akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

Wlasnie wymienilem w palmtopie akumulatory na nowe i mam dwie sztuki
akumulatorow li-ion lub li-polimer. Nie wiem dokladnie bo nie sa
opisane bardziej niz sanyo-cyferka.

Pytanie:
jakB1% prostB1% B3%adowarkEA% do nich zastosowac zeby moc je wykorzystac w
jakiejs lampce, radiu itp?
Grzebalem troche po google ale znalazlem tyle ze nie wiem z czego
skorzystac zeby bylo prosto i dobrze.
Mam w szufladzie pare ogniw fotowoltaicznych moze udalo by sie ladowac
te akumulatorki ze slonca?
Wczesniej myslalem zeby zbudowac przetwornice 1,5V->5V ale znam sie na
tym tyle co nic i dlatego lezy i sie kurzy.
Zasugerujecie na co rzucic okiem?

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?
Hello ptoki,

LTC4054 - ciężko o łatwiejsze rozwiązanie.

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

A jaki mają rozmiar? Jeżeli są to popularne cylindryczne to polecam
kupić gotową ładowarkę za kilka dolarów zamiast męczyć się z
konstruowaniem własnej. Ja mam taką, jest dość uniwersalna:
PS: Koszt przesyłki z tego sklepu do Polski jest zerowy.

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?
uniwersalna:http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4151
To sa takie plaskie akumulatory. Troche dluzdze niz standardowe
nokiowe bl5-costam.
Zwykle aku, bez elektroniki.
Sugestia Romana jest calkiem OK.
Traktuje te sprawe jak epokowy krok w mojej edukacji bo dotychczas
potrafilem ogarnac ladowanie stalym napieciem i ciagle unikalem li-ion-
ow.

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?
Jak chcesz mieć jakieś dodatkowe opcje przy ładowaniu (podawanie
pojemności, regulowanie napięcia, etc) albo zbudować od razu ładowarkę
uniwersalną to sugeruję przeczytać
http://www.st.com/stonline/products/literature/anp/12476.pdf

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

Czy rozumeć mam 0 Plnów, czy to taka "parabola poetycka":)
Bo cena jest nad wyraz przystępna.

Artur(m)

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

0PLN, 0EUR, 0USD, 0KKS (kolorowych koralików szklanych).

ano.
Pesymiści doliczają do tego 22% VAT i 5% cła, nadal wychodzi tanio.
Optymiści liczą, że przejdzie bez cła. I tak i tak jest tanio.

Marek

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

Dzięki pierwszy raz taki widzę bezpłatną przesyłkę, gdy
gdy kupuję się za 8?

Co tam VAT jak kosztuje mało :)

Artur(m)

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?
Hello Marek,

Szkoda tylko, że towaru brak...

Cło za towar wartości 8USD? Bez żartów.

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

wuala:

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.401

do wyboru, do koloru :)

Aha. Przesyłki jednak latają samolotami, choć w cierpliwość trzeba się uzbroić.
Tylko przed świętami nie ma sensu nic zamawiać - zawaleni są jak mrówki...

Pzdr.
Marcin S.

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

Nie wiem czym latają ale do mnie zawsze trafiały (nie w okolicach świąt)
po ok. 4 tygodniach. Nie wykluczam, że z tego 2 tygodnie czekały na
oclenie. Ważne, że na etykietce jest napisana wartość $1 i "gift" więc
nigdy nic nie dopłacałem.

Użytkownik Adam Dybkowski napisał:
 > Ważne, że na etykietce jest napisana wartość $1 i "gift" więc
Aż się zdziwisz :-) Celnicy tak głupi nie są. Mi ostatnio przysłali, że
mam im przedstawić ile faktycznie zapłaciłem za ten "gift". Chińczycy
zawsze piszą "gift" no i celnicy dorobili się standardowego druku z
żądaniem podania dowodu na ten gift, np. opłata przez PayPal (tak, znają
ten serwis :-) ), wydruk z banku itp. Nikt już nie wierzy w dobrego
wujka Li, przysyłającego za darmo do Polski różne duperele. Nie
próbowałem robić sobie jaj wysyłając jakiś list z krzaczkami, że to niby
od kumpla. Na oszustwa celne są konkretne paragrafy, więc im wysłałem.
Przesyłka dotarła bez cła, z adnotacją o zwolnieniu na jakiejś tam
podstawie. Cena była niezbyt wysoka a kupowałem coś, co służy do
testowania tranzystorów, więc jako przyrząd pomiarowy w ogóle podlega
innej stawce. W sumie kwota wyszła tak niska, że sami sobie odpuścili.
Lepiej już poprosić o wpisanie prawdziwej kwoty, to nawet nie będą się
czepiali. Oczywiście o ile kupiony przedmiot faktycznie ma niską
wartość. A ... jeszcze jedno - mają ludzi znających się na różnych
sprzętach. Kiedyś z USA ściągnąłem coś, co jest kartą do PC ale z tego
PC potrzebuje tylko zasilania i chłodzenia. Na złaczu krawędziowym brak
pinów. Karta służyła do korekcji obrazu wideo. Na urządzenia wideo jest
jedna stawka a na komputerowe inna. Opowiedziałem co to jest a gość na
to, że on pójdzie do kolegi, który rozstrzygnie co to faktycznie jest.
Maciek

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

Ale czesto sa leniwi ?
kilkakrotnie sciagalem rozne rzeczy z DX, ale clo placilem tylko raz.

Pozdrawiam

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

Ja ogólnie o zamawianu zza granicy...
Marek

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

Aha - rada: nie kupuj rzeczy ze statusem innym, niż 'in stock'. Na 99%
'temporarily sold out' nie pojawią się albo nigdy, albo przez dłuugi czas.

Marek

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

BTW: A i tak należy uzbroić się w cierpliwość bo przesyłka idzie
najwolniejszą paczką (chyba statkiem) i czasy dotarcia do Polski rzędu
3-5 tygodni to norma.

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

DealExtreme zajmuje bardzo dużo czasu wysłanie czegokolwiek, bo to nie jest
sklep z magazynem, a storefront dla multum poddostawców, coś jak Amazon
Marketplace. Natomiast do DE przesyłki dochodzą w max. 7 dni, po czym leżą
na cle w zależności od humoru pracownika - od 3 dni do 2 tygodni.

Marek

Re: akumulatory li-ion lub li-polimerowe. Jaka ladowarka?

Dokładnie tak. Kupowałem tam już kilka razy (na małe kwoty, max. 50 USD
może), celnicy nic nie doliczali.

Zresztą dealextreme to standardowe polskie miejsce zaopatrzenia w niezłe
latarki LED i akumulatorki Li-Ion.