Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

Witam,

od niedawna mam internet przez kablówkę. Monter dociągnął mi kabel z klatki do mieszkania, zarobił końcówkę F i... wetknął do modemu. Chciałem to teraz przerobić sobie porządniej - założyć sobie gniazdko RTV z wyjściem F. I teraz się okazuje, że są dwa rodzaje takich gniazdek z wyjściem F: SAT i Data. Logicznie przyjmując potrzebuję gniazdka Data, ale one są droższe, więc moje pytanie - czy SAT i Data czymś się różnią, czy to jest tylko dla picu?

Am 25.06.2010 12:21, schrieb Tomasz Wójtowicz:

Różnią się filtrem.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

siakis kanal zwrotny musi miec to to, zobacz na dipol.pl na pewno cos o tym maja by pomoc Ci zrobic instalacje poprawnie.

Reply to
Papkin

Nie napisałeś do którego z wyjść chcesz podłączyć ten modem, więc zakładam że wyjścia SAT. W takim układzie nie zadziała, bo to wyjście ma filtr górnoprzepustowy >950 MHz (mniej więcej). Natomiast modem używa zapewne kanału zwrotnego (5-65 MHz), więc siłą rzeczy... sam widzisz :-).

Reply to
Robert_J

W dniu 2010-06-26 13:36, Robert_J pisze:

Chodziło mi o to, że w sklepach jest pełno gniazdek RTV+Sat, natomiast RTV+Data tylko na zamówienie i w dodatku drożej niż RTV+Sat, ale już widzę, że potrzebuję jednak RTV+Data.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Spróbuj jeszcze poszukać gniazda 2xTV. Wyjście TV puszcza

5-860 MHz, więc powinno zadziałać.
Reply to
Robert_J

In news:i09kms$fvf$ snipped-for-privacy@news.onet.pl, Robert_J snipped-for-privacy@onet.pl nabazgrał:

Sprawdzałeś, czy przypuszczasz teoretycznie?

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Nie wierze ze tam jest jakis filtr gornoprzepustowy. trzeba pamietac z gniazdko SAT przepuszcza takze DC i to o calkiem sporym natezeniu.

c.

Reply to
Cezar

Am 28.06.2010 10:35, schrieb Cezar:

Jest, jest. Właściwie jest to filtr pasmowo-zaporowy, który przepuszcza częstotliwości poniżej 100kHz i powyżej 950MHz.

A do data to wystarczy dodać rozdzielacz x2 przed gniazdkiem. Najlepiej asymetryczny: więcej do telewizora, mniej do data.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Potrafię czytać ;-). Zakres częstotliwości toru wejścia 5 ÷ 862 MHz Zakres częstotliwości toru TV 5 ÷ 70, 120 ÷ 862 MHz Zakres częstotliwości toru R 88 ÷ 108 MHz

Reply to
Robert_J

Uwierz mi że jest :-)

A jaki to problem? Nawet jeśli jest filtr...

Reply to
Robert_J

Dokładnie, kupić sobie natynkową "myszkę", tylko zamiast rozgałęźnika R-TV wstawić normalny RM-2 i po sprawie :-)

Reply to
Robert_J