Jak wydłubać zasilacz? prośba o r

witam

Pewno nie ja jeden, nie lubię wyrzucać sprawnych acz niefunkcjonalnych urządzeń. Wpadłem na pomysł przerobienia tunera na zasilacz. Niestety nie wiem gdzie mam ciąć, aby nie zabić pacjenta. Proszę więc o pomoc.

prawej na górze są kondensatory. znalazłem na nich 13V, 7.5 i 3.9v Mnie jest potrzebne tylko 12V. (13 może być) Pod transformatorem jest zgrupowanie elementów smd, co do których nie mam pewności czy są w zasilaczu potrzebne - zaznaczyłem je niebieską strzałką. nad transformatorem jest jakiś "nec" którego sensu istnienia też nie znam. Podobnie "wałeczki" z oznaczeniem 5r6.

Proszę o sugestie

ToMasz

Reply to
ToMasz

nie utniesz

na giełdzie kilogramy zasilaczy różnego typu po 5 -10zł

Reply to
terjan

W dniu 05.01.2013 16:25, terjan pisze:

chciałbym. za 5zł kupisz ładowarkę do komórki, a nie zasilacz powyżej 10 wat. narazie wylutowałem głowice. Jak na nic innego nie wpadnę, to w poniedziałek będę usuwał mechanicznie :)

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 2013-01-05 16:22, ToMasz pisze:

NEC jest ważny, to transoptor sprzężenia zwrotnego przetwornicy

Reply to
Jack

W dniu 05.01.2013 22:36, Jack pisze:

po kilku godzinach przeglądania schematów zasilaczy impulsowych, też do takich wniosków doszedłem. tzn skoro jest na wielu schematach, znaczy że potrzebny. Z tym że na oglądanych schematach jest więcej części w sprzężeniu zwrotnym. osada maluszków smd poniżej transformatora, nie jest w żaden sposób z nim scieżkami połączona. jedyne przejście ze strony pierwotnej nawtórną to transformator i nec. Dlaczego do 3 napieć są trzy różne diody? coto 5r6? Napisz proszę jeśli wiesz....

ToMasz

Ps Studiuje "elektrode" jak zwylke noooby dostają kulturalnie kopa w dupę, więc forum staje się kółkiem gospodyń wiejskich a nie forum. Niemniej jednak, większość "zielonych" konstruktorów zasilaczy impulsowych, otrzymuje radę aby wypruć część zasilacza atx. ja sobie postawiłem łatwiejsze zadanie, ale model mało popularny, a szkoda.

Reply to
ToMasz

Diody różne, bo każde z napięć dostarcza różnego prądu.

5R6 to dławiki (cewki z rdzeniem) 5.6 mikrohenra do filtracji napięć wyjściowych. Podłączać obciążenie należy nie do pierwszego elektrolitu zaraz diodą tylko do kolejnego, właśnie za tym dławikiem.
Reply to
Wmak

Użytkownik "Wmak" snipped-for-privacy@user.narkive.com> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@narkive.com...

I obowiązkowo przeanalizować które napięcie jest robione za referencje dla sprzężenia zwrotnego dla tego NEC'a Jeżeli 3.3V to nie można wypruć tego napięcia aby tylko 12V zostało bo przetwornica pójdzie w kosmos. Trzeba wtedy albo zostawić (ale 12V mało stabilne będzie) albo przeprojektować pod te 12V.

Reply to
Irokez

W dniu 06.01.2013 11:21, Irokez pisze:

wielkie dzięki. chciałem zostawić tylko 12v, bo inne napięcia nie są mi potrzebne. Dzięki Tobie zostawie wszystkie - nie przeszadzają mi. czy mogą być nie obciążone? Czy dać im po diodce świecącej?

ToMasz

Reply to
ToMasz

Użytkownik "ToMasz" snipped-for-privacy@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:50e96676$0$26699$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...