Motorregulering / lysdæmper styret af 0-10 V

Hej NG

Jeg mangler en motorregulering / lysdæmper der kan styres ved hjælp af en fremmed styrespændning på 0-10 V eller deromkring. Er der nogen der kan hjælpe med et diagram / link til sådan en.

Jeg skal bruge den til at ændre hastighed på en blæser. En almindelig triacregulering virker fint, men de styres jo normalt med et potentiometer.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Bjarne Rimdal

Reply to
Bjarne Kjær Rimdal

Hvis du vil ha' en byggesæt har Velleman flere bl.a. K8064 som kan klare

750W Der er også K8007, ligeledes fra Velleman, den er godt nok ved at udgå, men kan vist stadig fåes de fleste steder.

Hvis du selv vil konstruere noget selv kan jeg anbefale et kig på kredsen U2008.

Mvh GK

Reply to
GK