Diody dla straży pożarnej :-)

Cześć!

Mój czteroletni wnuk obraził się na mnie bo mu kupiłem
straż pożarną bez "światełek". Więc wywierciłem dwie
dziury na diody, wkleiłem diodę niebieską i czerwoną
i zacząłem myśleć nad miganiem. Wymyśliłem
multiwibrator na dwóch TG50. Podpowiedzcie mi,
proszę, coś jeszcze prostszego... jak jest... :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

Mozna kupic diody mrygajace.

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

Piękne :-)))

J.

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

Moze poszukac diody migajacej, dwukolorowej.
Chyba prostsze.

--
Karolek

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

No tak... nie pytałem sprzedawcy w sklepie...
Wielkie dzięki!

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

A co to za straż bez *syreny* ? ;)

--
P. Jankisz
Re: Diody dla straży pożarnej :-)

Na razie nie ma tego problemu. Na razie...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

Za to Syrena miała.... silnik od motopompy :)

MaW

Re: Diody dla straży pożarnej :-)
Z Syreny jaj sobie nie rób. Bo nawet teraz pogotowie, policja i oczywiście straż
jeżdżą na syrenach.

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

A kolega ma jeszcze TG50?
Kurde.. człowiek był młody i głupi i wywalił takie fajne tranzystorki. A
miałem też takie ruskie co jak talerzyki ufo wyglądały na 3 nóżkach
Drógi mój bład to rozebranie dysku 10MB Seagate aby popatrzeć jak talerze
się kręcą a potem dotknęłem głowicy... ehh ta młodość.

Irokez

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

A można coś konkretnego z nich zrobić jeszcze? ;)
Mi trochę germanowych tranzystorów sprzed kilka dekad się uchowało w
różnych pudłach. Zarówno TG, AC, AF jak i te charakterystyczne
radzieckie. Zdziwił mnie trochę ten pomysł wykorzystywania takich
zabytków do zrobienia multiwibratora - zbyt rzadkie i zbyt drogie (na
Allegro) żeby wykorzystywać w tak błahej konstrukcji. Ja pewnie
sięgnąłbym po coś dostępnego za grosze - BC548 na przykład. ;)

Dotknięcia głowicy nie ma coś żałować, skoro dysk i tak był już
rozhermetyzowany. Bo jak się domyślam operacja odbywała się poza komorą
zapewniającą bezpyłowe środowisko? ;)

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

Obudowy dysków nigdy nie są i nie były hermetyczne (wnętrze z atmosferą
łączy filtr wyłapujący pył, ale umożliwiający przepływ powietrza).
A z tym zdejmowaniem dekla, to też nie do końca tak, że dysk od razu
szlag trafi. Zwłaszcza taki 5 1/4 cala, 10MB, z głowicami na śrubie.

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

No ten to duzy był. Miałem wtedy 486DX100 z dyskiem zdaje sie 2.1GB.
Ten 10MB dostałem przypadkiem. Wielkośc dwóch napędów CD. Przy rozruchu z
zasilacza 8A prądu brało. Do tego był kontroler MFM.
Dotknięcie głowicy spowodowało jej przyssanie do talerza i zrobienie
ślicznego krateru.
A kurz to chyba był mniejszy niz wielkość bitu na tych krążkach ;) (2 były).

--
Irokez

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

Bezpyłowe środowisko w 10MB? :-)
Przecież to miało gęstość zapisu zbliżoną do zwykłej dyskietki.
Ja tam pamiętam, że takiemu to ośka od dysku wystawała na zewnątrz i jak
się smar zastał to palcami za tę ośkę talerze rozkręcałem.

Andrzej

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

w WD95044 bodajże (40MB) trzeba było ołówkiem pchnąć, bo palcami se nie
dało sięgnąć :-)

--
Pozdr.
Michał

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

To mi przypomniało jak naprawiłem kiedyś skutecznie 20MB 5 1/4" dysk
Seagate. W moim przypadku komorą bezpyłową był stół kuchenny. A
uszkodzenie polegało na pęknięciu taśmy przenoszącej napęd z ośki
silnika pozycjonującego na ramię głowicy. Uszkodzony element dorobiłem
za pomocą nożyczek z podobnej taśmy ze stacji FDD 5 1/4" pełnej
wysokości. Ku mojemu zdziwieniu działało i wątpliwa bezpyłowość szkód
nie poczyniła. Pracowało to tak rok i padło w dniu sprzedaży XT-ka. Na
szczęście mój XT-ek to był prawdziwy potwór i miał dwa dyski 20MB.
Uszkodzony wyjąłem i tak się sprzedał. To były czasy:)

Paweł

Re: Diody dla straży pożarnej :-)
To ja sie ciesze, ze moj 20MB NEC MFM caly czas dziala. Przynajmniej
ostatnio jak go odpalelem to nawet bad blockow nie mial :-)
Predkosc wlasciwie jak dyskietki, nie trzaski jak w nowych dyskach tylko
prawie takie pikanie jak pc speaker - piekne :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński     snipped-for-privacy@tlen.pl    GG: 1004327

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

Końcówkę do wzmacniacza małej częstotliwości... :-)

Bez przesady. Koledzy w moim wieku mają po kilka- kilkanaście
sztuk takich tranzystorów po różnych pudełkach. Plus jakieś
czeskie, węgierskie, czy radzieckie odpowiedniki.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

Multiwibrator do strazy pozarnej, albo odbiornik zasilany z jednego
paluszka :-P

Do strazy mozna uzyc 555,  na wyjsciu jedna dioda do + zasilania,
druga do -.

Ale kolega ma TG50 w szufladzie, a BC548 nie ma :-)

Mowicie ze drogie ? Tez mam troche tego w szufladzie :-)

J.

P.S. Z doswiadczenia dziecinnego - do multiwibratora lepszy TG51
niz BC108.

Re: Diody dla straży pożarnej :-)

hahahaha ale gdyby nie ciekawość to pewnie nie siedziałbys teraz na tej
grupie. Ja jako dziecko chciałem sprawdzić czy radio tranzystorowe wrzucone
do wody będzie dalej grało. Były to lata 70-te a radia trochę kosztowały...

MaW

Site Timeline