VHDL LCD Driver

Hej

Jeg har sådan et lcd display med 240*320*RGB pixels som skal opateres med

120hz.

Jeg har tænkt på at lave en driver i en fpga. Jeg kunne nemt lave det ved at bruge dual port ram og så bare clocke det ud.

Men hvis jeg gerne vil have billedet til at ligge i mit sram som også min processor brugere, hvor vil i mene det skulle gøres ?

JEg har tænkt pt. på at have 2*1Kbyte buffer i controlleren og lade processoren fylde dem op, og så en irq når den skal fylde mere på...

Mvh Kasper

Reply to
Kasper

Hvad med at lade din processer tilgå FPGA'en som en I/O enhed og så skrive billedet til FPGA'en. Evt. bør FPGA'en switche mellem to hukommelser så du har en dobbeltbuffer.

Udskriv billedet - når billedet er skrevet til displayet tjekker du om den næste frame er klar. Hvis ikke - skriv billedet igen, ellers switch buffer og skriv billedet.

Reply to
Preben