VHDL LCD Driver

Jeg har sådan et lcd display med 240*320*RGB pixels som skal opateres med
120hz.

Jeg har tænkt på at lave en driver i en fpga. Jeg kunne nemt lave det ved at
bruge dual port ram og så bare clocke det ud.

Men hvis jeg gerne vil have billedet til at ligge i mit sram som også min
processor brugere, hvor vil i mene det skulle gøres ?

JEg har tænkt pt. på at have 2*1Kbyte buffer i controlleren og lade
processoren fylde dem op, og så en irq når den skal fylde mere på...

Mvh
Kasper

Re: VHDL LCD Driver

Hvad med at lade din processer tilgå FPGA'en som en I/O enhed og så
skrive billedet til FPGA'en. Evt. bør FPGA'en switche mellem to
hukommelser så du har en dobbeltbuffer.

Udskriv billedet - når billedet er skrevet til displayet tjekker du om
den næste frame er klar. Hvis ikke - skriv billedet igen, ellers switch
buffer og skriv billedet.

Site Timeline