Jaką stację lutowniczą na gorące powietrze kup ić ?

Prośba o radę praktyków. Niech to będzie coś ze średniej półki cenowej. Do
zastosowań półprofesjonalnych - naprawy i montaże nienazbyt wymyślnych SMD,
nie na skalę przemysłową. Oby to jakiś niezły poziom techniczny trzymało,
bym nie żałował potem tego zakupu...

Roman

Re: Jaką stację lutowniczą na gorące powietrze k upić ?
No to i ja się podłączam do tego pytania :)
Też właśnie kupuję obecnie parę rzeczy, no i wybrałem toto
http://diolut.pl/stacja-lutownicza-hot-air-quick861ds-esd-p-2061.html
Co myślicie ?  Wymagania mam jak autor wątku :)
Czyli jakieś małe (256 pin powiedzmy) BGA przylutować, tudzież takie tam.
Hm ?

Re: Jaką stację lutowniczą na gorą ce powietrze kupić ?

Szkoda kasy, ja mam ta i lutuje rozne cuda od kilku lat a i BGA z 485
kulkami sie trafialy.

http://allegro.pl/najlepsza-stacja-lutownicza-yh-852d-2w1-led-i1522005289.html

Dodatkowo kup termopare do pomiaru temperatury .

Re: Jaką stację lutowniczą na gorące powietrze k upić ?

No a co z wydajnością kompresora ? Bo te najtańsze chińczyki to mają np.
24l/min, quick chyba z 90.
Tak czytałem swego czasu dyskusję o tym na elektrodzie...Jakie to ma
faktycznie znaczenie ? O ile ma :)

Re: Jaką stację lutowniczą na gorą ce powietrze kupić ?
A myślisz, że będzie wyraźna różnica pomiędzy chińszczyzną z serii
PT-8xx za połowę tej ceny? W labie u nas na polibudzie stoi sobie taki
strasznie drogi sprzęt i się kurzy,bo prawie wszyscy używają stojącego
obok PT.

Sobie kupiłem PT-852 (ale ja hobbistą jestem) i wystarcza zarówno do
lutowania rezystorów/kondensatorów na pastę, wylutowywania różnych *QFP
i lutowania/wylutowania BGA i QFN. *QFP lutuję za pomocą Elwika RT-24 i
plecionki.