jak usunąć wkurzające migotanie lampek

Zostało zakupione oswietlenie choinki. Wszystko OK ale wkurza mnie migotanie lampek. Całośc skłąda sie z ok 50 lameczek. Przy kablu zasilającym jest jakas kostka z potencjometrem ale służcym (tak mi się wydaje) wyłacznie do ściszania lub pogłaśniania melodyjki. Poradźcie co zrobic aby lampki przestały migotac. Czy szukać żaróweczek sterujących (moze sa onaczane) ale jak i gdzie. Wydaje mi sie że sa ze dwa obwody. Poradźcie bo zakup kobiety wyladuje zaraz za oknem.

Reply to
xxxx

Użytkownik "xxxx" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:1oaoi7h7b5ma7$. snipped-for-privacy@40tude.net...

tozto takie lampeczki na bazarze po 5 zl chodza, hm... 5 zl, moze nawet mniej, to sie nie przejmuj, idz kup nowe i nie baw sie w jakies grzebanie w elektronice tych swiatelek, bo wiecej czasu i kasy na to poswiecisz, niz to wszystko jest warte, pozdr. Piotrek wesołych swiattttttttt!!

Reply to
Interkas

Mialem kiedys takie badziewie i jak sie sciszylo maksymalnie melodje to i przestawaly migac. Ale moze masz inny model;)))

Reply to
Janek

Użytkownik "xxxx" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:1oaoi7h7b5ma7$. snipped-for-privacy@40tude.net...

ja nie chce nic mowic, ale jeszcze troche i ta melodyjka pewnie tez cie zacznie wkurzac...

Reply to
Krzysztof

Ale tam pewnie nie ma elektroniki tylko faktycznie lampki z bimetalem. Podejrzewam ze pierwsza, ostatnia lub srodkowa ..

Dnia Mon, 19 Dec 2005 19:14:28 +0100, Krzysztof napisał(a):

Już zaczęła ..od samego poczatku. Sa faktycznie lampki sterujące (2 szt) ale wszystkich jest tylko 40 więc sa na inne większe napiecie. Po właożeniu identycznej co do kształtu ale na inne napiecie.. był tylko króciutki błysk i lampeczka się spaliła. Nie wiem czy dostanę taką na napięcie ok 6 V.

Reply to
Butterfly

[...]

Zarowki sterujace na ogol sa biale i sa na koncach. Ale nawet jak wymienisz na normalne albo zewrzesz czyms, to bedziesz po pewnym czasie mial dodatkowe atrakcje w postaci aromatu palonego plastiku. Niestety lampki przystosowane do migania przy pracy ciaglej prawie na pewno sie przegrzeja i stopia. Mialem tak:)

Reply to
Janusz

zapiac diode, odciac jedna polowe sinusa i bedzie gralo.

Reply to
PAndy

Użytkownik "xxxx" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:crtee820rpel$. snipped-for-privacy@40tude.net...

A nie Użarówki = 230/20 (pisałeś o dwu obwodach). P.G

Reply to
Piotr Gałka

PAndy napisał(a):

Gralo jak gralo, w kazdym razie w pokoju bedzie stroboskop :)

Zarowki po odcieciu polowy sinusa tak tetnia, ze to widac i bardzo meczy

- zwlaszcza takie male zaroweczki.

Reply to
Tomasz Pyra

Kurcze to ja nie wiem juz co - moze maly kondensatorek dolozyc? nie beda tak mocno tetnic...

Reply to
PAndy

PAndy napisał(a):

Maly? Raczej duzy :) Wrecz akumulatorek :)

Odciecie polowy sinusoidy spowoduje spadek napiecia skutecznego o polowe, a wiec i mocy. Ten sam efekt mozna uzyskac podlaczajac 2 obwody lampek szeregowo zamiast rownolegle. Albo wrecz ograniczac prad jakims rezystorem o duzej mocy.

Reply to
Tomasz Pyra

E, chodzi tylko by skompensowac troche tetnienie a nie by zupelnie je wyeliminowac - bezwladnosc wlokna jest na tyle duza ze wielkiej pojemnosci nie potrzeba

Albo dobudowac sterownik PWM i w ogole dziadka mroza z cukrowej waty ;)

Wesolych Swiat Zycze!

Reply to
PAndy

nie, zwykły mostek upchnąć ;) Wesołych również życzę :)

Reply to
krychu (musk

PAndy snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Z tym napięciem skutecznym po obcięciu połowy sinusoidy to jesteś w błędzie! Moc (gdyby żarówki były liniwymi elementami) spadłaby do połowy, bo się wydziela przez połowę czasu. Napięcie skuteczne takiego przebiegu zmniejszy się nie 2 razy a tylko pierwiastek z dwóch - 230:1.41 Wmak

Reply to
Wmak

To nie ja napisalem :D

Reply to
PAndy

PAndy snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Przepraszam za niecne posądzenie, to było tylko w Twoim cytacie z poprzedniego listu.

A ta połowa napięcia skutecznego po jednopołówkowym prostowniku -

- to bardzo popularny przesąd. Potem ludzie się dziwią, że amerykański czajnik włączony u nas do gniazda przez diodę tak szybko gotuje - i szybko pada, tak samo jak amerykańskie lampki choinkowe. Pozdrawiam , Wmak

Reply to
Wmak

no problemo

Wsytarczylby regulator fazowy albo grupowy gdy mozna i po klopocie jak mysle...?

Pozdrawiam - Wesolych i Spokojnych Swiat

Reply to
PAndy