TA AX44 SONY Amplifier

Hallo allemaal,

Ik heb een (oudje) stereotoren van Sony met een TA-AX44 SONY Amplifier.

De laatste tijd duurde het erg lang voor het ledje van de aan/uit knop van de amplifier ging branden en ik de radio of cd-speler kon gebruiken.

Gister gingen, nadat na enige tijd het aan\uit lampje brandde, de lampjes op de amplifier van de radio, tuner, cd-speler etc. snel afwisselend branden. Dit bleef zo. Ik kon er geen een vastzetten.

Kan iemand me verder op weg helpen, wat hier aan de hand is?? De andere elemanten van de stereoset doen het prima, dus ik zou graag de amplifier weer aan de praat krijgen.

Ik ben een echte leek, dus mijn verhaal komt misschien niet helemaal uit de verf en heb ik niet genoeg gegevens vermeld. Dan hoor ik het graag van jullie. Graag jullie hulp.

gr. Johan.

Reply to
Johan W.

heeft dat app. een geschakelde voeding ??? zo ja elko in de voeding anders ff warmstoken met fohn. succes. "Johan W." schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
marcel van kesteren

Hallo Marcel, Ik ben een dusdanige leek, dat ik van je antwoord niks begrijp. Aan de achterkant van de amplifier zitten 4 ingangen voor de electriciteitssnoeren van de cdplayer, radio, casetterecorder en platenspeler. Ik gebruik alleen de radio en cdplayer. Ik hoef dus alleen de stekker van de amplifier in de contactdoos te steken. Alles hoort dan aan te zijn. Bedoel je dit?? En wat is "elko"??

Bedankt voor je meedenken. gr. Johan.

Reply to
Johan W.

Hallo Johan,

Mogelijk zit de fout in de voedingselco's Deze zijn lek en/of uitgedroogd. Als leek zou ik niet aan dergelijke reparatie beginnen. Kans dat je de polariteit omdraaid, dit omdat je mogelijk het symbool van een elco niet weet. Een elco wordt in een versterker o,a gebruikt als voedingsbuffer. Advies breng hem weg voor reparatie en/of laat ze een indicatie geven van de kosten. Succes

Vriendelijke Groet Rene

Reply to
pe.re

Hallo Rene, Ik denk dat de boel is uitgedroogd, het gaat natuurlijk al een flink aantal jaren mee.

Ik ga maar een nieuwe versterker aanschaffen. Als die tenminste nog te krijgen zijn. Ik vind het zonde om de andere elementen ook weg te gooien. Ze doen het prima en zijn ook wat minder oud. Ik zie de laatste tijd eigenlijk alleen maar Home Entertainment sets. Dus maar es zoeken of er nog losse versterkers van Sony te krijgen zijn. De overgebleven elementen zijn ook van Sony, dus die zullen wel niet op een andere versterker passen.

Bedankt voor je advies. vr. gr. Johan

Reply to
Johan W.

Er zijn ook nog losse elementen.

Zoek naar elementen met dezelfde breedte. Ze zijn er in 43 en plm 30 cm breedte. Electrisch past alles wel op elkaar. Ik heb hier een versterker van JVC, een tuner van PHILIPS, een video van SONY, een DVD van de ALDI, een platenspeler van Thorens en het past nog allemaal bij elkaar. Let er wel op dat ALS je nog platen draait, dat je een versterker aanschaft met PHONO ingang. Anders moet je een losse MD voorversterker bij kopen.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Maar om even bij SONY te blijven:

Instapmodel versterker met nieuw HiFi-ontwerp

Kenmerken De eigenschappen/specificaties kunnen per land verschillen.

a.. Uitgangsvermogen 70W x 2 (DIN 4 Ohm) b.. Source Direct c.. Loudness d.. 6 audio-ingangen e.. Systeemafstandsbediening

Reply to
Ben Doedens

- -Quoted Text- Hallo Ben,

Hartstikke bedankt voor je hulp. Maarrrrrrrrreee.... Ik ken jou ergens van. Laat me es effies denken... NGV, stambomen, genealogie of Genea.028??

gr. Johan.

Reply to
Johan W.

"Ben Doedens" schreef in bericht news:efgfke$15r3$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Ah, de liefhebber, ik wist het! Even chronologisch: eerst een oud beesie, weet de naam niet meer met een Ronette TX 88 kristal element, toen een B&O met een SP2 MD element ook een krijgertje. Dat klonk al heel wat beter. En toen , jawel, een nagelnieuwe Thorens TD 150 AB draaitafel gekocht. Maar ja, die arm snel vervangen door een walnotenhouten ADC 'Pritchard' arm een ADC element wat later vervangen werd door een Stanton 681EEE. Subliem! Nu zit er een Fhilips GP412 element in en laat ik nou net gisteren de originele Stones LP uit 1966 Aftermath op CD hebben gebrand voor iemand!

Maurits

Reply to
Maurits

"Maurits" schreef in bericht news:efgsos$1t8b$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

En daar had ik nou net weer zo´n vet decca element voor!!

Joop!

Reply to
Joop!

Genealogie Genea.028 Treinen.028 (door mij opgericht)

2:500/127 } 2:500/102 } HCC MSX gebruikersgroep BBS
--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Nostalgie, nostalgie.

1956 - Jobophon 78 platenspeler met Ronette 78 t kristalelement 1960 - omgebouwd naar 33-45-78 met Ronette mono element met "groene" en "rode" naald. 1968 - Philips 407 1970 - Philips 408 met GP 400 element 1974 - Thorens TD 160c met achtereenvolgens de GP 400, DECCA, ADC XLM en nu al jaaaaaaaaaren een Shure V15-III met Shibata naald in de TP16 arm. Deze Thorens is voorzien van zilverdraad in de toonkop. De Thorens kabel is vervangen door vergulde tulp bussen op de achterkant. Daaraan hangt per kanaal een dunne COAX antenne-kabel. Het geluid is helder als een CD. Als versterker al jaaaaren een 2e hands JVC Dynamic Super A van 2 x 100 Watt. Als boxen gemodificeerde 35 liter Flipses uit 1972 (!) van 40 Watt met 12 inch woofers. Ik kan de ramen er nog mee laten trillen.

Jammer dat je die Stanton niet meer gebruikt. Aftermath is een moeilijke lp. Het album is wat de geluidssterkte zo geknepen voor het op vinyl werd geperst.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

In die tijd maakte ze heel redelijk spul, ooit twee drieweg systemen gebouwd volgens een Flips ontwerp. Met oa. dome tweeter, mid en Bombardon bass gekocht met grijze piepschuim conussen. Ook de wisselfilters als bouwpakket erbij. 12 dB oktaaf bij 500 en 5000 Hz. Draai nu met B&W DM7's en heb de Flipsen in de shack staan.

Worden de naalden nog verkocht, ik kan ze nergens vinden. Ik houd me aanbevolen als je een adresje weet. Audioscript leverde die 681 triple E in een houten doosje, zit nog een sticker van ze op ;-) Dat die GP400 serie wat minder is oke, maar ja, die Stantonnaald is door zijn hoeven gezakt. Waarschijnlijk omdat veel te nat is gedraaid met een mengsel van spiritus en water. De rubberen ophanging is niet meer soepel en da's nou eens niet te repareren.....

Maurits

"Joop!" schreef in bericht news:451c1e4f$0$9451$ snipped-for-privacy@dreader17.news.xs4all.nl...

EE. Subliem!

quoot: Decca cartridges are a lethal test of arms as they display bizarre compliance modes and numerous structural resonances that average arms simply fail to control. c/p from:

Die zal niet zo goed presteren in een ADC houten arm. Maar ik zou dat graag eens uitproberen!

Maurits

Ik heb dat Decca ding in de Thorens gehad. Afstelling luisterde zeer nauw, was eigenlijk niet echt goed af te stellen. Als je het fout deed ging ie je platen opnieuw snijden. Fabuleuze klank overigens. De ADC XLM was me te "week" voor de popmuziek van de 70-er jaren.

Mooiste element heb ik een tijdje van een kennis te leen gehad, incl. pré-amp, want mijn destijdse SONY TA 5650 VFet had geen MC ingang. Dat was een Ortofon MC30 Gold met Ortofon pré-amp. Een geweldig natuurlijk klinkend element. Waar mijn Shure nog wel eens te scherpe SSSSSSSSjes produceerde gaf de MC30 stemmen, ook met veel s-klanken volkomen natuurlijk weer. Peperduur destijds, de combi zou me een halve maandsalaris kosten.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Via USA Webwinkels wel. Zoek maar eens op "Stanton 681EEE"

Jammer.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

- -Quoted Text-

Hallo Ben, Ja, zie je wel. Ik wist het. Ik ben een tijd moderator geweest van genea.028 en medeorganisator van de jaarlijkse genea.028-dag in IJsselstein. Dat waren mooie tijden. gr. Johan.

Reply to
Johan W.

Alhoewel nu alles sneller gaat, was Fidonet een stuk leuker.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

"Ben Doedens" schreef in bericht news:efiomj$1g9q$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Netmail en de moderators van FIDO ;-) Daarmee vergeleken lijkt Usenet wel anarchistisch. Heb goede herinnering aan de Bluewave mailreader en de CS scripttaal van Telix.

Maurits

Reply to
Maurits

Dank, ik zal eens zoeken.