Czy lm358 to wolny wzmacniacz?

Czy LM358 należy do wolnych wzmacniaczy? Nie mogę doszukac się ile ma
V/us. Pasmo 1MHz też wygląda mizernie.

Robie sobie choppera do silnika krokowego i musze czymś mierzyć od
strony masy prąd a nastepnie wysterować tranzystory. O dziwo dostalem
sprzężenie zwrotne pi razy drzwi tylko 5kHz. Po wsadzeniu TL062 - 50kHz,
na oscyloskopie prawie prostokąt. Na LM358 - piła. Sprzężenie zwrotne
dodatnie bardzo solidne. MoĹźe LM358 jest po prostu przeraĹşliwie powolny?

Jesli nie LM358 to co innego co może pracować jako komparator blisko
(paredziesiąt-pareset mV) przy GND i zasilać mogę to z +30V? Szukam
raczej czegos mało egzotycznego i podwójnego w typowej obudowie 8 nóżek.

Re: Czy lm358 to wolny wzmacniacz?

Na dzisiejsze czasy tak - poszla ta elektronika do przodu.

http://www.national.com/mpf/LM/LM358.html

strona 7 - "large signal" - 2.5V/5us,
"small signal"  0.1V/~0.3us plus oscylacje

Na 50kHz to ona sie raczej nie nadaje.

J.

Re: Czy lm358 to wolny wzmacniacz?

Co w zamian - popularnego i pracujacego bardzo blisko GND ?

Re: Czy lm358 to wolny wzmacniacz?

Skoro potrzebujesz koparatora to dlaczego LM358 a nie LM393 ?
P.G.

Re: Czy lm358 to wolny wzmacniacz?

W zasadzie to potrzebuje komparatora i wzmacniacza (dlatego dwa w jednej
obudowie).

Zerknę jednak na LM393 jeśli faktycznie jest to cos pracujące nisko przy
GND.

Re: Czy lm358 to wolny wzmacniacz?

No to LM392 (OpAmp + comparator) - 15 lat temu używałem.
P.G.

Re: Czy lm358 to wolny wzmacniacz?

LM393
--
pzdr, j.r.

Re: Czy lm358 to wolny wzmacniacz?

Odpada. Wlaśnie okazalo się, że przy napięciach ~40-100mV nie potrafi
prawidłowo komparować. Dla LM358 to bułka z masłem, tylko troche powolna.

Site Timeline