Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

od niedawna mam internet przez kablówkę. Monter dociągnął mi kabel z
klatki do mieszkania, zarobił końcówkę F i... wetknął do modemu.
Chciałem to teraz przerobić sobie porządniej - założyć sobie gniazdko
RTV z wyjściem F. I teraz się okazuje, że są dwa rodzaje takich gniazdek
z wyjściem F: SAT i Data. Logicznie przyjmując potrzebuję gniazdka Data,
ale one są droższe, więc moje pytanie - czy SAT i Data czymś się różnią,
czy to jest tylko dla picu?

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data
różnią,

Różnią się filtrem.

Waldek

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

siakis kanal zwrotny musi miec to to, zobacz na dipol.pl na pewno cos o tym
maja by pomoc Ci zrobic instalacje poprawnie.

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

Nie napisałeś do którego z wyjść chcesz podłączyć ten modem,
więc zakładam że wyjścia SAT. W takim układzie nie zadziała,
bo to wyjście ma filtr górnoprzepustowy >950 MHz (mniej
więcej). Natomiast modem używa zapewne kanału zwrotnego
(5-65 MHz), więc siłą rzeczy... sam widzisz :-).

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

Chodziło mi o to, że w sklepach jest pełno gniazdek RTV+Sat, natomiast
RTV+Data tylko na zamĂłwienie i w dodatku droĹźej niĹź RTV+Sat, ale juĹź
widzę, że potrzebuję jednak RTV+Data.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

Spróbuj jeszcze poszukać gniazda 2xTV. Wyjście TV puszcza
5-860 MHz, więc powinno zadziałać.

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

Sprawdzałeś, czy przypuszczasz teoretycznie?

--
Włodek

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

Potrafię czytać ;-).
      Zakres częstotliwości toru wejścia 5 á 862 MHz
      Zakres częstotliwości toru TV 5 á 70, 120 á 862 MHz
      Zakres częstotliwości toru R 88 á 108 MHz

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

jest
zakładam

Nie wierze ze tam jest jakis filtr gornoprzepustowy. trzeba pamietac z
gniazdko SAT przepuszcza takze DC i to o calkiem sporym natezeniu.

c.

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

Jest, jest. Właściwie jest to filtr pasmowo-zaporowy, który przepuszcza
częstotliwości poniżej 100kHz i powyżej 950MHz.

A do data to wystarczy dodać rozdzielacz x2 przed gniazdkiem. Najlepiej
asymetryczny: więcej do telewizora, mniej do data.

Waldek

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

Dokładnie, kupić sobie natynkową "myszkę", tylko zamiast
rozgałęźnika R-TV wstawić normalny RM-2 i po sprawie :-)

Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data

Uwierz mi Ĺźe jest :-)

A jaki to problem? Nawet jeśli jest filtr...

Site Timeline