jak szybko znaleźć komponent / altium 2009

No nie mogę znaleźć informacji, jak przy projektowaniu PCB szybko wybrać
komponent (ale bez skakania do niego, bo to przesuwa okno).
Tak, żeby go podświetlić i nie szukać ręcznie ?

Re: jak szybko znaleźć komponent / altium 2009
już nieaktualne, pośpieszyłem się z pytaniem :)

Re: jak szybko znaleźć komponent / alti um 2009

W takiej sytuacji albo zostawiaj opis dla "potomnych", żeby osoby
szukające w archiwum znalazły nie tylko pytanie, ale też odpowiedź, albo
daj szybko _anuluj_ albo _wycofaj_ wiadomość.... Taka moja rada na
zachowanie porządku ;)...

  Konop

Re: jak szybko znaleźć komponent / alti um 2009

No to napisz dla potomności. Jaki jest ten magiczny skrót?

Re: jak szybko znaleźć komponent / altium 2009

No ale właśnie nie ma skrótu :)
Wystarczy w "lfyboxie", czy jak to się tam nazywa, kiedy ma się wybrane
"components"
i wyswietlone wszystkie komponenty, "odznaczyć" opcje "zoom" przy
zaznaczonym "select".
I klikając na komponent automatycznie się on podświetla i jednocześnie nie
zmienia się widok, bo zoomu nie ma :)
A czy na to jest skrót klawiszowy, to nie wiem. No ale wielką przeszkodą to
juz nie jest, chociaż niby by się przydało też.

(dotyczy Altium Designer Summer 09).

[OT] Re: jak szybko znaleźć komponent / alti um 2009
... i zatańczyć na prawej nodze spluwając jednocześnie przez lewe ramię.

Ja nie wiem, kasują za te EDA jakieś kosmiczne pieniądze a nie stać ich
na zatrudnienie ludzi którzy w koncu przeprojektują UI na ludzki i z XXI
wieku? (nie tylko o Altium i generalnie EDA chodzi, to chyba caly
szeroko rozumiany CAD tak ma). Rozumiem stuletnie przyzwyczajenia do
AutoCADa version 1.0, raczkujacego UI, Windows 2.0 i w ogole, ale...

--
butek
Re: [OT] Re: jak szybko znaleźć komponent / altium 2009

Mnie brakuje w tej chwili mozliwości "odwrócenia" płytki, tak , żeby można
ją widzieć "od tylu".
ChociaĹź nawet nie tak - ta opcja jest w widoku 3D, tylko Ĺźe moja karta
graficzna nie jest obsługiwana... :)
A zamiast robić to w jakichś "direct x"-ach itp , można by to zrobić
"normalnie", na każdą kartę...

Re: [OT] Re: jak szybko znaleźć komponent / a ltium 2009

Hmmmm... kiedyś taką opcje widziałem... ale było to wersja z Winter w
nazwie. Działało raczej w widoku normalnym, a nie w 3D... ale nie mam
możliwości sprawdzenia tego już niestety...

  Konop

Re: [OT] Re: jak szybko znaleźć komponent / altium 2009

moĹźna
W Altium 6.9 robisz View > Flip Board

Re: [OT] Re: jak szybko znaleźć komponent / altium 2009

no oczywiście :) Teraz to zauważyłem... działa oczywiście.
Ślepota jakaś czy co...

Re: [OT] Re: jak szybko znaleźć komponent / a ltium 2009

Sprobuj VB ;-)

'Normalnie' robi sie mocno wolno przy duzych plytkach. Odkad zrobili
DirectX duuuzo wygodniej pracuje sie z duzymi plytkami.

--
Jerry1111

Re: [OT] Re: jak szybko znaleźć komponent / altium 2009
dobra, a w takim razie, czy mozna jakos obrócić płytke o 90 st ?

Re: [OT] Re: jak szybko znaleźć komponent / altium 2009

albo nawet o 180 ("do gĂłry nogami") ?

Re: [OT] Re: jak szybko znaleźć komponent / a ltium 2009

Ctrl-A, MM, spacja ?

PS: Nie masz supportu do AD? Z reguly daja 12 m-cy za darmo po kupieniu
programu, a potem wliczony w upgrade. Ale to zalezy od dystrybutora (a
nie wiem jak Evatronix dziala).

--
Jerry1111

Site Timeline