jak zleci? firmie wykonanie PCB

Cześć. Nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak się do tego zabać. Mam zrobioną płytkę PCB w Protelu99SE. Co mam teraz zrobić w sensie jak ją przygotować aby można było projekt tej płytki wysłać do jakiejś firmy która je robi. W jaki sposób to przygotować aby w celu ograniczenia kosztów jednostkowych na jednej formatce jaką liczą sobie firmy zmieściła się większ liczba takich płytek moja płytka ma wielkośc ok 5cm na 5cm. Oczywiście mają być to serie prototypowe. Jaką sprawdzoną fimrę możecie polecić. Słyszałem o np takiej drukowane.pl, czy faldruk.pl

Reply to
slawek7

nie wiem jak powyższe firmy ale "my" robimy prototypy w technoservice polecam ich robia dobre płytki. Aby u nich zamówić trzeba zrobic gerbery i owiert generuje sie to w protelu z pcb.

Pozdrawiam Janusz Brela

Reply to
azazel

Powitanko,

Faldruk jest ok., ja i moj Ojciec robimy u nich od lat i jak dotad jedyny problem, to mialem jak zamowilem plytke o dlugosci 55cm. Nie miescila im sie do maszyny, cos pokombinowali i byla krzywa i na srodku podwojnie polozona maska. Potem poprosilem o grubszy laminat i juz bylo OK. Dokumentacja u nich kosztuje cos kolo 60zl, ale zrobia tak zeby bylo dobrze. Jesli masz recznie rysowana plytke, to lepiej zlecic jej opracowanie, wylapia swoimi programami pokrywajace sie otwory, te za blisko siebie itp. bledy.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik "slawek7" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@m34g2000hsb.googlegroups.com... Cześć. Nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak się do tego zabać. Mam zrobioną płytkę PCB w Protelu99SE. Co mam teraz zrobić w sensie jak ją przygotować aby można było projekt tej płytki wysłać do jakiejś

Tutaj

masz opis jak przygotować dokumentację w różnych programach. Inne firmy mają podobne wymagania. Bądź łaskaw zerknąć na kalkulator pcb, dowiesz się ceny. Jak będziesz u Nich zamawiał, to weź bez cynowania, paskudztwo nie chce się lutować. Nie mam nic wspólnego z w/w firmą :) Wojtek

Reply to
wowa

Chyba macie za duzo kasy, dwustronne robi sie w elseko albo elpin wroclaw . Zawsze wysylasz gerbery + plik wiercen. Szczegoly ustalasz z firmom wykonujaca czy to ma byc pocieta plytka czy formatka z wieloma plytkami.

Reply to
I>onrad

slawek7 pisze:

Obie są ok. Drukowane.pl (dawniej gamma) jest tańsza licząc za dm2 i za przygotowanie dokumentacji (dokumentacja - 60 zł). Wyślij gerbery albo pliki z Protela. Oni sobie dobiorą formatkę.

Reply to
Mario

Nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak się do tego zabać. Mam zrobioną płytkę PCB w Protelu99SE. Co mam teraz zrobić w sensie jak ją przygotować aby można było projekt tej płytki wysłać do jakiejś firmy która je robi.

W merakrze mają stosunkowo tanio dokumentację, no i nie musisz nic robić tylko zapisać plik pcb w formacie protel 3.0 i wysłać im. Niestety jest jeden mankament, dłuuuuugi czas realizacji.

Pozdrawiam Paweł

Reply to
Pawel

Mario pisze:

jak juz to gama

a pozatym ostatnio sie pogorszylo bo przetrawili mi scierzki kilkukrotnie

Reply to
Raven

Raven pisze:

Jeśli już to ścieżki :) Fakt, że ostatnio brak było kilka przelotek. Ale nie sprawdzałem czy to ich wina czy program mi zgubił.

Reply to
Mario

Jak potrzebujesz pojedyncze płytki tanio, to idź na

po prostu.