Czy lm358 to wolny wzmacniacz?

Czy LM358 należy do wolnych wzmacniaczy? Nie mogę doszukac się ile ma V/us. Pasmo 1MHz też wygląda mizernie.

Robie sobie choppera do silnika krokowego i musze czymś mierzyć od strony masy prąd a nastepnie wysterować tranzystory. O dziwo dostalem sprzężenie zwrotne pi razy drzwi tylko 5kHz. Po wsadzeniu TL062 - 50kHz, na oscyloskopie prawie prostokąt. Na LM358 - piła. Sprzężenie zwrotne dodatnie bardzo solidne. Może LM358 jest po prostu przeraźliwie powolny?

Jesli nie LM358 to co innego co może pracować jako komparator blisko (paredziesiąt-pareset mV) przy GND i zasilać mogę to z +30V? Szukam raczej czegos mało egzotycznego i podwójnego w typowej obudowie 8 nóżek.

Reply to
Sebastian Biały

Na dzisiejsze czasy tak - poszla ta elektronika do przodu.

strona 7 - "large signal" - 2.5V/5us, "small signal" 0.1V/~0.3us plus oscylacje

Na 50kHz to ona sie raczej nie nadaje.

Co w zamian - popularnego i pracujacego bardzo blisko GND ?

Reply to
Sebastian Biały

W zasadzie to potrzebuje komparatora i wzmacniacza (dlatego dwa w jednej obudowie).

Zerknę jednak na LM393 jeśli faktycznie jest to cos pracujące nisko przy GND.

Reply to
Sebastian Biały

Odpada. Wlaśnie okazalo się, że przy napięciach ~40-100mV nie potrafi prawidłowo komparować. Dla LM358 to bułka z masłem, tylko troche powolna.

Reply to
Sebastian Biały