownik "Adam" snipped-for-privacy@gdziestam.pl napisał w wiadomości news:6krqtagdqxcf.1uj8gsll5rgbw$. snipped-for-privacy@40tude.net...

nie ma w odtwarzaczu ustawienia PAL/NTSC ? albo composite RGB ?

Reply to
blur

gratulacje - jesli Twoj TV jest zgodny z norma to pozbawiles sie mozliwosci ogladania RGB, co do reszty - sprawdz czy w samym odtwarzaczu masz wyprowadzone RGB - cos mi sie tlucze po glowie ze bywaly z tym problemy (nie polutowane scarty sic!....) Jesli skonfigurujesz DVD (CVBS) to bedziesz mial obraz chyba na wszystkim....

Reply to
PAndy

Dnia Sat, 16 Sep 2006 21:35:14 +0200, PAndy napisał(a):

Tak, wiem ze sie pozbawiłem. Tyle ze zrobilem to tylko dlatego ze przy takim ustawieniu miałem poprawnie działający zestaw z moim starym TV (przypuszczam ze obraz szedł po Composite) - za to poprawnie włacza sie i wyłącza przy uzywaniu samego DVD - tzn. po właczeniu DVD telewizor sie włacza i przy wyłączeniu DVD telewizor sie wyłącza - wczesniej były z tym problemy. Odtwarzacz ma wyprowadzone RGB. Sprawdzenia w sensie rozebrania go i zobaczenia fizycznie czy ma luty na nozkach nie zrobie - gwarancja. Intersuje mnie tylko uzyskanie obrazu - nawet po Composite. Tyle ze nie ma jak :). Na moim TV działa na TV rodziców juz nie. Przypuszczam ze jakis sygnał miesza i przełącza TV w odbior nie tego co powinien.

Druga sprawa - jak wytłumaczysz brak kolorów przy połączeniu przez Cinche? Jesli podepne tak samo aparat fotograficzny to kolory mam wiec odrzucam mozliwosc uszkodzenia TV.

Pozdrawiam

Reply to
Adam

Dnia Sat, 16 Sep 2006 21:33:15 +0200, blur napisał(a):

Kombinowałem z wszystkimi ustawieniami, wierz mi. Nie zawracałbym Wam głowy gdyby sie pozniej miało okazac ze musiałbym napisac posta w stylu:

"OK. Sorry, juz nie wazne, zrobilem, wystarczyło cos tam przełaczyc"

:)

Reply to
Adam

Tak bo dziala tzw Function Switching tzn aktywny jest pin 8 bodajze SCART

Nie wiem - zasada dzialnia SCART jest prosta - uaktywnienie function switching (podanie +12V na noge 8 powoduje: odlaczenie p.cz, przelaczenie wejscia dekodera z demodulatora p.cz na wejscie zewnetrzne), uaktywnienie blanking ( podanie na noge 16 czegos wyzszego niz 1V a nizszego niz 5V powoduje dolaczenie wejscia RGB - czesto w durnych TV lacznie z sygnalem teletextu...)

Jesli DVD skonfigurowany jest tak by dawac RGB to jesli ma madry soft to podaje na wyjscie video out czarnobialy sygnal kompozytowy (CVBS) - z tego wejscia TV pobiera wylacznie sygnaly synchornizacji wiec mzoe sie darzyc ze gdy wlaczy sie w DVD RGB to na wyjsciu VOUT (noga 19) bedzie czarnobialy obraz.

Zawsze mozesz: wlaczyc CVBS w DVD i sprawdzic czy jest kolor Wlaczyc SVHS i zsumowac sygnal z nogi 19 i poprzez kondensator 330pF sygnal z nogi 13 - uzyskasz pseudo CVBS ktory bez klopotu mzoesz doprowadzic do TV

Upewnic sie ze DVD nie jest w trybie progresywnym czy NTSC Upewnic sie ze TV ma poprawnie skonfugurowane wejscie (w nowych TV definiuje sie rodzja sygnalu doprowadzonego do wejsc - poszukaj MENU i sprawdz co wlaczone jest dla wejsc AV)

Reply to
PAndy

Czy mi sie wydaje czy w wielu starszych TV nie mozna bylo podac sygnalu RGB - nie obslugiwaly i juz, wlasciwa byla chrominancja [to chyba nie "composite" skoro na osobnym kablu].

Jeszcze jedna mozliwosc - udalo ci sie upalic scalaka w DVD odpowiedzialnego za kolor.

Hm... wiele starszych ma tor albo tor z przelacznikiem na 4066 czy

4051... albo tak jak sony stary po prostu otwieraja wejscie RGB i sumuja go z OSD i TXT (rzecz jasna pojecie starosci jest wzgledne).

Zwyczajowo jest separacja galwaniczna (kondensatorek) i jakis filterek LP na nogach (EMC) - choc jakby sie uprzec...

Reply to
PAndy

Dnia Sun, 17 Sep 2006 16:11:04 +0200, PAndy napisał(a):

[cut]

Panowie, dziekuje za wszystkie rady ale dalej nie funga. Ostatecznie mam taka sytuacje.

Dwa TV (oba THOMSONY - modele: 21MG15ET - nowy rodziców i 55MT16Tx-OT - stary - moj ) Dwa DVD (WIWA 138, WIWA 128)

i teraz tak

zrobilem sobie kabelek z jednej strony wpinany cinchem do composite DVD (jestem zrezygnowany i interesuje mnie juz najprostsze rozwiazanie) a z drugiej strony euro-scart do TV, polaczenie proste jak budowa cepa - sygnał puszczam na pin 20 Composite video - wejście/luminancja i mase na pin 9 (teraz mysle ze TV moze ma separacje mas i wazne jest gdzie tą mase puszcze, w sumie powinienem chyba na pin 17). Doswiadczenie wyglada nastepująco: oba DVD właczone, wyswietlana plansza startowa, podpinam kolejno do mojego TV - oba uzyskane obrazy sa w kolorze. podpinam do TV rodziców - z nowego DVD (WIWA 128) uzyskuje obraz kolorowy, z starego DVD (WIWA 138) uzyskuje obraz czarnobiały - wiec chyba nawet to na ktory PIN podpinam mase nie ma znaczenia.

Prosze wyjasnijcie mi o co do cholery biega :)

Reply to
Adam

I nie moge wykluczyc jednej rzeczy - do "dupy" kwarc w ukladzie zegara taktujacego prac enkodera koloru - zakres chwytania PLL w dekoderze PAL nie jest zbyt duzy - albo rozjechana jest petla w dekoderze albo co prawdopodobne przesunieta o kilkaset Hz za duzo/malo podnosna koloru - obserwuje takie efekty w ukladach dekoderow TV cyfrowej - tylko ze tam zazwyczaj uklad zegara to VCXO dociagane przez PWM by nadazac za zmianami PCR - w DVD tego problemu nie ma ale mozliwe ze partia kwarcow jest po prostu felerna - starszy TV ma uklad o szerszym zakresie lub lepszym wykonaniu a w nowym TV albo petla ma wezszy zakres albo jakosc dostrojenia/wykonania jest gorsza... Z moich obserwacji wynika ze: duza czsc TV ma zakres PLL w dekoderze PAL +- 1.5kHz, zdarzaja sie jednak egzemplarze gubiace kolor juz przy np +- 1kHz... normalnie tego problemu nie ma bo nadawca zobowiazany jest bardzo rygorystycznego utrzymywania czestotliwosci podnosnej koloru.

Reply to
PAndy

PAndy napisał(a):

Zrobilem najglupsza rzecz jaka mi wpadła do głowy i stare DVD przełączyłem na NTSC - zadziałało. Po euro dalej nie działa ale wpiecie po cinchu i słanie composite w NTSC działa. Nadal nie rozumiem jednak jakim cudem europejski TV odbiera obraz NTSC i dobrze go wyswietla (nie mam zastrzezen co do jakosci obrazu). Reasumujac na jednym TV działa dobrze w PAL, na drugim musi miec NTSC. Na starym TV po euro oba działaja tylko w PAL.

Dziekuje wszystkim za poswiecony czas. Problem sie rozwiązał, rozwiazanie co prawda (moim zdaniem) zupelnie bez sensu ale działa wiec nie ruszam

Reply to
adam

Użytkownik "adam" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@i42g2000cwa.googlegroups.com... PAndy napisał(a):

Zrobilem najglupsza rzecz jaka mi wpadła do głowy i stare DVD przełączyłem na NTSC - zadziałało. Po euro dalej nie działa ale

no to w pierwszych postach się pytałem czy przełączałeś na NTSC normalnie witki opadają

Reply to
blur

No tak, przepraszam, wiem, ale robilem to tylko przy kablu euro, wtedy jeszcze walczylem o to zeby spiac to kablem euro. A i NTSC wlaczalem z pewnoscia ze to nic nie da. Niech wystarczajaca karą dla mnie bedzie to jaki bylem wkurzony gdy na drugi dzien spialem calosc kablem cinch i przelaczylem na DVD. Ostatni raz bylem tak zdziwiony gdy PIS wygrało wybory :P

Reply to
adam