znr v10471u

Hvad er der for en dims ? og hvad kan jeg erstatte den med ?

Jens

Re: znr v10471u

Hvilken farve har den, og hvad vejer den ?

-hint: hvis du skal have hjælp, skal der lidt flere oplysninger til. Har
du fundet den i en PC, et TV eller en opvaskemaskine. Vis gerne et
billede af den, og fortæl lidt mere.

Bo //

Re: znr v10471u
Den kommer fra en panasonic hd recorder- selve forsynings delen.
Det ligner en kondensator af den keramiske type, altså en rund plade på ca.
6mm med to ben skråt ud i bunden af skiverne.

Jens

Re: znr v10471u

muligvis en varistor eller lignende. Jeg kan ikke finde data på den.
opgiver.

Bo //

Re: znr v10471u

Er den halvt eksploderet og dermed kortsluttet ?

Re: znr v10471u

ca.
billede

Egentligt ville jeg have skudt på det var en   1Kv/470pf. i
"snubberkredsløbet" , men Google mener noget andet

http://industrial.panasonic.com/www-data/pdf/AWA0000/AWA0000CE2.pdf

mvh
JBH

Re: znr v10471u

ca.

Den tekniske forklaring på "dimsen"

http://industrial.panasonic.com/www-data/pdf/AWA0000/AWA0000PE20.pdf

mvh
JBH

Re: znr v10471u
Det giver mening, det der står der i.

Dimsen er røget sig en tur fordi, profiber har været ved at skyde fiber
under jorden, her ramte de ind i en hovedledning så der kom strøm på nul og
fase ~ og alt gik sort.
Men jeg vil nu gerne se om jeg kan lave HDRén igen.

Jens

Re: znr v10471u

De har en forsikring der dækker den slags.

Men er der ike andet galt, kan du dybest set blot fjerne den og prøve at
starte op uden.

Re: znr v10471u
Min svigerfar har fået en ny :-)
Jeg fik den defekte - samt et TCL flad fjernesyn med død strømforsyning.

Jens

Re: znr v10471u
Hej Jens

Hvis du ikke ved hvad det er for en dims, hvorfra ved du
så at den skal skiftes ?

Re: znr v10471u
Den er revnet midt-over.

Jens

Re: znr v10471u

Sidder den ikke bare hen over forsyningen ?

Dybest set kan du undvære den, men fortæl lidt mere om hvad den sidder
i, hvor ca den sidder i kredsløbet og hvornår/hvorfor den gik i
stykker....