czy można kupić rtęć ?

No - gdybym tak chciał powiedzmy - 100 g rtęci kupić - to da się ? Gdzie ?

Reply to
sundayman

sundayman napisał:

Jarosław Sokołowski

Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

Myślę że jakiś Sanepid czy inna ochrona środowiska będą musiały zgodę wyrazić...

Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

Nie wiem, nie kupowałem. Ale nie wiem też na jakiej podstawie ktoś miałby wyrażać lub odmawiać zgody. Być może wystarczy oświadczenie na temat przeznaczenia kopowanego odczynnika. W rodzaju "do produkcji ekologicznych źródeł światła".

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ignorantia iuris nocet !

Reply to
d530 / N610c

no ciekawe. Dowiem się...

Reply to
sundayman

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:514902fc$0$1229$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

Myślę że jakiś Sanepid czy inna ochrona środowiska będą musiały zgodę wyrazić...

W dniu 20.03.2013 01:29, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

Eee tam, żadnej zgody nie trzeba, kupujesz i ... chciałoby się powiedzieć "i tyle". Ale znam osobiście elektronika, który zakupił przez internet octan ołowiu do śjakiejśtam galwanizerskiej mieszaniny po czym nawiedził go bardzo miły pan z ABW :) skończyło się tylko na kulturalnej rozmowie "po co, na co, jakie ilości, dlaczego".

Reply to
Jakub Rakus

Pan Jakub Rakus napisał:

A po co jeszcze można kupować octan ołowiu? Tak tylko kulturalnie pytam...

Reply to
Jarosław Sokołowski

Do barwienia metalu, a jakiego to nie pamietam. Mozna tez dodac do .......:)

Rteci nigdy nie kupowalem, na kwasy piszesz oswiadczenie. Widze ze rtec wywialo z ofert malych sklepow wysylkowych, na same zwiazki rteci potrzebne jest zezwolenie. Ogolnie po Breiviku u nas zrobilo sie cienko z dostepnoscia odczynnikow, czesc sprzedawcow zrobila sie mocno nadgorliwa jesli chodzi o osoby prywatne. Z kupnem o czystosci technicznej nie powinienes miec problemu, popytaj na forach, sprzedawcow na allegro itp.

Zapytam z ciekawosci, kolega bedzie termopary spawal? Bo chyba zona, tesciowa sa ok:)

Reply to
Leming Show

Leming Show napisał:

"Roztwór rtęci w dżemie" -- ależ ci biegli sądowi używają pięknych fachowych określeń! I jacy dokładni -- biegły toksykolog wyliczył precyzyjnie, że trzeba zjeść 33 kilogramy dźemu żeby osiągnąć skutek.

Jarek (w końcu mu cztery lata dali, tak w innym miejscu piszą)

Reply to
Jarosław Sokołowski

Tak spekulując, to octan ołowiu jest silnym utleniaczem, a jeśli mówimy o silnym utlenieniu, to może jakiś wybuch? Być może bombę z tego da się zrobić, ale panów z ABW uprzedzam, że ja tam nic nie wiem, tylko spekuluję :)

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

Spekulantami, to się kiedyś zajmowała Milicja Obywatelska (albo ORMO).

Reply to
Jarosław Sokołowski

Baniaczek bimbru poszedl w piz..u do zlewu bo milicja sprawdzala kazda chalupe, taki nie zapowiedziany nalot, a co! Taka strata, a cukier na kartki:(

Reply to
Leming Show

A inni, że 9. I to jest w tym tekście chyba najfajniejsze. Ja rozumiem, że można inne kryteria przyjąć, ale żeby aż taka rozbieżność?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Wiesz, że to możliwe. Kolega kupował w jakimś Obi cz Castoramie worek wegla typu groszek i dali mu kartkę, żeby wypełnił do czego będzie używał. Jakby nie było kułak i spekulant ma trudniej.

Reply to
Cezary Grądys

Użytkownik "Cezary Grądys" snipped-for-privacy@wa.onet.pl> napisał w wiadomości news:kiegcq$i75$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...

Akcyza za wegiel do ogrzewania domów jest mniejsza niż akcyza na węgiel do celów przemysłowych.

Dobre to nasze państwo. Dba o nas, nie okrada dużymi podatkami. :)

Reply to
yabba

Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

Ale zaczyna się mocnym akcentem z tym "roztworem". Wiedziałem, że to w rtęci rozpuszczają się inne metale, ale ją samą w czymś rozpuścić trudno. A tu proszę, takie odkrycie skromnych biegłych -- można w dżemie. W ogóle rtęć metaliczna przy spożyciu jest stosunkowo mało toksyczna. Nie wiem jak dżemian rtęci, nie jestem w tym biegły, ale może bardziej.

Reply to
Jarosław Sokołowski

No tak, taki roztwór to jest coś.

Ja się kiedyś zastanawiałem, skąd się biorą tacy biegli/eksperci. Teraz wolę się nad tym nie zastanawiać - aż strach człowieka oblatuje.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz