Jaka antena i ruter

Poniewaz nie ma telefonu , pobieram internet od ojca którego dom po linii prostej to ok 300 m . Teraz coś zaczeło sie psuć to znaczy u taty na dachu miałem antenę kierunkową tata ma neostradę 2G , u siebie tez antena kierunkowa i dość długi kabel antenowy ok 10 m do rutera , Teraz wymieniono mi na antenę "okulna" czy jakoś tak ale jest gorzej jak powinienem rozwiązac ten problem aby w miare szybko to chodziło ? Pozdrawia

Reply to
Radek

W dniu 25.12.2010 20:22, Radek pisze:

Zastosować sprawne anteny kierunkowe z dobrze zaciśniętymi końcówkami.

Antena dookólna przy takiej samej mocy będzie miała kilkakrotnie mniejszą moc kierowaną w "użytecznym" kierunku.

Reply to
Michoo

W dniu 2010-12-25 20:41, Michoo pisze:

Czyli jakie rozwiązanie Pan proponuje

[NEOSTRADA 2GB] ----------------------------300m------------------DOM NA DACHU JEST KIERUNKOWA TERAZ DOOKÓLNA
Reply to
Radek

Użytkownik "Radek" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4d164b57$0$2505$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Kierunkowa <-> panelowa kierunkowa <-> kierunkowa - moze byc klopot z precyzyjnym ustawieniem, z drugiej strony na 300m .... hmmm ;)

Reply to
Waldek

W wiadomości:if5j2s$vin$ snipped-for-privacy@news.onet.pl, Waldek snipped-for-privacy@nie.cpam nastukał:

na 300m kłopot z wycelowaniem ? ja swobodnie celowałem parabolami na

15-20km.
Reply to
VSS

W dniu 25.12.2010 20:51, Radek pisze:

Zamienić dookólną na kierunkową i dobrze wycelować "na oko", albo z pomocą wskaźnika laserowego.

Reply to
Michoo

"Michoo" <michoo snipped-for-privacy@vp.pl schrieb im Newsbeitrag news:if5o12$emj$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

ANteny robiona z puszki po Pringlesas. Taśma przyklejony Laserpointer na Antenie "matce", na drugiej puszce do tylnek ścianki kawałek tekturki. O zmierzchu bez problemu ustawialiśmy z kuplem linię WLAN na ok. 350 m.

Reply to
Janek Wlodak

Pan Michoo napisał:

Albo. Trzeba uważać, by nie pomylić alternatywy z koniunkcją. Jednoczesne celowanie "na oko" oraz "wskaźnikiem laserowym" może się źle skończyć. Wtedy wcale nie będzie dobrze.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Chyba sobie jaja robicie. Ktoś tu nie widział wskaźnika laserowego z 300m i nie ustawiał nigdy choćby anteny satelitarnej.

Mirek.

Reply to
Mirek

Troszeczkę ;)

Widziałem. Jakiś z tym problem?

Anteny satelitarnej nigdy nie ustawiałem.

Reply to
Michoo

hmm.. plama wielkości domu a nie denka od pringles'ów?

A można spokojnie to zrobić bez laserów, a chyba jest "troszkę" bardziej kierunkowa od tych wynalazków wifi.

Mirek.

Reply to
Mirek

Mówimy o 300 metrach a nie 3 kilometrach. ;) Wskaźnik, którym się nie tak dawno bawiłem (zamontowany w poziomicy) miał "główną" plamkę około 5 cm średnicy przy ~500 metrach, ale może trafił mi się wyjątkowo dobry kolimator.

Pewnie można, chociaż zadziwiająco dużo informacji widziałem na temat ustawiania anten wg słońca...

Reply to
Michoo

Na 3 kilometrach wcale jej nie znajdziesz.

Nie uwierzę jak nie zobaczę. Plamka na 5cm to jest z 50m i to z poziomicy, bo ze wskaźnika za 8zł to już ~30cm.

Jak ustawisz antenę wg Słońca, bez tunera, bez wskaźnika sygnału, i później podłączamy tuner i działa to nie mam pytań - tylko rada: zagraj sobie w totolotka.

Mirek.

Reply to
Mirek

aaaaha ,

próbowałeś ?

liczyłeś ? ?

a może pogrywasz w romósia ? ? ?

Reply to
Jerzy Pastusiak

Użytkownik "Radek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d164b57$0$2505$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Czyli jakie rozwiązanie Pan proponuje

[NEOSTRADA 2GB] ----------------------------300m------------------DOM NA DACHU JEST KIERUNKOWA TERAZ DOOKÓLNA

Zmień kabel antenowy na skrętkę powieś u ojca i u siebie takie coś i zapomnisz o problemach na zawsze

blur

Nie.

Nie.

To jest obelga?