"dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel - Page 3

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
Hello Piotr,

Ale gniazdka 230V już i tak istnieją... I potrzeba ich coraz więcej, i
więcej, i więcej...

Nie bardzo. Koszt zasilacza izolowanego małej mocy jest podobny dla
zasilania 48V DC czy 230V AC. A jka jeszcze wchodzi w grę przelotowość
urządzenia dla ethernetu, to już kaplica.

Ale domową szynę DC 48V sam tu polecałem - ale bardziej jako zasilanie
bezprzerwowe oświetlenia i sprzętu komputerowego o większej mocy niż
drobiazgów sieciowych jedynie.

Nie bardzo - koszt transformatorków separujących ethernet doprowadza
do absurdu.

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel

Sądzę, że w warunkach pokojowych 48V jest bezpieczne (i tak jest chyba w EN
60950-1).
Wystarczyłoby zapewnić, że sieć PoE w mieszkaniu nie jest narażona na Surge
(to byłaby funkcja tego centralnego, mieszkaniowego zasilacza całej sieci) i
izolowanie (zasilania) chyba byłoby niepotrzebne i tu upatruję źródło
oszczędności. Być może w łazienkach nie można by było tych gniazdek
instalować.

Ethernet byłby tylko czasem używanym dodatkiem do zasilania.
Zasilacz do ładowania komórki mógłby się obejść bez tego transformatorka.
Ile każdy ma takich zasilaczy w domu, ile z nich bywa ciągle włączonych, ile
mogły by (na jałowo) wydzielać mniej ciepła gdyby były nieizolowane z 48V
niż izolowane z 230 (tego nie wiem).

Poniżej moje (na razie pierwsze i ostatnie) doświadczenie z gniazdkami PoE.
Szukając znalazłem tylko z zabójczymi cenami. Zapytałem JM (u nich robimy
montaż) i zaproponował mi jakieś o 30% tańsze.
Dalej było tak:
- napisałem do producenta, żeby potwierdzili, że 4 kondensatory 1n/100V to
jedynie błąd w karcie katalogowej bo jak 2kV na 1n/2kV to na tych będzie
500V.
- zapomniałem o temacie, bo projekt odłożyliśmy 'na jakiś czas'.
- po 2 tygodniach odpisali, że sorry za opóźnienie, ale znaleźli mnie w
spamie, no i nie rozumieją o co mi chodzi,
- zrobiłem im wykład jak działa dzielnik pojemnościowy (4x1n/100V + 1n/2kV),
- chyba ich zamurowało (mają te 1n/100V w większości swoich gniazdek PoE) bo
znów minęło z 10 dni,
- napisali, że mogą zrobić PCN (nie wiedziałem co to takiego) i czy
zaakceptuję 22n/100V,
- zdziwiłem się, co ja mam do akceptowania ich produktów i że to oni powinni
sobie sprawdzić, czy ich rezystory 75 ohm wytrzymają 22 razy dłuższe udary
(wychodzi 8W w szczycie) przy on/off 50V,
- tu padło kluczowe pytanie - a ile szt/rok planuję,
- ja, że bardzo, ale to bardzo mało, i że skoro to nie tylko błąd w karcie
katalogowej to decyzja jest 'up to you',
- uznałem temat, za przegrany, ale w ramach "ostatniej szansy" postanowiłem
wejść im na ambicję, więc napisałem:
  - odezwałem się do Was tylko dlatego, że byłem pewien, że to błąd
drukarski, bo przecież żaden projektant nie wstawi tam 1n/100V,
  - wydawało mi się, że każdemu producentowi zależy, aby jego produkty były
wolne od wad (no chyba, że ja jestem kompletnie niedzisiejszy),
  - w ciągu 10 lat dwa razy dostałem maila w stylu: "W ten budynek co
instalowaliśmy walnął piorun - absolutnie wszystko im wysiadło, tylko Wasz
system działa. Teraz inni sobie zarobią, a my nic ;-)." i aby mieć szansę na
trzeci taki mail gniazdka z 1n/100V użyję tylko w tych projektach, w których
nie muszę polegać na ich izolacji.
- w zasadzie przyjąłem, że jak wrócę do tematu to będę musiał poszukać
innych gniazdek,
- a tu zaskok (chyba jednak ich ruszyło, no bo przecież nie z powodu
wielkości mojego zamówienia) - napisali, że zdecydowali, że zrobią to PCN i
jak będą gotowi to dadzą mi znać,
- to było z tydzień temu - na razie cisza w eterze - czekam i ciekaw jestem,
czy cena nie pójdzie w górę o te 30% ;-)

Ile to trzeba się czasem narobić aby jeden element do projektu zaakceptować.
P.G.

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
Hello Piotr,

Izolowane przetwornice nie są potrzebne ze względu na bezpieczeństwo
ale ze względu na niemożność założenia z góry, ze urządzenia zasilane
z tych gniazd nie będą miały między sobą innych połączeń. Chodzi o
odizolowanie potencjałów mas urządzeń.

Jednym z podstawowych błędów stosowania _jakiejkolwiek_ szyny DC jest
przyjęcie, że potencjał masy jest taki sam i wielkie zdziwienie potem,
że są straszne zakłócenia.

To tym bardziej bez sensu - po co ciągnąć 8-drutowe instalacje zamiast
2-drutowej szyny DC?

A jak przyjdzie Ci ochota podłączyć komórke do zestawu AV, który w
innym gnieździe jest połączony z uziemionym komputerem?

Po raz kolejny: nie możesz użyć nieizolowanych przetwornic. Użycie
nieizolowanej przetwornicy jest sensowne tylko i wyłącznie w przypadku
urządzeń, które nie mogą być w żaden sposób połączone z innymi.

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel

Masz rację, ale dodałbym do urządzeń nie mających żadnych połączeń te, które
mają:
- jedynie izolowane połączenia,
- połączenia odporne na kilka V różnicy potencjałów mas.

Jestem przyzwyczajony do urządzeń zasilanych z 12V (zasilacze w urządzeniach
bez izolacji) z połączeniami:
- Ethernet,
- izolowany RS485,
- nie izolowany RS485,
- RS232,
- a nawet TTL (OC) gdy -12V w tym samym kablu.

A to PoE o którym myślę też będzie miało zasilacz bez izolacji i dlatego te
1n/100V mnie akurat tu nie bolą, ale problem wyjaśnić warto.
P.G.

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
UBF%ytkownik RoMan Mandziejewicz napisaB3%:

A drugim podstawowym - zamkniEA%cie pEA%tli masy. RadoB6%nie tworzymy pEA%
tlEA% o20%
powierzchni czasem paru metrF3%w kwadratowych i siEA% dziwimy BF%e kaBF%d=
e pole20%
magnetyczne w niej prB1%dy i spadki napiEA%E6 powoduje...

--20%
Darek

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
UBF%ytkownik RoMan Mandziejewicz napisaB3%:
E6%

PrzelotowoB6%E6 dla ethernetu przy PoE to jeszcze pryszcz - jazda zaczyn=
a20%
siEA% przy HiPoE gdzie urzB1%dzenie koF1%cowe ma prawo ze switchem negocj=
owaE6%20
dokB3%adna moc - jak siEA% robi kradziejkEA% to trzeba przechwyciE6% nego=
cjacje,20%
dopisaE6% do zapotrzebowania potrzeby kradziejki i dopiero moc negocjowaE6%
20%
a minimum to przechwycenie i ubicie prF3%b negocjacji ze strony urzB1%dze=
nia20%
HiPoE - BF%eby switch myB6%laB3% BF%e jest gB3%upie i daB3% ile moBF%e.

InBF%ektor PoE to juBF% prostsza robota - nawet na HiPoE ma prawo pozosta=
E6%20
gB3%upi i nie reagowaE6% na zaczepki ze strony zasilanego urzB1%dzenia w =

kwestii negocjacji mocy.

ZaB6% sama przezroczystoB6%E6 dla ethernetu to na dobrB1% sprawEA% osiem=
20%
transformatorF3%w, cztery komplety wzmacniaczy (jeB6%li gigabit ma20%
przechodziE6% - wszystkie pary muszB1% pracowaE6%). Nie takie trudne ale =
parEA%20
elementF3%w zawiera i z gB3%owa pB3%ytke trzeba zrobiE6% (bo chyba wB3%aB6%
nie20%
poprawne zrobienie pB3%ytki wymaga najwiEA%cej doB6%wiadczenia).

--20%
Darek

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
Hello Dariusz,

"Negocjacja" odbiornika PoE jest analogowa - ściśle określony pobór
prądu przy starcie: http://www.powerint.com/node/113
HIPoE nie doczekało się chyba jeszcze pełnego ustandaryzowania :(

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
Niekoniecznie. W przypadku "zwykłego" PoE 802.3af jest analogowo jak
piszesz. W przypadku PoE+ 802.3at (tego 34-watowego) możliwa jest
negocjacja "ciągła" w warstwie drugiej z dokładnością do 0,1W (po
początkowej "analogowej"). Coś tam wnosi do tego miszmaszu jeszcze
802.3az (green ethernet), ale się nie interesowałem.

Nuter

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
Hello Sławomir,

Jasne - ale czy 802.3at i az są już obowiązujące czy nadal jako
propozycje?

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel

Propozycje, przynajmniej miesiąc temu były.

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
Hello Waldemar,

Ufff, bo już nie jestem w stanie nadążyć :(

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
UBF%ytkownik RoMan Mandziejewicz napisaB3%:

Ale rF3%BFne dziwne cyfrowe negocjacje prF3%buje czyniE6% - jak sie odbi=
ornik z20%
switchem dogadajB1% na temat poziomu mocy to moBF%e siEA% kradziejkB1% ni=
e daE6%20
podebraE6%...

--20%
Darek

Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel

A gdzieś Ty takie rzeczy słyszał
Bo ja słyszałem że jest odwrotnie Jeżeli masz energie z e źródeł
odnawialnych ZE
musi to od Ciebie odkupić po cenie wyższej niż sam sprzedaje
Chętnie bym skonfrontował Twoją wiedzę z moją na temat.

Artur(m)

Site Timeline