Jak zmierzyć dużą pojemność 100 000 uF ?

Chodzi mi o pomiar metodą techniczną, np czas ładowania kondensatora przez rezystor, przy danym napięciu.

Reply to
komar

W dniu 27.12.2010 12:14, komar pisze:

Ładujesz stałym prądem i mierzysz zmianę napięcia w czasie.

Reply to
Michoo

Podłączyłem baterię kondensatorów do zasilacza stabilizowanego 20V przez rezystor 1 kom. Czas naładowania do wartości 63,2% (12,64V) wynosi ok

83s. Czy pojemnośt tej baterii to 83000 uF ?
Reply to
komar

Użytkownik komar napisał:

Z definicji.

Tak (nie biorąc pod uwagę oporu wewnętrznego kondensatora).

ł=RC

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki