akumulator 2,4 V

Prośba o pomoc w zidentyfikowaniu akumulatora Wyjęty z szczoteczki elektrycznej Braun (stracił ju pojemność) Wygląda jak 18650 z blaszkami ale jest krótszy fi 17 mm x 56 mm długości Z opisu wynikało tylko tyle że to Sanyo NiCd Na liście popularnych i niepopularnych typów akumulatorków

żaden z typów nie pasuje wymiarowo do niego

Wykazał napięcie ponad dwa wolty więc "obrałem" go z folii i w środku znalazłem 2 połączone szeregowo blaszką akumulatorki noname "NiCd DB"

Z wymiarów tych wewnętrznych ogniw wynika, że to rozmiar 2/3A Można je kupić i połączyć sobie samemu, ale może ktoś słyszał o takim gotowym zestawie w jednej "obudowie " z blaszkami może nawet taniej niż dwa osobne. Pozdrawiam

Reply to
Roman Rogóż

A i z tym nie jest różowo teraz zauważyłem że dostępne akumulatorki 2/3A 1,2V są tylko Ni-MH :(

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2016-10-20 o 13:11, Roman Rogóż pisze:

Nathan

W dniu 2016-10-20 o 13:53, Nathan pisze:

To widziałem, ale to jest Ni-MH Można je tak po prostu zamienić zamiast Ni-Cd ?

Reply to
Roman Rogóż

Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nuadep$k4e$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Zalezy od ladowarki. Ogolnie sa bardzo podobne, ale koniec ladowania wykrywa sie inaczej.

Jesli ladowarka jest ambitna i dostosowana do Ni-Cd, to jak sie na NiMH nie wylaczy - moze byc nieszczescie. A moze nie jest ambitna.

W dniu 2016-10-20 o 16:17, J.F. pisze:

Ambitna we szczoteczce? Jakby ładowała w godzinę... Ja wymieniałem w golarce brauna NiCd na NiMn i działa od 2 lat.

Reply to
Irokez

Roman Rogóż pisze:

NiCd nie wolno już sprzedawać, jeśli ta szczoteczka nie jest baaardzo stara to ktoś kto ją puścił w obieg popełnił przestępstwo. Zwykle MH można wstawić zamiast CD o ile pojemność nie jest mniejsza.

Reply to
AlexY

W dniu 2016-10-20 o 19:40, AlexY pisze:

No ładnie, jeszcze jestem zamieszany w udział w przestępstwie :|

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2016-10-20 o 16:23, Irokez pisze:

To ładowarka ze sprzęgiem indukcyjnym Braun 4728 Nie ma jak zajrzeć do środka, prawdopodobnie układ zalany żywicą. Po stronie "Wtórnej" widać chyba jakiś tranzystor (DC 9B)i zenerę (5N

9.1) więc na wielką inteligencję bym nie liczył, a ładowanie będzie się odbywało w strefie zamieszkałej
Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2016-10-21 o 10:13, Roman Rogóż pisze:

Zamontuj NiMH i zupełnie się nie przejmuj. W szczoteczce prąd ładowania jest tak mały, że o przeładowaniu nie ma mowy.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 2016-10-21 o 10:19, Paweł Pawłowicz pisze:

OK. Zamówione przy okazji googlania :)

Roman Rogóż

W dniu 2016-10-20 o 19:40, AlexY pisze:

Co chwilę się można czegoś nowego dowiedzieć :)

Reply to
Jawi

W dniu 2016-10-21 o 19:52, Jawi pisze:

Tak też myślałem, że już zakazali, jakiś czas temu, oczywiście ciocia-slerocia UE. A z mojej praktyki, wspartych odrobiną pomiarów, wyniosłem (może mylne) wrażenie, że jednak ogniwa NiCd sprawują się lepiej niż te NiMH-owe, byle tylko unikać złych cykli (daruję sobie opis). Nie badałem tego, jak szybko ulegają "zużyciu" (degradacji z cyklu na cykl) te dwa typy, ale te pierwsze pozwalają pociągnąć duży prąd, zauważalnie większy, niż te drugie. Ciekawe, czy da się jeszcze kadmówki kupić np. w Chinach? No i czy ktoś ich nie zahaltuje na granicy...

Zaś co do problemów wątkotwórcy to podpowiem istotną dla niego różnicę pomiędzy tymi dwoma typami. Ktoś już wspominał o różnym reżimie ładowania, dodam wyjaśnienie: - ma to znaczenie tylko przy stosowaniu ładowarki "szybkiej", co to od stanu standardowego rozładowania, do pełna, ładuje ogniwa w jakieś 2 do

3 godzin. Ład. "zwykła" potrzebuje na to coś koło 10h, i w przypadku jej używania nie ma znaczenie które z tych ogniw są ładowane. Jest różnica tylko przy "szybkiej", bo jest różna detekcja /końca ładowania/. Dla kadmowych wykrywane jest tzw. minus delta V, zaś dla Ni-M-wodorkowych jest wykrywane zero delta V, czyli brak przyrostu napięcia ładowanego ogniwa. Kadmówki zaś pod koniec szybkiego procesu wykazują... spadek!
Reply to
JaNus

W dniu 2016-10-21 o 11:11, Roman Rogóż pisze:

Nie tylko w szczoteczkach do zębów, asortyment urządzeń tak wykonanych jest *szeroki*. Ja kupiłem bezmyślnie elektryczną strzyżarkę ze szczelnie zabudowanymi ogniwami (jak je trafi szlag, to jednak spróbuję jakoś się dobrać im do d*py), wraz firmową ładowarką: oczywiście nie pasuje ona do żadnych innych moich elektro-szpejów. Podobne zaćmienie miałem przy kupnie latarki: niewymienne ogniwa, zaś ładowarka wbudowana w korpus. Postąpiłem lekkomyślnie, choć zdecydowanie preferuję ładowanie ogniw standardowych, i użycie do tego uniwersalnej ładowarki lepszej jakości, dającej choćby minimalny wgląd w proces ładowania. Muszę właśnie kupić jakąś lepszą generację, ale brak mi ku temu pretekstu :-) Jestem wrogiem mieszania się aparatu państwowego w reguły gry rynkowej, nawet małego, ale dbanie o środowisko jednak musi być, siłą rzeczy, wsparte niezbędnymi przepisami, i eko-podatkami (od szkodliwości utylizowanych urządzeń). Powinny one w zmożony sposób obciążać takie produkty, które w sposób *nieuzasadniony* generują uciążliwe dla środowiska odpady. I do tej kategorii należą niewymienne, a i niestandardowe - ogniwa, czy "firmowe" (dedykowane) ładowarki, które nie pasują do niczego innego.

Reply to
JaNus

użytkownik AlexY napisał:

Może nie wolno montować w urządzeniach typu szczoteczka do zębów, patrzę po dużych sklepach i są Ni-Cd.

Reply to
franciszek.wenerski1

snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Pewnie jest jakaś luka w przepisach, są zakazane na rynku konsumenckim ze względu na kadm.

Reply to
AlexY

W dniu 2016-10-22 o 12:38, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Szukałem, i jakoś nie spotkałem. Widziałeś to gdzie? Najchętniej wysyłkowo!

Reply to
JaNus

Pociągnę wątek dalej Mam małą ale poręczną wkrętarkę Bosch z akumulatorem NiCd 9.6V model akumulatora 2607335461 Ostatnio oryginalna ładowarka nie wyłącza już ładowania aż akumulatorki zaczynają się grzać. (może nie osiąga wystarczającego napięcia) Szukam zastępnika nie koniecznie od boscha (cena) i widzę że jako zastępnik proponuje się jakby nigdy nic zestaw złożony z akumulatorków NiMH

Nawet jest tam podany PN mojego akumulatora jako "zgodny"

Czy ładowarka projektowana do NiCd nie rozwali tych NiMH ?

Zajrzałem do środka a tu wewnątrz normalne trafo blaszane ale zasilane od strony pierwotnej przez jakiś układ na triaku Strona wtórna tylko wyprostowana motkiem i heja do baterii Dodatkowo jakiś prosty układ progowy na jednym tranzystorze który zapala LEDa kiedy bateria bierze prąd. Układ z triakiem nie mierzy napięcia baterii bo jest od niej całkowicie odseparowany.

Zastanawiam się czy inwestycja w nowy akumulator ma w ogóle sens jeżeli ładowarka bezmyślnie przeładuje nowe ogniwa aż złapią temperaturę i też będą do wyrzucenia.

Reply to
Roman Rogóż

użytkownik JaNus napisał:

Tajny kod dla sklepu TME "Ni-Cd", najważniejsza jest kreska.

Reply to
franciszek.wenerski1