AVR USB Data logger - czy coś w tym rodza ju...

Hello

Muszę szybciutko zrobić taki dynks : zasadniczo coś w rodzaju data
loggera USB. A dokładniej - ma toto być od strony PC widoczne jako
normalny "mass storage USB", czyli jakby pendrive.

Z PC wrzucam sobie tam jakiś plik (max 128KB), i potem (po odpięciu z
PC) - do tego pliku chcę mieć dostęp z MCU (AVR najchętniej).
Dynks jest przenośny (z akumulatorkiem), no ale to detal akurat.

I tyle - niestety nie dojrzałem jeszcze do rozkminiania USB w
szczegółach, więc najchętniej użyłbym jakiegoś gotowego wynalazku w
rodzaju vinculum czy czegoś takiego - co mogło by dać taką funkcjonalność.

Cena bez znaczenia (no , powiedzmy), więc nie musi być na układach po 50
gr. Najważniejsze, żeby to szybko (czyli łatwo) zrobić...

Wielkość pamięci dostępna od strony PC dowolna, nie będzie wykorzystane
więcej jak 128KB. 256KB to już luksus.

Może jakaś podpowiedź ? Hm ?

Re: AVR USB Data logger - czy coś w tym r odzaju...

Mama taką kartę pamięci SD, która ma rozkładany wtyk USB.
Wtykam ją do PC jako normalny PanDrive, a na AVR-ku czytam jako SD.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: AVR USB Data logger - czy coś w tym r odzaju...

Myślałem o tym, ale trochę mi się nie podoba "logistycznie", bo trzeba
wyjmować tą "kartę" i wkładać raz do PC a raz do dynksa...

Wolałbym mieć po prostu dynks z UBS.
Ale - jest to jakaś opcja.

Re: AVR USB Data logger - czy coś w tym r odzaju...

Atmega32u2 (32u4) + LUFA (jest gotowe mass storage) + dowolna pamięć (są
takie na SPI dosłownie za kilka pln)?

Re: AVR USB Data logger - czy coś w tym r odzaju...

No tak, trafiłem pod LUFĘ, ale nie mam z nią żadnego doświadczenia...
Ale jest tam faktycznie demo mass storage, może dam radę jakoś :)

Re: AVR USB Data logger - czy coś w tym r odzaju...
Zrobiłem w oparciu o nią ttyACM w jakieś dwie godziny.

Pamiętaj tylko, że mass storage jest niezależne od systemu plików -
działa na innej warstwie, ale żeby odczytać dane musisz mieć
implementację readonly użytego FS.

Re: AVR USB Data logger - czy coś w tym rodzaju...

logger to chyba w druga strone :-)

czytnik kart SD ? W pececie nagrywasz plik, wyciagasz karte, wstawiasz
do urzadenia z z MCU :-)

Hm, no nie wiem ... moze byc taka mala mass storage ?

Niby dyskietki podpinane przez USB byly, ale jak sie okaze ze to ciut
inne urzadzenie i nie sa normalnie obslugiwane, a na normalnym trzeba
zalozyc partycje i cholera wie co jeszcze ... karty 64MB to jeszcze
pamietam, 8MB byc moze tez byly :-)

Tylko uwaga - moze sie okazac ze stare karty niekompatybilne z nowymi
czytnikami SDHC, i minimum to jednak 4GB :-P

J.

Re: AVR USB Data logger - czy coś w tym r odzaju...

W sumie bardziej upierdliwe niż podpiąć do usb i użyć ;)

Nie. MS definiuje tylko sposób dostępu do "powierzchni". Jak się da
założyć system plików (a się da) to będzie działać. Zresztą niektóre LPC
mają bootloader zrobiony za pomocą MS właśnie (chociaż upośledzonego -
działa tylko z sekwencyjnym zapisem).

Muszą być kompatybilne wstecz jeżeli chodzi o format (oidp doszły po
prostu większe rozmiary sektora), natomiast teoretycznie SDHC nie musi
obsługiwać trybu SPI, ale SD musiały obsługiwać i SDIO i SPI więc
czytnik i tak powinien po SDIO działać.