Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Witam.

Musze wyprowadzić na plastikowa obudowę 4 oraz 8 diod w jednym rzędzie.
Idealem były by jakaś oprawka wystepująca w różnych wariantach ilości
diod. Znaczenie ma wielkość - diody fi 3 i jest dośc ciasno. Tak
naprawdę forma dowolna, byle by sprawiało wrażenie estetycznej. Osobne
oprawki się nie mieszczą. Widział ktos kiedyś coś podobnego? Probowałem
linijek świetlnych, ale nie ma jak tego przymocować do obudowy a nie mam
czym zrobić estetczynej dziury. Fajnie jak by diody nie wystawały za wysoko.

Ewentualnie: brzydka dziura i "maskownica" samoprzylepna z
przezroczystym okienkiem "na zamówienie". O co miałbym ewentualnie pytać
googla?

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Znaczy obudowę już masz i diody muszą być fi 3? No to wiertarką dziury
wiercić, estetyka jest kwestią twoich zdolności. NB, mój kolega robi
estetyczne dziury dla linijek za pomocą piły włośnicy.

No i druga kwestia: chcesz zrobić opakowanie do istniejącego ustrojstwa w
ilości sztuk mało, czy urządzenie jest w planie i ma tego być dla wszystkich
chińczyków po tuzin, czy coś po drodze.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

fi 3 się mieszczą. fi 5 nie. Położenie diod sygnalizuje pracę wyjść i
muszą być ułożone w pewien szczególny sposób. Idealna była by linijka
świetlna ale do montowania *na* obudowę a nie do płytki.

Chodzi o to żeby nie straszyło ludzi :) Niestety plastik tylko pozornie
łatwo się wierci.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Jeszcze są fi 2, 1.8, 0.5....

Ale ile tego chcesz zrobić?

Jeszcze jest możliwość użycia przezroczystej obudowy i naklejenia czegoś. A
pod tym LEDy SMD na płytce.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Wydaje mi się że 3 jest optymalne.

Kilkanascie sztuk.

Obudowę mam gotowa - to obudowa na szynę DIN.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.
Może światłowód jakies do ledów dopasujesz:
http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category%3D100692%26cleanParameters%3D1%26md5%3Dt09af548b434ccc181b6d33108d9ac8fc%26path%3D%3B100327%3B100693%3B100692
?
Jest tego dość duży wybór...

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Bardzo latwo sie wierci. Nawet dla jednej sztuki robię metalowy wzornik z
blachy stalowej grubej na 2mm. W blasze można wszystko wtrasować. Ręcznie da
się to zrobić z dokładnością do 0,1mm. Potem przykląda się wzornik i wierci
przez otwory we wzorniku. Prostokątne otwory rozpiłowuje się plilnikiem przez
wypilowany we wzorniku otwór. Proste jak budowa cepa. Wychodzi jak z fabryki.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

No do kilkanastu sztuk nie opłaca się dawać komuś zarobić. Ja zrobiłem to
tak:

Szablon z dziurkami 0.5mm przykręcony do wsporników zamiast płytki. Przez
dziurki zaznaczyłem wiertłem punkty. Wiertarką wywierciłem dziury fi 2.9. Z
drugiej strony (czyli tej widocznej) nawierciłem otwory na głębokość 0.2mm
frezem 90°. Wyszło minimalnie nieliniowo (bo jestem dupa, a nie mechanik),
ale dość porządnie. Aha, wiertarka kolumnowa oczywiście, z łapy nie będzie
ładnie. Lepiej byłoby zrobić szablon z blachy, albo jeszcze lepiej mieć
imadło ze śrubą mikrometryczną do przesuwania, ale bez przesady. Szablon z
blachy zrobiłbym, jakbym miał zrobić 10 sztuk, robiłem 1. A szablonem z
dziurkami była płytka montażowa, na której potem zmontowałem wsio :-).

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Jak byś te dziurki 0,5 w szablonie rozwiercił na średnicę wiertlą docelowego i
wiercil docelowym pzrez szablon to by wyszło dobrze.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Nie, tak lepiej z różnych powodów. Po pierwsze wiertło docelowe się może
ośliznąć, jeżeli szablon nie jest z grubej blachy. Po drugie jak pisałem
mój szablon był z płytki montażowej, a tam miałem tylko miejsce na max.
1mm między punktami lutowniczymi. 0.5 pasowało.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.
Znaczy płytkę masz prostopadle do obudowy, stąd ci ta linijka nie pasuje?
Po pierwsze - linijki LED przeważnie mają rozstaw nóżek 'scalakowy' 2.54mm
Po drugie - do takiego celu istnieją "kątowe podstawki"
http://www.tvsat.com.pl/allegro/jpg/Z/z1889a.jpg
A po trzecie (jak 3zł za podstawkę to dużo, a masowa produkcja więc
pcb/per sztuka wyjdzie tanio) - można linijkę na dodatkowe małe pcb dać,
a to pcb krawędziowo lutować do głównego pcb

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Powierzchnia obudowy jest znacznie wyżej niz płytka.

Dodatkowa płytka to jedna z opcji, ale jako awaryjna. Ponadto nie
rozwiązuje problemu estetycznego otworu.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.
On Wed, 16 Feb 2011 07:45:06 +0100, Sebastian Biały

Estetyczna matowa naklejka z napisem co to coś opisuje. Pod nią otwór
na diody i same diody, to już może być wykonane nieco mniej ładnie.
--
Grzegorz Krukowski

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.
 wyjB6%E6 i
a by linijka

Daj moBF%e B6%wiatB3%owody do LEDF3%w. Te z linku poniBF%ej majB1% soczew=
ki ktF3%re20%
otaczajB1% swoim brzegiem krawEA%dBC% otworu. Moze sB1% tez jakieB6% zgra=
bne20%
B6%wiatB3%owody prostokB1%tne (dla linijek) zintegrowane z oprawkB1% wsta=
wianB1% w20%
otwF3%r w pB3%ycie czoB3%owej.
http://www.tme.eu/pl/pages/New_Product:swiatlowody-do-diod-led.html

--20%

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Duzo zdolnosci wymaga estetyczne wywiercenie 8 dziur w metalu,
a kolege tez podziwiam.
Do estetyki chyba jednak potrzeba dobrej wiertarki numerycznej.

Dlatego wcale sie nie dziwie ze ktos szuka plastykowego elementu
"8 dziurek obok siebie plus niewielka ramka" aby sakryc slady na
metalu po braku umiejetnosci :-)

P.S. My elektronicy .. a wytrawic sie tego nie da ? :-0

PPS. Sprawdzic w Elfie, moze cos maja.

J.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

w plastiku.

Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.

Nawierć według wzornika. Wzornikiem może być np. płytka uniwersalna albo
Twoja docelowa płytka. Nawiercasz cienkim wiertłem tak, żeby docelowe
wiertło pewnie w tej dziurze się zaczepiło. I później rozwiercasz. Da
się to zrobić dokładnie i porządnie :).
Są też obudowy na szynę DIN z czerwonym pleksi z przodu :)

  Konop

Site Timeline