Deasemblowanie Z80, reanimacja multimetru. - Page 2

Re: Deasemblowanie Z80, reanimacja multimetru.
Hello Sebastian,

Co Ty opowiadasz?

Chyba przesadzasz.

W życiu - mniemoniki Z80 są czytelne i konsekwentne. 8080 to jakieś
straszne pomieszanie z poplątaniem.

A kto powiedział, że nie? Na przykład jeden z najbardziej kultowych
modemów w historii - ZyXEL U1496E był na 68000.

 RoMan
Re: Deasemblowanie Z80, reanimacja multimetru.

Program do sterowania części analogowiej i obliczeń ma jakieś 6 tys. linii
kodu ASM. Nie w  kij dmuchał.
Przerobienie na AVR nie wchodzi w gre bo rozwikładnie algorytmu sterowania
układu całkującego, autokalibracji, korekcji itd zajęło by ogrom brakującego
czasu.
Programista coś zamotał na 100% bo nie widzę sensownych tablic do których
odnosił by się alogrytm. Ja pisząc takie coś bym je jakoś wydzielił i
oznaczył ale...
Jak się uprę to kiedyś podołam. Gdybym miał nim pracować zarobkowo to w
zakładanym czasie rozgryzania algorytmu lepiej było by (czym innym) zarobić
na starego jarego fluka czy solartrona o ppmowej dokładności. A co
ważniejsze 100% pewności działania i wyniku.
To tylko muzeum ale szkoda aby leżało bez życia skazane na brak serwisu.

Łukasz

Re: Deasemblowanie Z80, reanimacja multimetru.

Szkoda to czasu na reanimację takiego zabytku, zwłaszcza do celów
użytkowych. To tak jakby obecnie wskrzesić Odrę 1305 do obliczeń zamiast
PC-ta. Postęp w konstrukcjach przetworników ADC na przestrzeni 25 lat
jest ogromny.

Rozmiar kodu 24KB może sugerować, że źródło programu zostało napisane w
C lub Pascalu np. pod CP/M i wtedy "leżysz". Napisałem trochę kodu pod
8080 i całkiem sporo pod Z80, a także zajmowałem się deasemblacją, to
mam pojęcie o czym piszę.
Rzuć ten pomysł i zajmij się budowaniem konstrukcji od nowa, wyjdzie,
taniej, szybciej i dokładniej niż reanimacja trupa. A zabytek to postaw
na półce w muzeum, czyli tam gdzie jego miejsce.
K.

Re: Deasemblowanie Z80, reanimacja multimetru.

Jak działa - to taki mierniczek 0.02% z matematyką, statystyką się przydaje.
Ja mam w firmie kilka systemowych kloców przy 563 będących promami
kosmcznymi ale systematycznie (jeśli nie potrzebuje matematyki)  używam
zwykle Meratronika z nixi bo fajnie wygląda i w zasadzie przez ostatnie 5
lat nie wymagał kalibracji.

Ano kod ASM po starym kompilatorze C może być trudny do strawienia.

Od nowa robił nie będę. Zostanie jako bibelot.

Łukasz

Re: Deasemblowanie Z80, reanimacja multimetru.

DataRescue.IDA.Pro.Advanced.v5.2.FIX-UNiQUE

Re: Deasemblowanie Z80, reanimacja multimetru.

Jak już nie można oderwać Ciebie od tego urządzenia, to
zrób tabelę błędów wskazań na wszystkich zakresach. Wprowadź dane do
Excela lub własnego programiku i masz zewnętrzną korekcję. :D
Pozdrawiam,
K.

Site Timeline