identyfikacja kosci w pendrive Kingston

CZesc,

jak zidentyfikowac jaka jest uzyta kosc/chip w pendrive Kingston
DT100/2GB. Cos sie stalo, ze pendrive zrobil sie read-only. I
chcialbym go potraktowac jakims narzedziem, ale pewnie trzeba znac
jaka kosc.

Support Kinstona nie odpowiada. Macie jakies pomysly?

--
ThinkXtra

Re: identyfikacja kosci w pendrive Kingston

Wywalic i kupic nastepny.

Re: identyfikacja kosci w pendrive Kingston

Kazda pamiec flash ma okreslona ilosc cykli zapisu. Jak ilosc osiagnie max
wartosc pamiec robi sie readonly.

Qwinto

Re: identyfikacja kosci w pendrive Kingston

Bawiłem się niedawno w formatowanie nisko poziomowe swoich dwóch
pendrivów, bo okazały się chińskimi podróbkami. Zamiast 16 GB miały nie
wiadomo ile i nie wiadomo czym tak naprawdę były - działały
niestabilnie. Z jednego wyciągnąłem stabilne 4 GB a z drugiego stabilne
3 GB. OgĂłlnie jest duĹźo napisane w internecie na temat formatowania
różnych kości pod hasłami: fake pendrive, repairing fake pendrive/flash
drives. W tym przypadku musiałem programem, który krążył w sieci w pliku
"chipgenius.rar" odczytać VID i PID mojej kości, następnie na rosyjskim
forum znaleźć jaka kość jest tak oznakowana, a potem jakim programem
można taką kość formatować. Formatowanie każdej kości trwało ponad
godzinę. Dodam, że fizycznie na kości nie było nic napisane, "no-name"
więc bez programu z pliku "chipgenius.rar" nic bym nie zrobił. Teraz
odczyt i zapis działa bez zarzutów,

pzdr,
Aa

Re: identyfikacja kosci w pendrive Kingston

Takie podstawowe rzeczy to loguje praktycznie kaĹźdy Linux w pliku
/var/log/messages. Zadziałać powinno nawet gdy pendrive ma uszkodzoną
kość lub jest źle sformatowany.