Vil fjernelse af lysdæmper ophøre blinken?

Hejsa,
jeg har nogen lamper hvor der sidder en lysdæmper midt på ledningen.  Jeg
bruger elsparepærer i lamperne nu - hvor lysdæmperen sidder på  hvilket
fører til at pærene blinker (også selvom den er for fuld drøn). Jeg vil
gerne bruge elsparepærer, og har ikke brug for lysdæmperen.
Vil det fjerne blinkeriet hvis man fjerner lysdæmperen?
/Vibeke

Re: Vil fjernelse af lysdæmper ophøre blinken?

Måske.
intet er sikkert. Hvis lysdæmperen formår at lukke al spændingen igennem og
ikke laver din ac til pulserende dc. Ja så vil du ikke kunne se forskel.

jacob

Re: Vil fjernelse af lysdæmper ophøre blinken?
Hej Vibeke

Elsparepære er jo lysstofrør, de blinker mere markant end
glødelamper, og er det den type blink du tænker på, ja
så hjælper det ikke at fjerne lysdæmperen. Men er det
derimod lysdæmperen der forårsager ekstra blinken, ja
så hjælper det at fjerne den (naturligvis). Men du kan
jo prøve hvad dit problem er ved at prøve at sætte en af
sparepærene i en lampe uden lysdæmper.

Mvh Max

Re: Vil fjernelse af lysdæmper ophøre blinken?
Men du kan

Ah - ja det var da en god ide. Det har jeg så prøvet nu, og det resulterede
i at den ikke synligt blinkede så jeg vil prøve at tage lysdæmperen af.
Tak for ideen.

/Vibeke

Re: Vil fjernelse af lysdæmper ophøre blinken?
Hej Vibeke

Velbekomme og lykke til med opgaven.