Dziwny silnik

?v=tb2GUiV8Bf0 Jajcarz jakis, za blisko transformatora, czy faktycznie odkryl ciekawy silnik ... cieplny ?

To się nazywa Ball bearing Motor.

Uwaga, sami mówią, ze krazy kilka wyjaśnień ;-)

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

W dniu piątek, 27 lutego 2015 20:30:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Łożyska smarowane prądem do długowiecznych należeć nie będą.

Reply to
Zachariasz Dorożyński
„Łożyska smarowane prądem do długowiecznych należeć nie będą.” — Zachariasz Dorożyński

Księgowi w fabrykach już zacierają ręce na myśl o nowych generacjach robotów kuchennych, odkurzaczy, wiertarek…

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu piątek, 27 lutego 2015 21:38:23 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

Jeszcze prawnicy fabrykantów takiego sprzętu będą musieli wypracować sposoby na obejście z reguły uchwalanych przez parlamenty ogólnych warunków gwarancji.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

W dniu 2015-02-27 o 21:58, Zachariasz Dorożyński pisze:

No właśnie zadaniem inżynierów w tych fabrykach będzie wyprodukowanie silnika kulkowego o trwałości dwa lata i jeden dzień. Co prawda z komutatorowcami idzie im już nieźle, więc może nie ma sensu przechodzić na nową technologię.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

"bartekltg"

To gdyby podłaczyć bezpośrednio pod końce osi, to by się nie kręcił?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

tu jest ładnie wyjaśnione:

AL

W dniu 2015-02-28 o 14:07, AL pisze:

Jajca se wszyscy robicie czy jak? Król jest goły?

Reply to
Wiosenny Oprysk

Nie. I to przy żadnej teorii tłumaczącej działanie. Inną ciekawą wrzucił niedawno A.L. - podgrzewanie miejsca styku i rozszerzalność termiczna.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Ktoś miał w sygnaturce, taki oto cytat: "Każdy złożony problem ma proste i błędne rozwiązanie"

Idealnie pasuje do tego filmiku.

JK

Reply to
JK
Reply to
Robert Wańkowski

W dniu sobota, 28 lutego 2015 15:35:25 UTC+1 użytkownik JK napisał:

Ten motorek to mały pikuś. Jazdy się zaczynają przy darmowej energii. Dwie cewki, dwa magnesy dioda i kondensator. I się silniczek kręci albo dioda świeci. Tam dioda, żarówka reflektorowa do samochodu. Nigdy nie mailem odwagi, żeby samemu przed sobą się nie ośmieszyć,zbudować taki darmowy generator prądu. A może jednak działa? Teraz jak można sprzedawać bioprąd do sieci to kto wie czy nie nawinę dwustu takich cewek i nie narobię prądu na sprzedaż. Miło by było połączyć doświadczenie, które jak wszyscy wiedzą jest miarą poznania świata, z miłością wielką i czystą do pieniędzy.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Masz też drugie. Znacznie bardziej skomplikowane ;-) W skrócie, kulka działa jak coś w rodzaju klatki. Szczegóły w pdf

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Nie zapomnij o baterii pod stołem. 300 lajków na YT murowane.

Oczywiście, że działa. O ile nie zapomnisz baterii.

Zrób , nawet nie trzeba sprzedawać, zrób, pokaż, zę działą, pieniądze, kobiety, wino, noble, wszystko będzie walić drzwiami i oknami.

Omijasz ważny aspekt tych teorii. Czemu nikt tego nie zrobił? Przecież to proste, a generuje pieniądze, wino...

Dlaczego? a) bo to nie działa (teoria m.in moja) b) porywa ich czarna wołga (teoria m.in ludzi od forum wynalazków) c) ufole cofają czas na Ziemi dopóki konstruktor zamiast konstruować nie zajmie się przeglądaniem kotów w internecie (teoria grupowicza jagena)

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Pozostaje problem natury osobistej. Bez względu czy to działa( bez baterii oczywiście) czy nie działa to zawsze wychodzę przed sobą na idiotę. Jak nie działa to jestem idiotą bo zrobiłem. Jak działa to jestem idiotą że nie zrobiłem wcześniej.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

[...]

Tak, czytałem i próbowałem zrozumieć. W każdym razie, wyjaśnienie do którego podałeś link, bardziej do mnie przemawia. Podstawowy problem z wyjaśnieniem na podstawie rozszerzenia termicznego polega na tym, że ulegają mu jedynie kulki. A co z dwoma bieżniami. One się nie rozszerzają? Nie hamują ruchu wirnika?

JK

Reply to
JK

Wydaje mi się, że na panewce nie będzie działać, bez względu na to jak tłumaczyć zasadę działania.

JK

Reply to
JK