NAND reader

Ik heb net een NAND falsh memory reader gebouwd, volgens deze
instructies (eigenlijk alleen nr. 1 van de drie):

1/3:
https://community.hpe.com/t5/Security-Research/Reverse-Engineering-NAND-Flash-Memory-POS-device-case-study-part/ba-p/6581528#.V9x08jX57s4

2/3:
https://community.hpe.com/t5/Security-Research/Reverse-engineering-NAND-Flash-Memory-POS-device-case-study-part/ba-p/6627072#.V906LjX57s4

3/3:
https://community.hpe.com/t5/Security-Research/Reverse-engineering-NAND-Flash-Memory-POS-device-case-study-part/ba-p/6673256#.V906ZTX57s4

En hij werkt! Net getest met een lege chip.
In totaal voor USD 30 klaar, valt toch mee.

Nu nog een goede bestemming vinden om er iets mee te doen ;-)

[ik heb nog een Ziggo modem waarvan ik de firmware nog eens van kan gaan
uitlezen natuurlijk...]

Re: NAND reader

Je zou van een (sloop) auto eens zoiets onderzoeken.
http://auto.howstuffworks.com/under-the-hood/trends-innovations/car-computer1.htm

Re: NAND reader

Hoi, bedankt voor de suggestie. Ja, zoiets heb ik ook in mijn eigen
auto. Maar in het algemeen zijn die te beschrijven via de OBD poort,
zonder dat rechtstreeks uitlezen van de chip nodig is. De 'tuners' onder
ons doen dan wat aanpassingen om de auto meer vermogen te geven.

Re: NAND reader

Niet alleen dat
http://crepinc.com/index.php?/archives/53-Reverse-Engineering-an-Audi-ECU.html

Re: NAND reader

Niet alleen dat? Ik zie niet echt iets van 'reverse engineering' daar.
Maar er zullen best wel mensen zijn die (een deel van) de code hebben
ontcijferd, daar maken ook al die tuningbedrijfjes per slot van rekening
gebruik van.

Site Timeline