50hz klokje loopt steeds achter

Ik maak nu voor de 2e keer mee dat mijn 50hz klokje binnen
enkele dagen een paar minuten achter loopt. Voorheen geen last.
Wat moet ik daar nou van denken?

--
Bye, BugHunter.
-

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Heb je het klokje al open gemaakt? Er moet ergens een aftakking van de
transformator naar een pen van het klok IC lopen. Wellicht een diode
die defect is geraakt? Slechte soldering?

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Bedankt. Ik wacht het nog even af, en dan zal ik hem eens
openschroeven.

--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Condensator die de 50 Hz naar het IC leidt z'n capaciteit kwijt of
eventueel een voorgeschakelde weerstandsdeler
in die signaalweg waarvan een of meer van de weerstanden hoogohmig zijn
geworden?

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Okee, we nemen het mee. Maar het moet niet al teveel moeite kosten,
het is een ding van een paar knaken. Ik ga ervan uit dat het net geen
fouten maakt, of zouden ze hertzen achterhouden wegens bezuiniging?

--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Ik koop klokjes altijd zoveel mogelijk met DCF-77 ontvangst.
Die hoef je tenminste niet gelijk te zetten, ook niet bij zomertijd.

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Daar heb ik er 6 van, maar deze is fijn door z'n verlichte cijfers.

--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl

Re: 50hz klokje loopt steeds achter
| Daar heb ik er 6 van, maar deze is fijn door z'n verlichte cijfers.

Ik heb een DCF wekker met verlichte cijfers :-).

--
Dick

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Ik ook, maar die moet ik uitzetten omdat de cijfers veel te
fel zijn voor 's nachts. Overigens wel zo rustig 's morgens. :-)

-p

Re: 50hz klokje loopt steeds achter
| Ik ook, maar die moet ik uitzetten omdat de cijfers veel te
| fel zijn voor 's nachts. Overigens wel zo rustig 's morgens. :-)

Er zit een knopje op waarmee je de helderheid kunt verminderen.

--
Dick

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Klopt. Maar met onverminderde helderheid kan ik de tuin er
ook nog mee verlichten. ;-)

-p

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Je hebt altijd baas boven baas. Loopt-ie op het stroomnet?

--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl

Re: 50hz klokje loopt steeds achter
| Je hebt altijd baas boven baas. Loopt-ie op het stroomnet?

Ja. Ik heb hem ooit gekocht bij Conrad, maar zie hem nu niet meer
op de website.

--
Dick

snipped-for-privacy@altium.nl (Dick Streefland) wrote:
| Ja. Ik heb hem ooit gekocht bij Conrad, maar zie hem nu niet meer
| op de website.

Na wat geworstel met de rampzalige zoekfunctie van de Conrad site,
vond ik deze wekker:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/365068/

Niet zo mooi als mijn wekker, maar voldoet zo te zien wel aan de
eisen.

--
Dick

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Een wekker (goedkoop bij de Aldi gekocht) die de tijd op het plafond
projecteert, bevalt mij uitstekend.

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Die van mij lopen op batterij. 1tje met wijzers. Fijne dingen.
Je kan wel tijdelijk verlichten.

--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl

Re: 50hz klokje loopt steeds achter
* Dick Streefland:

Ik ook. Hij staat nu bij de voorraad "miskopen".

--
Martijn van Buul - snipped-for-privacy@dohd.org

Re: 50hz klokje loopt steeds achter
* Rob:

Moet je wel ergens wonen waar je DCF-77 kunt ontvangen. In mijn
appartementje (met een ruime voorraad gewapend beton en geen gebrek
aan stoorsignalen) is het maar triest gesteld daarmee; de klokken die het
vaakst mis staan, zijn juist de DCF-77 klokken.

Martijn
--
Martijn van Buul - snipped-for-privacy@dohd.org

Re: 50hz klokje loopt steeds achter

Ik heb klokken die perfect lopen en klokken die moeilijker doen.
Kwaliteit verschilt kennelijk.
Er is er maar 1 die wel eens fout staat, de rest loopt hooguit een
tijdje zonder te synchroniseren (dus met de nauwkeurigheid van een
gewone kwarts klok).

> [...]
| Er is er maar 1 die wel eens fout staat, de rest loopt hooguit een
| tijdje zonder te synchroniseren (dus met de nauwkeurigheid van een

De ontvangstgevoeligheid kan afhankelijk zijn van de stand van het
klokje. De gevoeligheid is het hoogst met de spoel dwars op de
richting Frankfurt.

--
Dick

Site Timeline