DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

Chce odpalic plyte glowna Gigabyte'a z drugiego, zapasowego ukladu Bios.

Dual Bios jest tu zrobiony na dwoch scalakach Winbond 25q808vsig;
zakladam, ze ow scalak ma takie same wyprowadzenia jak 25q80bve.

Wszystkie piny (poza /CS) dwoch ukladow sa (odpowiednio) zwarte ze soba,
czyli HOLD ukladu #1 jest zwarty z HOLD ukladu #2, itd.

I tu mam problem:
- Zalozylem, ze zewre CS ukladu #2 (B_Bios) do GND
i HOLD ukladu #1 (M_Bios) (rowniez) do GND,
ale oczywiscie nie moge tak zrobic :/.

Czy przylozenie Vcc do CS ukl. #1 nie spowoduje zwarcia,
nie uwali plyty i cos da? :)

Jakies pomysly bez lutowania?

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

W dniu 2013-08-08 18:56, xcpy napisa艂/a:
Wiesz, 偶e funkcja DualBios jest dost臋pna do u偶ycia przez "zwyk艂ego"
u偶ytkownika, kt贸ry nie musi nawet wiedzie膰 co to jest uk艂ad scalony?
Co na ten temat napisane jest w instrukcji obs艂ugi tej p艂yty?

--
Czarek

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

W instrukcji obslugi plyty?! Zartujesz sobie? :)
Czytales kiedykolwiek jakakolwiek instrukcje obslugi
plyty glownej, zwlaszcza sekcje "BIOS"?
Nie rozsmieszaj mnie...

BTW:
DualBIOS to bardzo fajny pomysl / koncepcja,
ale wykonanie (na ogol) - szkoda slow...

PS
Zadalem konkretne pytanie, gdyz "wyczerpalem inne dostepne srodki".
Taki mam zwyczaj.
Pewnie nikt mi nie pomoze, ale co tam - warto probowac :).

PS2
Wiem jak DualBIOS "powinien" sie zachowywac,
ale w przeciwienstwie do Ciebie wiem jak dziala "w praktyce".

PS3
Na googlach tez szukalem odpowiedzi -
- jedyne co, to dowiedzialem sie o "magicznych" kombinacjach klawiszy
dot. "podwojnych biosow" (tak, w zadnej instrukcji nie spotkalem tych
kombinacji :).
Na ogol tez byly rady z pinem HOLD -
- niestety tu nie bedzie to dzialac - widac wpadla mi w rece tania plyta,
tzn. te lepsze maja nie polaczone piny HOLD i byc moze inne rowniez.

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

No ale przecie偶 dokumentacj臋 czyta si臋 dopiero jak ju偶 *wszystko* inne
zawiedzie.

A Kolega-w膮tkotw贸rca jest dopiero na pocz膮tku drogi: odpytuje p.m.e. ;-)

Piotrek

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

Prosze, przeczytalem instrukcje, zwlaszcza sekcje BIOS,
zreszta napisalem w poscie wyzej.

PS
A cos apropos elektroniki a nie
"czepiam sie, bo dzisiaj piatek i nie mam co robic"
czy
"nie czytam instrukcji, wiec inni pewnie tez nie"
czy
"najpierw zawracam dupe na pme a potem sprawdzam na googlach"
:P
*powyzsze 3 nie dot. mnie :P

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

Podasz typ p艂yty? Czy to jaka艣 tajemnica? ;-)

Piotrek

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

Pewnie jestes madrzejszy ode mnie (Czarek rowniez :),
ale nie, ale nie obraz sie - informacja o typie plyty nic Ci nie da :).
Opisalem wyraznie problem - dwa 8-nozkowe flashe spi ze zwartymi sygnalami
(poza CS).
Jak "wylaczyc" glowny uklad i "aktywowac" zapasowy (z dobrym biosem).

Sygnal /CS zapewne ma pullup-a do Vcc i jest "kluczowany" do GND
(w przypadku wybrania uklad), wiec podanie tam Vcc raczej nic nie da -
- ew. krotkie spiecie :).
Myslalem, ze ktos tu cos... ale ok, olac.

PS
Napisz mi prosze jak ten DualBIOS dziala, bo ja nie wiem ;) -
- opisz mi np. 3 rozne przypadki "awarii" + jak zadziala Dual.
Uwazaj - zweryfikuje Cie :).

Gigabyte GA-880GMA-UD2H
(nie moja - ratuje dupe znajomemu, wiec nie pytaj o szczegoly awarii -
ludzie klamia :)

A tu zoom na parszywa dwojke:
http://www.wrzucajfotki.pl/di-N9ID150Z.jpg

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?
Przepraszam, za ciulowe cytowanie + literowki - jestem juz po 4 kawach :)

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

Najprosciej przelutowac !

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

Podnie艣 lutownic膮 n贸偶ki /CS w obu uk艂adach i skrzy偶uj po艂膮czenie mi臋dzy
pami臋ciami kawa艂kiem kynara.

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

To to wiem - myslalem, ze byc moze istnieje jakis myk niewymagajacy
lutownicy :)

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

No offense, ale jak jeste艣 najm膮drzejszy z ca艂ej wsi to po kiego grzyba
szukasz pomocy na usenecie?

Piotrek

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

Nie jestem, ale Ty widac uwazasz sie za bystrzejszego od innych:
"No ale przecie偶 dokumentacj臋 czyta si臋 dopiero jak ju偶 *wszystko* inne
zawiedzie."

EOT

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?
http://www.gigabyte.pl/global/pl/pages/mb_081226_dualbios/tech_081226_dualbios.htm

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

...i?

Rownie dobrze moglbys wyslac link do demotow czy kwejka.

Co sie dzieje z ta grupa?
:|

PS Naprawde myslisz, ze dual bios uratuje Ci dupe z kazdej sytuacji?
(zwiazanej z padnietym main biosem)
Oj, baaardzo malo wiesz... :)

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

Co si臋 dzieje z dzisiejsz膮 m艂odzie偶膮 ?

A kim Ty k...wa cwaniaku jeste艣 偶eby autorytetem ?
Jak jeste艣 taki debe艣ciak to wylutuj, nagraj b膮d藕 zamie艅 i z czym tu si臋
wozi膰 ?
Mo偶e Ci jeszcze rezystor do leda policzy膰 ?

Adam

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?
Przepraszam ponios艂o mnie.

Adam

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

A to niepotrzebnie, mnie te偶 nosi艂o.
K.

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?

W z艂o艣ci zacz膮艂em wyrazy zjada膰.

Adam

Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?
A tak btw, dualbios jest w og贸le przydatny ?  Argumenty na
podlinkowanej stronie gigabyte  s膮 dla mnie lekko egzotyczne: wirusy
(nie u偶ywam), popsute aktualizacje (nie mam potrzeby, pomijaj膮c fakt
偶e w 21 wieku ci膮gle nie potrafi膮 zrobi膰 bezawaryjnego procesu
aktualizacji z mozliwoscia "reflashu" gdy co艣 p贸jdzie 藕le), wi臋c nas
co to komu?
Bo je艣li awaryjne u偶ycie  dualbios ma wygl膮da膰 jak to w膮tkotw枚rca z
lutownic膮 pr贸buje to jest to jaki艣 absurd :).