czujnik tensometryczny - Page 2

Re: czujnik tensometryczny
http://allegro.pl/waga-elektroniczna-jubilerska-500g-0-1g-diament-i3261883613.html

Moge sie grubo mylic, ale zakladam ze to powyzej to jednak waga i jest
w miare liniowa, przynamniej w zakresie 0.1-500g.

Podobne wagi laboratoryjne sa, i te sa na pewno dobrze liniowe, no ale
one kosztuja o dwa zera wiecej.

J.

Re: czujnik tensometryczny
http://allegro.pl/waga-elektroniczna-jubilerska-500g-0-1g-diament-i3261883613.html
Małą uwaga. Ta waga jest do 100g lub 500 karatów,
_nie_ do 500g. Widać specjalista od czytania nalepek
na spodzie aukcje wystawił;-)

pzdr
bartekltg

Re: czujnik tensometryczny
http://allegro.pl/waga-elektroniczna-jubilerska-500g-0-1g-diament-i3261883613.html

Ok, tym niemniej widac ze i delikatne czujniki sa :-)

J.

Re: czujnik tensometryczny
No tak, temat taki prosty nie jest niestety...
Chciałem zrobić coś w rodzaju touch screena - szyba położona na
ustawionych w rogach 4 czujnikach. Po pomiarze powinno dać się określić
miejsce nacisku. Chyba ?

Re: czujnik tensometryczny

Tak pod warunkiem, że nie będzie wrażliwe na siły poprzeczne.

Re: czujnik tensometryczny

Pewnie jakoś by było - chyba, że by zrobić ograniczniki, blokujące szybę
w poziomie. Oczywiście zapewne to nie dorówna precyzją
chociażby ir touch frame, ale ciekawe, czy działałoby na tyle sensownie,
żeby dało się użyć jako np. czujnika w niezbyt wymagajacych aplikacjach.

Re: czujnik tensometryczny

Szywność poprzeczna i niewrażliwość układu na inne kierunki, a nie
ograniczniki (jeżeli przez to rozumiemy jakieś zderzaki), które są tylko
źródłem problemów.

Jakoś mierzą moi koledzy z dokładnością ~10cm w obszarze rzędu 10m.
Tylko siły dużawe od mas 1-5 kT ;)

Re: czujnik tensometryczny
Użytkownik "Miroslaw Kwasniak"  napisał

Nie tak prosto - 4 to za duzo :-)

Uklad niewyznaczalny - znaczy sie sily zaleza od precyzji montazu i
sztywnosci ekranu :-)

J.

Re: czujnik tensometryczny

A oczywiście że są. Ja mam beleczkę o zakresie 0.1N (nie pomylił
em, tak
jest napisane, to naukowa beleczka jest :).

Miłego.
Irek.N.

Site Timeline