kłopot bo każdy robi inac

Gdzie znajdę jakiś sensowny standard podpinania DS18B20 do RJ11 który nie jest parasite tylko normalnie z zasilaniem 5V (oprócz czujnika coś jeszcze będzie)?

Myślalem ze sprawa prosta, wygoogluje. A tu jak zwykle: co projekt to inaczej. Inne kolory kabli, inne piny na wtyczce RJ11, zamienione piny itd. Chaos i w dodatku każdy ma rację a reszta nie.

Jedyne co się trzyma to DS9097, ale on ma oficjalnie tylko dwa druty GND i data. A ja chce jeszcze 5V.

Jest nadzieja na jakiś *standard* podpięcia pinów w RJ11?

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik Sebastian Biały napisał:

nie

Reply to
AlexY

W dniu 2013-12-08 17:42, Sebastian Bia³y pisze:

Nie ma, ale moja rada jest taka, by¶ da³ sobie:

+5V GND 1WIRE GND (tak ¿e ¶rodkowe dwa bêdziesz mia³ jak w DS9097, dla zachowania jakiejkolwiek kompatybilno¶ci). A plus tego jest taki, ¿e masz 1Wire odseparowane ¿y³± gnd od zasilania, oraz otoczone dwoma ¿y³ami gnd z obu stron dla ekranowania...
--
| Bart³omiej Ku¼niewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
BartekK

W dniu 2013-12-08 17:42, Sebastian Bia³y pisze:

A dlaczego siê spodziewasz jakiego¶ standardu w tym ? Ja bym zrobi³ tak jak radzi bartekk. O ile w ogóle bym u¿y³ RJ11. Ale jak ju¿ - to tak.

Reply to
sundayman

ja mam wg pdf z tego dongla USB, moze to 9097, nie pamietam. Tam ztcp 5V jest wyprowadzone kolego bo jak inaczej bym sterowal przekaznikiem (nie mam doatkowego zasilacza).

PS W tym donglu jest DSxxx czyli ultra fast protection diode, przy pobliskim wyladowaniu w dom sasiada (tak, tak) moje 20m 1wire zadzialalo jak antenka ale dioda ZWARLA linie! Czyli dobra sprawa, pech ze nie kupisz jej na podmiane w detalu wiec diode zmostkowalem :/

Reply to
forestdumb