Czy wszystkie przerwania zewnętrzne w ATmega128 reagują na zbocza ?

Witam
to że 2 przerwania w tym procku reaguja na zbocza to wiem ale czy wszystkie
8 jakie posiada też ?
potrzebuję 4 przerwań reagujacych na zbocza sygnałów opadających jak i
rosnących
czy jest jakiś AVR który to spełnia jesli okaże się że ww. nie sprosta
wymaganiom ?
pozdrawiam

Re: Czy wszystkie przerwania zewnętrzne w A Tmega128 reagują na zbocza ?

Tak trudno zajrzeć do PDFa?? I tak będziesz do niego często zaglądać,
jeśli będziesz używać tego procka ;)...
http://www.iele.polsl.pl/elenota/Atmel/doc2467.pdf
Strona 88, masz tabelkę z wyborem sposobu generowania przerwania - jest
tam zbocze i podane jest pod tabelką, że jest to dla przerwań 0,1,2,3.
Dalej jest druga, identyczna tabelka, dla przerwań 4,5,6,7. Morał -
wszystkie osiem przerwań można wyzwalać zboczem. Sprawdzenie tego zajęło
mi jakieś 2 minuty... Czytanie mojego posta zajmie Ci więcej ;P...
specjalnie piszę tak długą wiadomość :D...

W nowszych prockach jest coś takiego jak PCINT (Pin-Change-Interrupt).
Można to stosować na DOWOLNYM pinie proca i sam ustalasz które piny
generują przerwanie, a które nie.. Każda zmiana któregoś z wybranych
pinów generuje przerwanie. Niestety, przerwanie to jest wspólne dla
całego portu (chyba - na pewno dla ośmiu pinów), więc nie można
sprzętowo określić która linia wygenerowała przerwanie. Trzeba porównać
stan następny z obecnym.

Pozdrawiam
Konop

Re: Czy wszystkie przerwania zewnętrzne w ATmega128 reagują na zbocza ?
Zauwazyl kolega ze dla INT3-0 konfiguracja ISCn1=0, ISCn0=1 jest reserved
czyli nie moze reagowac na zmiane z 0 na 1 i 1 na 0 jednoczesnie tylko
INT7-4
tak moze...
Chyba ze " potrzebuję 4 przerwań reagujacych na zbocza sygnałów
opadających jak i rosnących" znaczy cos innego.

--
pzdr, j.r.

Re: Czy wszystkie przerwania zewnętrzne w A Tmega128 reagują na zbocza ?

W ogóle jakoś tego nie doczytałem!! Sorry i dzięki za zwrócenie uwagi.
Nie widziałem po prostu, że kolega potrzebuje oba zbocza jednocześnie
;)... poza tym - głębsza analiza tej tabelki jednak ukazała pewne
różnice!! Przerwania 0-3 reagują asynchronicznie, przerwania 4-7
synchronicznie (łapią różnicę w próbce n i n-1)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Czy wszystkie przerwania zewnętrzne w ATmega128 reagują na zbocza ?
Przegladal kolega pdf-a od ATmegi 128?
External Interrupt Control Register B - EICRB - INT7-4 mozna ustawic:
reakcja na dowolne zbocze ISCn1=0, ISCn0=1 gdzie n=7-4
--
pzdr, j.r.

Re: Czy wszystkie przerwania zewnętrzne w ATmega128 reagują na zbocza ?

jeśli chodzi o mnie to przeglądałem pdfa starając się zrozumieć
niestety nie znalazłem tego co mi podpowiedziałes
pozatym moja znajomość angielskiego nie jest na najwyzszym poziomie
zmylił mnie mniejszy AVRek ( a raczej błędne polskie tłumaczenie do niego )
który reaguje na zbocza tylko na wejściach INT0 i INT1
na reszcie reaguje tylko na poziom
po wgłębieniu się w datascheety zobaczyłem ze nawet atmega 8 spełni moje
wymagania
za pomoc serdecznie dziękuję

Re: Czy wszystkie przerwania zewnętrzne w A Tmega128 reagują na zbocza ?

ATMEGA8?? A jak?? Mógłbyś to rozwinąć?? ATMEGA88 - OK, ma PCINT, ale 8
chyba nie...

Pozdrawiam
Konop

Re: Czy wszystkie przerwania zewnętrzne w ATmega128 reagują na zbocza ?

witam
całe zamieszanie wzięło się z tego że wzorowałem się na projekcie na starym
90s2314 tak jak np tu
http://www.mcselec.com/index.php?option=com_content&task=view&id79%&Itemid57 %
który to miał przerwanie na:
zbocze narastające lub zbocze opadające
nie miał natomiast na zmianę
teraz atmega8 ma właśnie przerwania na zmianę stanu
czyli wystaczą mi  tyko 2 końcówki do mojego zastosowania

robię odczyt połozenia wału na
dekoderze  kwadraturowym reagującym na wszystkie 4 zbocza