XLR -> RCA

På en cafe har de en DJ pult til at styre div. audio løsninger ex. TV,
CD, Musik Computer, og input for livemusik.

På stedet køres livemusik gennem en Behringer mixer, og herfra til DJ
pult. Behringer mixer har XLR balanceret output og DJ pult har
(desværre) RCA input.

Som det er loddet nu, virker det, men jeg fik "stød" forleden ved at
berøre XLR stik. Noget tyder på der er forskel på Audio stel, og
Chassis stel. Hvordan lodder jeg dette kabel bedst muligt?

se iøvrigt http://www.rane.com/note151.html Figur 5.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: XLR -> RCA

Hvordan er kablerne lavet nu ?

Har du en ordentlig jordforb. ?

/peter

Re: XLR -> RCA
Hej,

Saml stel og den kolde leder ved pulten.

--
Regards,
Soeren

Re: XLR -> RCA

Se XLR-stikket. Ben 2 varm ben 3 kold ben 1 skærm og evt. stel.    RCA-stik:
ben 2 (varm) fra XLR til midterben på RCA. Ben 3 og 1 fra XLR-stik lægges
sammen til stel i RCA-stikket.

Kilder det stadig i fingerne, så træk en separat ledning mellem chassis på
begge miksere.

Så virker det.
Karsten H. Jensen

Re: XLR -> RCA
Hvis tv'et er sat til antenneanlægget kan det være hovedsynderen.
Derhjemme har jeg to musikanlæg - et i stuen hvor tuneren er sat til
fællesantennen, og et i soveværelset. Der står ca 170 VAC mellem de to
anlæg. Når jeg hiver antennestikket ud er der "kun" ca 50 VAC. Man kan
få en isolationstrafo til et par hundredelapper til at sætte på antennen
og det burde, om ikke løse, så i hvert fald mindske problemet.

Ellers er fælles jord til det hele vejen frem.

Bedste hilsner Rune

--
Fjern cykelmyg i adressen ved svar
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Så ville det nok være optimalt, da der kun er tale om statisk elektricitet.
En transformatorkoblet tilslutningsdåse for TV-udtaget vil måske hjælpe.
Ellers kan måske det gamle trick med at vende netstik afhjælpe problemet. Er
dit antenneanlæg et villaanlæg, kan du måske klare det ved at vende
stikproppen til strømforsyningen.

Karsten H. Jensen

Re: XLR -> RCA
Hej,

@news.net.uni-c.dk:

Eller man kan bruge et par kondensatorer på 100nF (eller hvad der nu ligger
i skuffen).

--
Regards,
Soeren

Re: XLR -> RCA
On Mon, 12 Sep 2005 22:25:43 +0200, "Karsten H. Jensen"

Kunne det ikke løses ved at kun at lodde stel fast ved RCA stik.
Jeg synes jeg har læst nogle steder at man kan "løfte" stel i den ene
ende, hvis man har problemer.

Der er meget lang mellem - og jeg får givet vis ikke lov af ejeren

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: XLR -> RCA

Måske:

Pin 1: NC
Pin 2: signal
Pin 3: phono chassis

Du bør dog stadig checke status på jordforbindelser på anlægget..

Lav evt. samme forb. som beskrevet ovenfor hvis det viser sig at TVet er
synderen.. Eller brug en passiv DI box ( skilletrafo )

/peter

Re: XLR -> RCA

Jo, og så kan prøve at lade være med at forbinde ben 3 til chassis i
XLR-stikket.
Karsten H. Jensen

Re: XLR -> RCA

Du sørger for at begge pulte er ordentlig jordet - dvs. har samme stel. Har
de det kan dette stød ikke opstå da spændingsforskellen er nul.

--
vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

Re: XLR -> RCA

Det var jo sådan set det, jeg anførte med at trække en ledning mellem de to
appareters chassis i forbindelse med at undgå brumsløjfer. Men det er jo et
adet problem en statisk elektricitet i forhold til stel.
Karsten H. Jensen

Re: XLR -> RCA
Lyder som vagabonderende jordstrømme. Start med st sørge for at alt
udstyr er jordet(ikke nullet). Helst også at det sidder på samme gruppe
i eltavlen. Prøv evt at vende stikket i stikontakten på en enhed hvis
det er uden jord. Har selv oplevet noget lignende med en pc på et coax
ethertnet, fik dask over nallerne når jeg pillede stik fra.
mvh Erik

Site Timeline