Co to jest Video port w kamerze IP

Witajcie.
Wiem, BF%e to zB3%y dziaB3% i przepraszam, ale szukam pomocy.
Mam kamerEA% IP i w jej ustawieniach jest coB6% co siEA% nazywa Video Port =
ma duBF%y nr 4320. Co to za port, co on oznacza i czym rF3%BFni siEA% od
portu 80 dla http?

Re: Co to jest Video port w kamerze IP

Właściwie niczym się nie różni poza tym, że 80 jest domyślnym dla http.
Możesz ustawić dowolny, byle taki sam ustawić po stronie oprogramowania
korzystającego z kamery no i oczywiśćie żeby nie kolidował z innymi
usługami w kamerze (np http).

Mirek.

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
Ok ale dlaczego w ustawieniach sB1% dwie moBF%liwoB6%ci, jest ustawienie dl=
http domyB6%lnie 80 i poniBF%ej Video Port domyB6%lnie 4320. Jak siEA%
wykoBF%ystuje ten Video Port?

Re: Co to jest Video port w kamerze IP

Zapewne jest tam dostepny strumien danych video.

MPEG ?

J.

Re: Co to jest Video port w kamerze IP

To jest różnie rozwiązane. Zazwyczaj obraz z kamery można oglądać ze
strony www przez http na porcie 80 i jednocześnie przez np rtsp na
porcie jakimśtam. Widziałem też kamery, które na wbudowanej stronie www
mają tylko do sciągnięcia active-x (tfu!), który to łączy się z kamerą
już na innym porcie i za pomocą innego protokołu.]
Musisz poczytać w dokumentacji kamery, albo napisz jaki to model to
zobaczymy.

Mirek.

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
Kamera to Edimax IC-1500 sam kabel

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
No więc jest tak jak mówię, czyli nieszczęsny active-x i nawet jak
oglądasz przez "stronę www" to w użyciu jest również port 4321, a żeby
było jeszcze ciekawiej, to także port 4322 - prawdopodobnie do
uzgadniania parametrów transmisji, a port 13364 wykorzystywany jest
przez program konfiguracyjny kamery.
Masz jakiś problem z tą kamerą czy tak tylko z ciekawości?

Mirek.

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
No mam pewien problem.
OtF3%BF mam jB1% zamontowanB1% w domu (patrzy na parking), mam router
przekierowaB3%em port dla niej (IP zewnEA%trzny) i chciaB3%em siEA% z niB1%
poB3%B1czyE6% z pracy. Lecz mam tu poblokowane pewne porty i nie wiem co
zrobiE6% aby moBF%na byB3%o siEA% jednak do niej dostaE6%.

Nie wiem za bardzo jak dziaB3%a sieE6% tak ogF3%lnie, ale czy jeB6%li do
konfiguracji wpiszEA% jakiB6% port dla HTTP (nie dla wideo portu, ktF3%ry
jest 4321) ktF3%ry jest dostEA%pny, to czy to bEA%dzie dziaB3%aB3%o w
przeglB1%darce.
MF3%wiB3%eB6% BF%e dziEA%ki active-x to dziaB3%a, ale w adresie podaje si=
EA% IP + nr
wpisany dla HTTP a nie wideo port.
O co tu chodzi? Ja sobie pomyB6%laB3%em BF%e ten video port to sB3%uBF%y do=
 tego
BF%e jakbym chciaB3% oglB1%daE6% to w
Windows Media Player, a port HTTP jest dla przeglB1%darki. MoBF%e to tak
jest?
A czy jest jakaB6% moBF%liwoB6%c sprawdzenia na jakim porcie proacuje
przeglB1%darka w czasie oglB1%dania widoku?

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
WB3%aB6%nie coB6% odkryB3%em. ZnalazB3%em program, ktF3%ry pokazuje na jaki=
porcie dziaB3%a program.
Jak uruchomiB3%em IE to pokazuje mi BF%e dziaB3%a tylko na tym porcie 4321,
natomiast w pasku adresu muszEA% wpisaE6% port podany na HTTP port, w moim
przypadku 88, ale dlaczego ten program nie pokazuje tego portu 88
tylko ten 4321? i dlaczego nie mogEA% zmieniE6% tego nr 4321 na inny, tzn
jak zmienie to nie mam obrazu! I dziwne dla mnie teBF% ze nie mogEA%
wpisaE6% w adreie IP:4321 tylko IP:88.
Bardzo was proszEA% wytB3%umaczcie mi to jakoB6% bo przeraBF%a mnie to.

Re: Co to jest Video port w kamerze IP

A masz troche pojecia o tcp/ip ?

W pasku adresu wpisujesz jakis port, IE laczy z tym adresem i portem
i czyta .. strone www. Czy jak kto woli html. A jak przeczyta to
polaczenie zamyka.

A na tej stronie jest uruchomienie czegos co korzysta z wlasciwego
portu do transmisji video, czyli 4321. I to polaczenie jest otwarte
dlugo. Byc moze zreszta jest UDP a nie TCP.

I zmienic tego portu nie mozesz.
No chyba ze kamera ma jakas konfiguracje, i jest to w niej mozliwe.

J.

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
In the darkest hour on Sat, 13 Jun 2009 09:31:37 +0200,

Nie zawsze. http://en.wikipedia.org/wiki/Keepalive#HTTP_Keepalive

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
[ 15:36:49 user up 12102 days,  3:31,  1 user, load average: 0.94, 0.98, 0.00 ]

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
.

Musisz przekierować porty 80 i 4321 dla TCP oraz 13364 i 4322 dla UDP -
jest to wyraźnie opisane w instrukcji.

Ale po co? 80 ci się nie podoba? Możesz wpisać inny, ale wtedy w
przeglądarce wpisujesz ten nr po adresie i dwukropku np
http://192.168.0.1:999

"Strona" w przeglądarce działa po tym porcie, ale ten active-x, który de
facto jest programem uruchamianym na twoim komputerze łączy się już
przez "video port" i pewnie wartość 4321 ma wpisaną na stałe.

A WMP potrafi to? Ja łączyłem się z niektórymi kamerami pod linuksem za
pomocą VLC albo Mplayera -  są również pod windowsa, to możesz spróbować
wpisać: rtsp://192.168.0.1:4321/ gdzie 192.168.0.1 to adres kamery
oczywiście. Zakładam, że kamera używa protokołu RTSP - bo nie jest to
nigdzie napisane.

Można podglądnąć pakiety TCP-IP stosownym programem i zobaczyć z którym
nr portu idą - tylko po co, skoro wszystko wiadomo?

Mirek.

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
To co ja mam zrobiE6% jak w pracy z tego co sprawdziB3%em dziaB3%ajB1% mi
tylko takie porty jak 80, 135, 8080. KamerEA% mam w domu podB3%B1czonB1%
poprze router.

A moBF%esz mi powiedzieE6% jakim programem to sprawdziE6%?

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
W tej kontrolce active-X nie moBF%na zmieniE6% domyB6%lnego portu 4321 na
inny? to po co jest ta moBF%liwoB6%E6 w ustawieniach?

Re: Co to jest Video port w kamerze IP

Może jest inny program do tej kamery, a może kontrolka sama pobiera ten
nr przez port http, a może miało być ustawiane, ale programista miał zły
dzień. Mnie nie pytaj, nie widziałem tej kamery na oczy, tylko
popatrzyłem na instrukcję.

Mirek.

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
Powiem szczerze, BF%e ja juBF% nic nie rozumiem i proszEA% Was nie zB3%oB6%
cie
siEA% na mnie.
Zawsze myB6%laB3%em BF%e przekierowanie dziaB3%a tak:

Mam PC1 podB3%B1czony do sieci i PC2. Powiedzmy ze PC1 jest podB3%B1czony
bezpoB6%rednio do internetu z publicznym adresem, a PC2 poprzez Router.
JeB6%li PC1 wysyB3%a proB6%bEA% o dane do PC2 a tam jest router
toprzekierowanie portF3%w dziaB3%a tak BF%e dane zapytanie na ten adres IP
kieruje poprzez dany port do jakiegoB6% komputera. wtedy w routerze jest
przekierowany port na dany adres IP wewnEA%trzy, a komputer ktF3%ry dosta=
B3%
zapytanie po prostu odsyB3%a dane i tu moBF%e byE6% na innym porcie bo dane
sB1% wysyB3%ane do innego komputera, ale waBF%ne aby odbiorca miaB3% dost=
EA%ny
(otwarty) port przychodzB1%cy.
PrzenoszB1%c to na tB1% mojB1% sytuacjEA%, przekierowuje w swoim routerze
jakis port np 8080 (bo nie wiem dlaczego, ale 80 wysyB3%a gdzieB6%
indziej) na kamerEA% jako HTTP w ustaweniach kamery, potem kamera tak
jak opisywaliB6%cie, odpowiada na porcie 4321 i tu mF3%j router nic nie
robi bo dane sB1% wychodzB1%ce, ale waBF%ne aby nie dziaB3%aB3% firewall. I
teraz dane dochodzB1% do komputera w pracy na porcie 4321, ktF3%ry
powinien byE6% otwarty.
Problem w tym, BF%e nie jest, bo (nie pamiEA%taj nazwy porgramu) ale ten
numer jest akurat blokowany, czyli nic z tego, bo chociaBF% w kamerze
jest moBF%liwoB6%E6 wpisania innego portu, to tak dziwna kontrolka abo nie
ma moBF%liwoB6%ci zmiany, albo ja nie wiem jak to zrobiE6%, a by wpisaE6% i=
nny
nr portu.

CZy jest jakieB6% znaczenie BF%e ja sobie jakiejB6% aplikacji przypiszEA%
dowolny nr portu? Co w sytuacji, jak np w pracy mam otwarty port 8080,
a on sB3%uBF%y do czegoB6% tam innego. Czy to jest tak, BF%e jeden numer do
jednej aplikacji, czy nie?

MoBF%ecie mnie poprawiE6%, bo chcEA% to zrozumieE6%, ale sam teorii nie chc=
EA%
tworzyE6%, a chyba to robiEA%?

Re: Co to jest Video port w kamerze IP

Podstawowy problem polega na tym, że przeglądarki nie mają mechanizmów
do wyświetlania obrazu on-line z kamery. Producenci kamer muszą więc ten
problem jakoś obejść.
Jedną z metod jest przesłanie active-x.
Z poziomu przeglądarki łączysz się standardową metodą (protokołem http,
port 80) z wbudowanym do kamery serwerem http. Ten serwer odsyła
active-x. Ten active-x jest zwykłym programem, który po odebraniu
instaluje się się na komputerze klienta. Po uruchomieniu nawiązuje on
połączenie z kamerą w sobie tylko znany sposób. Protokoły jakich używa i
numery portów zależą wyłącznie od tego co wymyślił sobie programista.
Tak wiec tylko w instrukcji do kamery możesz znaleźć informacje do
należy ustawić w routerze aby obraz był dostępny przez Internet

W dalszej części tekstu użyłeś tak bardzo złożonych zdań, że nie mogę
zrozumieć o co chodzi.

Paweł

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
OpisaB3%em jak to rozumiem, ale jak Ty nie wiesz o co chodzi, tzn, BF%e ja
juBF% w ogF3%le jestem nie w temacie?
Zapytam inaczej, czy moBF%esz mi jakoB6% w prosty sposF3%b wyjaB6%niE6% o c=
chodzi z tym przekierowaniem portF3%w i tak ogF3%lnie z tymi portami.
Powiedz mi teBF%, czy jeB6%li kamera tak jak ta ma port HTTP oraz Video
port, to czy w routerze musi byE6% przekierowanie tych dwF3%ch portF3%w w
routezrze na adres IP kamery, czy tylko samego portu HTTP?

Re: Co to jest Video port w kamerze IP

Chodziło mi raczej nie to co napisałeś ale jak to napisałeś.

Dane we wszystkich protokołach IP są przesyłane w pakietach. Każdy taki
pakiet poza właściwymi danymi zawiera adres IP nadawcy, adres IP
odbiorcy. Pakiety protokołów TCP i UDP zawierają dodatkowo numer portu
nadawcy i numer portu odbiorcy.
"Przekierowanie" polega na odpowiedniej podmianie w pakiecie numeru
portu i/lub adresu IP.

W prosty sposób możesz porównać to do listu wysyłanego pocztą.
Musi zawierać on dane adresata jak i dane nadawcy.
Wyobraź sobie jakąś dużą firmę. Pracują w niej setki osób. Trafia do
niej koperta z napisem "do działu zaopatrzenia". Sekretarka bierze taki
list i stwierdza, że powinien trafić on np. do pokoju 509. Skreśla więc
"dział zaopatrzenia" i wpisuje "pokój 509". Następnie przekazuje go
komuś kto lokalnie roznosi listy.
Upraszczając nieco zagadnienie tak właśnie działa "przekierowanie" w
routerze.

Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.
Tego typu informacje powinieneś znaleźć w instrukcji do kamery.

Paweł

Re: Co to jest Video port w kamerze IP
No właśnie nie można być pewnym, bo nie znamy protokołu - zrób tak jak
pisze w instrukcji - przekieruj wszystko co trzeba.
Potem sprawdź z komputera, który nie jest za natem ani za firewallem,
jak będzie chodziło - próbuj w pracy.

Mirek.

Site Timeline